حواشی باورنکردنی دادگاه امروز محتکران ماسک حواشی باورنکردنی دادگاه امروز محتکران ماسک | آوتاف
خانه / اخبار داغ / حواشی باورنکردنی دادگاه امروز محتکران ماسک

حواشی باورنکردنی دادگاه امروز محتکران ماسک

خبرگزاری تسنیم: در پی برگزاری دادگاه محتکران اقلام بهداشتی و خطاب قرار گرفتن یکی از متهمان حاضر در دادگاه با عنوان پزشک، مرکز رسانه قوه قضائیه به اطلاع می‌رساند اعلام عنوان شغلی متهم موصوف بر اساس اظهارات نامبرده در مراحل مختلف تحقیق، بررسی و دادرسی و نیز ارائه برخی مستندات مبنی بر اینکه فارغ التحصیل رشته پزشکی در یکی از کشورهای همسایه بوده و مدتی نیز به حرفه پزشکی اشتغال داشته می‌باشد.

مرکز رسانه قوه قضائیه می‌افزاید از آن جا که مدرک تحصیلی در عنوان اتهامی اثرگذار نبوده این ادعا و مدارک ، مورد بررسی قرار نگرفته است و با توجه به اظهار نظر سازمان نظام پزشکی مبنی بر اینکه وی پزشک نمی باشد جزییات این موضوع از سوی قوه قضائیه به سرعت و با دقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت احراز ادعای دروغین متهم در مورد سوء استفاده از نام پزشکی این عنوان هم به سایر اتهامات وی افزوده خواهد شد.

لازم به ذکر است مورد خطاب قرار گرفتن پزشک در دادگاه هم صرفا به دلیل شهرت متهم به این عنوان و اسناد ارائه شده از سوی وی بوده است.

بیانیه نظام پزشکی در واکنش به برگزاری دادگاه احتکار لوازم پزشکی

در ۲۴ ساعت اخیر خبری در شبکه‌های مختلف رسانه ملی و سایر رسانه‌های مکتوب و مجازی کشور منتشر گردید مبنی بر اینکه «متهم ردیف اول احتکار کالاهای بهداشتی و سلامتی کشور پزشک عمومی است».

این خبر در مقطع حساس مقابله ملی با بیماری ناشی از ویروس کرونا جامعه پزشکی را به عنوان طلایه داران مبارزه را در بهت و حیرت فرو برد.

حتما بخوانید:  نماینده مجلس: ۹ میلیارد دلار ارز دولتی گم شد

فیلم بخشی از محاکمه که در آن نام و تحصیلات متهم ذکر می‌شود انتشار بسیار گسترده‌ای در رسانه ملی و فضای مجازی داشت، اما نتایج بررسی‌های سازمان نظام پزشکی کشور نشان داد که فرد معرفی شده پزشک عمومی نیست و تحصیلات ایشان کاردانی یکی از رشته‌های تشخیصی است.

انتشار چنین خبر کذبی در چنین مقطع حساس، که با بزرگترین بحران سلامت کشورمان در قرن اخیر روبرو هستیم و پزشکان و کلیه اعضای جامعه بزرگ بهداشت و درمان کشور با کمبودهای فراوان، ایثارگرانه و شجاعانه در حال مبارزه با بیماری و حفظ جان هموطنانمان هستند، بسیار ناراحت کننده و در عین حال بسیار عجیب می‌نماید.

سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماینده جامعه پزشکی کشور ضمن درخواست انتشار تکذیبیه این خبر در کلیه رسانه‌ها، خواستار اتخاذ تدابیری در سطح کلان مدیریتی کشور برای افزایش روحیه و حس یکپارچگی اجتماعی قاطبه اهالی درمان، و نه تضعیف روحی آنان است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *