خبر جراحی زیبایی حیوانات در ایران تکذیب شد خبر جراحی زیبایی حیوانات در ایران تکذیب شد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / خبر جراحی زیبایی حیوانات در ایران تکذیب شد

خبر جراحی زیبایی حیوانات در ایران تکذیب شد

روزنامه شهروند: ماجرا از آنجا شروع شد که یک دانشجوی رشته پاتولوژی در رشته توییتی مدعی شد که در ایران برخی به منظور جراحی زیبایی حیوانات خود به کلینیک‌ها مراجعه‌ می‌کنند و با صرف هزینه آنچنانی خواهان جراحی زیبایی حیوانات‌شان هستند.

شاید باورتان نشه، اما جراحی زیبایی دامپزشکی خیلی بیشتر از قبل شده؛ دوستان میان و برای فرم دادن به بینی، بزرگ‌کردن چشم، صاف‌کردن پوست، برداشتن چربی، بوتاکس و کوتاه‌کردن دم سگ یا گربه‌شون هزینه‌های فوق‌سنگین می‌دهند.

خبر جراحی زیبایی حیوانات در ایران تکذیب شد

اما انتقادها و واکنش‌ها به عمل جراحی زیبایی حیوانات زمانی اوج گرفت که رسانه‌ای با انتشار هزینه‌های میلیونی از جراحی‌های زیبایی حیوانات نظیر بوتاکس، افتادگی پلک، تتو، فرم‌دهی بینی و گوش و دم‌بری مدعی شد که این عمل‌ها در کشور انجام می‌شود؛ از یک میلیون تا ١۵میلیون تومان.

هزینه‌هایی که البته برای تایید صحت و سقم آنها با بیش از هفت کلینیک لوکس و لاکچری و خصوصی در تهران تماس گرفتیم اما همه آنها عنوان کردند که تا به الان نه‌تنها چنین عمل‌هایی را انجام نداده‌اند، بلکه حتی نمونه‌ای از آن را نه دیده‌اند و نه شنیده‌اند!

آن‌ طور که پیگیری‌ها نشان‌می‌دهد تنها جراحی زیبایی که برخی از دامپزشکان انجام می‌دهند، عمل گوش و دم‌بری و حنجره است؛ عملی که البته هر دامپزشک و جراحی زیر بار آن نمی‌رود و در تماس با کلینیک‌های مختلف می‌شنویم که «این کار غیر اخلاقی و مغایر با حقوق حیوانات است و آن را انجام نمی‌دهیم.

رئیس سابق جامعه دامپزشکان ایران:

این خبر فیک است. من کسی هستم که از نزدیک این حیوانات را می‌بینم و تا به الان چنین چیزهایی را شاهد نبوده‌ام.

حتما بخوانید:  عذرخواهی در پی نامه واکسیناسیونِ هنرمندان

بیشترین عملی که در ایران در سال‌های گذشته شایع بوده و اکنون بسیار کم شده، بریدن گوش حیوان به منظور زیباترشدن آن است.

مثلا در برخی از نژادها مثل «دوبرمن» که دارای گوش‌های آویزانی هستند، این جراحی انجام می‌شود تا گوش‌های سگ تیزتر شود. این جراحی در حال حاضر بسیار کم شده است و به ندرت انجام می‌شود.»

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *