حرف‌های نماینده بم درباره برخورد با برخی معترضان حرف‌های نماینده بم درباره برخورد با برخی معترضان | آوتاف
خانه / اخبار داغ / حرف‌های نماینده بم درباره برخورد با برخی معترضان

حرف‌های نماینده بم درباره برخورد با برخی معترضان

رویداد ۲۴: نماینده بم در مجلس گفت:  به جز نیرو‌های امنیتی، فرد یا افرادی که می‌بینند خطر و خسارتی در حال وقوع است یا رخ داده، می‌توانند وارد عمل شوند که این روند، هم مجوز شرعی دارد و هم قانونی.

نقطه تلخ و تاریک اعتراضات روز‌های گذشته اصفهان، آسیب‌دیدن برخی از افراد حاضر در تجمعات بود که با واکنش نیروهای نظامی مواجه شدند. اینکه این نوع برخورد پلیس با مردم معترض درست بوده یا خیر؟ سوالی است که جوابش را از موسی غضنفرآبادی رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس جویا شدیم.

ث

او می‌گوید:

* در کشور ما، اصل بر قانون‌مداری است، اما گاهی در این بین، برخورد‌هایی می‌شود که اجتناب‌ناپذیر است. یعنی وقتی معترض می‌خواهد اقدامی انجام دهد که خسارتی متوجه کشور شود، رخ‌دادن این برخورد‌ها امکان‌پذیر است.

* در همه موارد باید تلاش شود که قانون رعایت شود و اگر فردی تخلف کرد در جایگاه قانونی با او برخورد شود. برخی جا‌ها امکان دارد یکسری اقداماتی انجام شود که در نهایت باعث جلوگیری از قتل شود. به طور مثال اگر در اعتراضات اصفهان این رویکرد در پیش گرفته نمی‌شد شاید شاهد تلفات هم می‌بودیم.

* (در پاسخ به اینکه چرا همیشه به معترضان لقب ضدانقلاب می‌دهید): به هر حال ضدانقلاب‌ها همه جا دنبال سوءاستفاده هستند، اما در اعتراض اخیر اصفهان، فارغ از اینکه در آن جمع، ضدانقلاب بوده یا نبوده، یا مثلاً فردی فهمیده یا ناآگاه با نیت اقدامی مخرب و خطرناک وارد صحنه شده، باید جلوی آن‌ها گرفته می‌شد.

* به طور مثال اگر در اعتراضی، فردی به انبار سوخت حمله کرد و در ادامه، توجه به اخطار و تذکر نکرد، او می‌تواند با رفتارش باعث آتش‌زدن و کشتن ۱۰۰ یا ۲۰۰ نفر شود، حال در این شرایط، می‌توان به سمت این فرد، تیراندازی کرد. یعنی تا حد اقدام قهرانه و حتی تیراندازی که موجب جلوگیری از عمل فرد شود، مجوز وجود دارد.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  عارضه غیرحضوری شدن مدارس برای دانش‌آموزان

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *