خانم‌ها باز هم کَل آقایان را در کنکور خواباندند خانم‌ها باز هم کَل آقایان را در کنکور خواباندند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / خانم‌ها باز هم کَل آقایان را در کنکور خواباندند

خانم‌ها باز هم کَل آقایان را در کنکور خواباندند

خبرگزاری ایسنا: مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از پذیرش بیش از ۱۰۴ هزار داوطلب در کنکور ۹۸ خبر داد و گفت: در کنکور امسال،گروه‌ آزمایشی علوم تجربی با ۶۴ هزار و ۸۷۰ داوطلب پذیرفته شده، بیشترین آمار قبولی کنکور را از آن خود کرد.

دکتر حسین توکلی ضمن بیان این مطلب به تشریح آمار پذیرش داوطلبان در گروههای آزمایشی پنجگانه پرداخت و گفت: اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های مختلف تحصیلی با آزمون دوره‌های روزانه،‌ نوبت‌دوم ‌(شبانه)، دانشگاه ‌پیام‌نور، پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، موسسات غیرانتفاعی و غیردولتی، رشته‌های تحصیلی مجازی، پردیس‌های خودگردان و ظرفیت مازاد دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی ‌سازمان ‌سنجش ‌آموزش‌ کشور به ‌نشانی www.sanjesh.org قرار گرفته است.

آمار قبولی‌های گروه‌های آزمایشی اعلام شد

وی در ادامه تصریح کرد:‌جمعا تعداد ۱۹۱ هزار و ۲۱۵ نفر در آزمون سراسری امسال پذیرفته شدند که از این تعداد۶۴ هزار و ۸۷۰ نفر در علوم تجربی، ۵۹ هزار و ۶۱۷ نفر در دوره‌های ریاضی و فنی، ۵۷ هزار و ۶۹۷ نفر در گروه علوم انسانی، تعداد ۴ هزار و ۵۵۴ نفر در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی و ۴ هزار و ۴۷۷ نفر نیز در گروه آزمایشی هنر پذیرفته شدند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور خاطر نشان کرد: از تعداد ۱۹۱ هزار و ۲۱۵ داوطلب پذیرفته شده در کنکور ۹۸ تعداد ۱۰۴ هزار و ۱۲۳ نفر زن و مابقی پذیرفته شدگان مرد هستند.

دکتر توکلی گفت: از آمار کل پذیرفته شدگان آزمون سراسری تعداد ۱۱۶ هزار و ۹۵۹ نفر در دوره روزانه، ۱۵ هزار و ۲۰۱ نفر در دوره‌ی شبانه ،‌۱۳ هزار و ۱۸۸ نفر در دانشگاه پیام نور ،‌۲۳ هزار و ۹۲۸ نفر در پردیس فرهنگیان و تربیت دبیر رجایی، ۱۶ هزار و ۱۳۹ نفر در موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی و ۳ هزار و ۷۸۸ نفر نیز در پردیس‌های خودگردان پذیرفته شدند.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  دردسرهای ریال و تومان!

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *