خودروسازان ۲۵هزار میلیارد تومان ضرر کردند خودروسازان ۲۵هزار میلیارد تومان ضرر کردند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / خودروسازان ۲۵هزار میلیارد تومان ضرر کردند

خودروسازان ۲۵هزار میلیارد تومان ضرر کردند

خبرگزاری فارس: دبیر انجمن قطعه‌سازان با تشریح شروط آزادسازی واردات خودرو با تعرفه صفر، گفت: شرط ما برای این آزادسازی، صفر شدن تعرفه واردات مواد اولیه، آزادسازی قیمت خودرو و اختصاص یارانه ۴۰ درصدی بابت خرید مواد اولیه داخلی است.

خودروسازان ۲۵هزار میلیارد تومان ضرر کردند

مازیار بیگلو:

* (در پاسخ به این سوال که اگر معتقدید گران‌فروشی خودرو اتفاق نیفتاده، پس فکر می‌کنید دلیل بازداشت مدیران خودرویی چه بوده است؟): ما هم با ابهام روبه‌رو هستیم، ظاهراً قوه قضائیه و دولت در جریان بوده‌اند. سخنگوی دولت اعلام کرد که باید دلیل گران‌فروشی بررسی شود احتمالاً این موضوع در حال بررسی است.

* ما منتظریم تا دادگاه مدیران برگزار شود و ببینیم آیا رفع اتهام می‌شوند یا خیر. آنچه مسلم است این است که تمام خودروهای تولیدی در کشور با زیان کامل فروخته می‌شوند به طوری که طی یک سال گذشته شرکت‌های خودروساز ۲۵ هزار میلیارد تومان ضرر داده‌اند. این ضرر از اختلاف منفی قیمت تمام شده و فروش خودرو است.

* بر اساس پیشنهادی که برای ارائه به وزیر صنعت آماده شده، قطعه سازان با آزادسازی واردات خودرو با تعرفه صفر موافق هستند به شرطی که برای این کار، صفر شدن تعرفه واردات مواد اولیه، آزادسازی قیمت خودرو و اختصاص یارانه ۴۰ درصدی بابت خرید مواد اولیه داخلی نیز لحاظ شود.

* در حال حاضر شرایط تولید قطعات تا حدی تثبیت شده و در پی این مسئله نشست‌هایی به صورت مرتب در انجمن قطعه‌سازان با حضور تولیدکنندگان تشکیل می‌شود و مشکلات صنعتگران مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

* پیشنهاداتی برای بهبود وضعیت تولید قطعات خودرو تهیه و به مدیر عامل ایران‌ خودرو ارائه دادیم و خواستیم تا با رعایت عدالت، با قطعه‌سازان برخورد شود و روند پرداخت مطالبات قطعه‌سازان به ۱۲۰ روز برگردد تا قطعه‌سازی نباشد که در مدت بیشتر از ۱۲۰ روز به مطالباتش برسد.

حتما بخوانید:  «مختار» به دنیای بازی‌های ویدئویی وارد شد

* در مورد قیمت‌گذاری نیز تقاضایی داشتیم تا به سمت آزادسازی قیمت خودرو حرکت کنیم.

* در این مورد سه شرط را با مدیرعامل ایران خودرو مطرح کردیم به طوری که شرایط واردات خودرو با تعرفه صفر مهیا شود، البته به شرطی که ما هم بتوانیم مواد اولیه مورد نیازمان را به با تعرفه صفر درصد وارد کنیم. همچنین قیمت خودرو آزاد شود و مواد اولیه داخلی نیز با یارانه ۴۰ درصدی به قطعه‌سازان ارائه شود

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *