خاتمی: مردم از گرانی‌ها در رنج هستند خاتمی: مردم از گرانی‌ها در رنج هستند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / خاتمی: مردم از گرانی‌ها در رنج هستند

خاتمی: مردم از گرانی‌ها در رنج هستند

خبرگزاری مهر: آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به هفته وحدت اظهار داشت: شیعه و سنی باید با تکیه بر مشترکات خود در مقابل دشمنان اسلام بایستند. وحدت یعنی جهان اسلام مشت محکمی بر دهان آمریکا بشوند.

وی افزود: همانگونه که در عرصه شیعه و سنی ما دم از وحدت می زنیم در عرصه داخلی نیز بشدت نیاز به وحدت زیر پرچم ولایت فقیه داریم. وحدت با شعار شکل نمی‌گیرد بلکه با تحمل و سعه صدر و برخورد منطقی و استدلالی و خوش گمانی نسبت به یکدیگر وحدت شکل می‌گیرد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه بسیج را فرهنگ آمادگی در دفاع از دین و ارزش ها دانست و گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تدارک کننده این فرهنگ است. این فرهنگ عامل پیروزی خواهد بود؛ این فرهنگ در عراق جواب داد و موصل را از شر داعشی‌ها نجات داد. در لبنان و سوریه و یمن نیز فرهنگ بسیجی جواب داده است.

آیت الله خاتمی اظهار کرد: جمهوری اسلامی سه عنصر اصلی اسلام، جمهوریت و ولایت فقیه دارد، بگونه ای که در اصل ۱۷۷ قانون اساسی تاکید شده که این سه عنصر تا ابد قابل تغییر نیست. کسی که از این عناصر عبور کند از نظام عبور کرده است. مردم مراقب باشید که انحراف ذره ذره شکل می‌گیرد.

وی افزود: در یکی از روزنامه ها که از بودجه بیت المال تغذیه می‌کند نوشته شده است شراب های قلابی بلای جان مردم شده، به همین دلیل باید خرید و فروش شراب آزاد شود. من به هیات نظارت بر مطبوعات می گویم که شما باید رصد کنید نه اینکه من در خطبه ها بگویم. امروز می گویند شراب را آزاد کنید وفردا می‌گویند بی حجابی را آزاد کنید، حتما بعدا می‌گویند اسلام را به رفراندوم بگذارید درحالی که این آرزو را به گور می‌برند.

حتما بخوانید:  کره‌جنوبی می‌خواهد جنس بنجل به ایران بدهد!

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: این مردم به اسلام رای دادند و برای دفاع از اسلام تا آخرین نفس و قطره خون خود مقاومت می کنند. من امروز جریانی را می‌بینم که می‌خواهند اسلام زدایی را در کشور تئوریزه کند.

وی در ادامه تاکید کرد: مردم ما شایسته بهترین تکریم‌ها و تجلیل‌ها هستند. دیدید که در ۱۳ آبان چه حماسه ای آفریدند؛ مردم از گرانی‌ها لجام گسیخته در آزار و رنج هستند. اگر خطیب جمعه این مسائل را نگوید به مردم بی اعتنایی کرده است، ما زبان این مردم هستیم.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: ما از تلاش‌های مسئولین تشکر می‌کنم اما اداره کشور مدیریت جهادی و نظارت می‌خواهد. برخی کالاها هیچ ربطی به خارج از کشور ندارد اما عده ای به صورت خودسر این کالاها را تا ۱۰ برابر گران می‌کنند؛ مسئولین نظارتی کجا هستند؟ باید جلوی این گران فروشی‌های خودساخته را بگیرند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *