حضور فلسطین در نشست ضد ایرانیِ لهستان؟! حضور فلسطین در نشست ضد ایرانیِ لهستان؟! | آوتاف
خانه / اخبار داغ / حضور فلسطین در نشست ضد ایرانیِ لهستان؟!

حضور فلسطین در نشست ضد ایرانیِ لهستان؟!

رویداد ۲۴ نوشت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از دعوت به عمل آمده از او و وزرای خارجه کشور‌های عربی برای شرکت در نشست ضد ایرانی در ورشو لهستان به ابتکار عمل آمریکا خبر داد.

به ادعای صداوسیمای رژیم صهیونیستی، نتانیاهو هنوز پاسخی به دعوت مایک پمپئو نداده است. براساس این گزارش از مقامات دولت‌هایی که با ایران دشمنی دارند نیز دعوت به عمل آمده است. بنیامین نتانیاهو در اسرائیل علاوه بر نقش نخست وزیری، نقش وزیری خارجه را نیز بر عهده دارد.

حضور فلسطین در نشست ضد ایرانیِ لهستان؟!

یکی از شبکه‌های تلویزیونی اسرائیل در گمانه‌زنی‌های خود از دعوت آمریکا از اردن و مصر به عنوان دو کشور عربی که روابط خوبی با اسرائیل دارند نیز نام برده است. گفته می‌شود علاوه بر این‌ها از وزرای خارجه مراکش، عربستان، بحرین و امارات نیز برای شرکت در این نشست ضد ایرانی دعوت شده است.

مایک پمپئو از بهبود روابط اسرائیل با کشور‌های عربی در سال‌های اخیر به واسطه دشمنی مشترک آن‌ها با ایران استقبال کرده و در سخنرانی روز پنجشنبه خود در قاهره از این کشور‌ها خواست تا دشمنی‌های دیرینه خود را برای مقابله با ایران کنار بگذارند.

مایک پمپئو در جریان تور خاورمیانه‌ای خود به هشت کشور منطقه با اشاره به این نشست بین المللی گفت: قرار است چندین کشور جهان در آمریکا در تاریخ ۱۳-۱۴ فوریه در لهستان و به میزبانی آمریکا دور هم جمع شوند.

پمپئو همچنین مدعی شد این نشست با حضور مهمانانی از کشور‌های آسیایی، آفریقایی، غربی، اروپایی و خاورمیانه‌ای برگزار خواهد شد. او درباره اینکه این کشورها، کدام کشورها هستند، چیزی نگفته است.

حتما بخوانید:  قاتل وحید مرادی به اعدام محکوم شد

بر اساس گزارش کانال ده تلویزیون اسرئیل، نتانیاهو دو هفته پیش دعوتنامه شرکت در این نشست را دریافت کرده بود، احتمالا در این نشست شرکت خواهد کرد چرا که این اقدام مواضع او را در آستانه انتخابات تقویت خواهد کرد زیرا به رای دهندگان نشان می‌دهد او در طول دوران نخست وزیری خود روابط اسرائیل با کشور‌های عربی را بهبود بخشیده است.

این تلویزیون تاکید کرده هنوز معلوم نیست آیا از نماینده فلسطین نیز برای شرکت در این نشست دعوت به عمل آمده یا خیر. آنگونه که منابع غربی خبر داده‌اند، فدریکا موگرینی نیز برای حضور در این نشست دعوت شده است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *