خوش به حال خاورمیانه؛ نتانیاهو بای بای خوش به حال خاورمیانه؛ نتانیاهو بای بای | آوتاف
خانه / اخبار داغ / خوش به حال خاورمیانه؛ نتانیاهو بای بای

خوش به حال خاورمیانه؛ نتانیاهو بای بای

برترین‌ها: انتخابات سراسری در اسراییل وضعیت سرنوشت‌سازی برای “بنیامین نتانیاهو” نخست وزیر اسراییل رقم زده و نتایج اولیه نظرسنجی از شعب اخذ رأی در سرزمین های اشغالی از ناکامی حزب «لیکود» به ریاست «بنیامین نتانیاهو» در کسب اکثریت کرسی های کنست رژیم صهیونیستی برای تشکیل دولت حکایت دارد.

گانتس: نتانیاهو در انتخابات شکست خورد

بیش از ۶ میلیون رای دهنده اسراییلی به پای صندوق‌های رای رفتند تا ۱۲۰ نماینده پارلمان (کنست) را تعیین کنند؛ پارلمانی که قرار است سرنوشت کابینه آینده اسراییل را رقم بزند.

جدیدترین نتایج منتشر شده از شمارش آرای انتخابات رژیم صهیونیستی حکایت از پیش بودن ائتلاف سفید و آبی از حزب لیکود دارد.

گانتس: نتانیاهو در انتخابات شکست خورد

طبق گزارش رسانه‌های صهیونیستی ائتلاف آبی و سفید ۳۴ کرسی و حزب لیکود ۳۳ کرسی به دست خواهند آورد. در صورت تحقق این نتیجه، هیچ‌یک از احزاب از ۶۱ کرسی لازم برای تشکیل کابینه برخوردار نخواهند بود و باید ائتلاف تشکیل دهند.

تانیاهو در نخستین نطق خود بعد از اعلام نتایج این نظرسنجی‌ها شکست را نپذیرفت، اما اعلام پیروزی هم نکرد. نتانیاهو گفت اسرائیل نیاز به یک «دولت صهیونیست قوی» دارد. او گفت برای جلوگیری از تشکیل «دولت غیرصهیونیست» تلاش خواهد کرد دولت تشکیل دهد.

گانتس: نتانیاهو در انتخابات شکست خورد

«بنی گانتز»، رئیس ائتلاف «آبی و سفید» در انتخابات فلسطین اشغالی بامداد چهارشنبه گفت به نظر می‌رسد که «بنیامین نتانیاهو» انتخابات را باخته است. رئیس ائتلاف موسوم به آبی و سفید البته گفت که هنوز تا زمان اعلام نتایج واقعی منتظر خواهد ماند.

“بنیامین نتانیاهو” طولانی‌ترین نخست وزیر تاریخ اسرائیل، با سخت‌ترین نبرد سیاسی خود برای بقا در سال‌های فعالیت سیاسی خود روبرو است.

حتما بخوانید:  رائفی‌پور: نسخه ایرانی اینستاگرام ساخته شود

این دومین بار است که اسرائیلی‌ها در کمتر از ۶ ماه گذشته به پای صندوق‌های رأی رفتند. نتانیاهو ۶۹ ساله تنها چند هفته پس از انتخابات آوریل گذشته، در اقدامی دقیقه آخری، مجبور به اعلام انتخابات زودرس دیگری شد زیرا او در انتخابات گذشته یک پیروزی ضعیف را به دست آورده بود و قادر به تشکیل دولتی با اکثریت پارلمانی نشده بود.

رسانه های صهیونیستی از رقابت تنگاتنگ بنیامین نتانیاهو و بنی گانتس در انتخابات فلسطین اشغالی خبر دادند. نظرسنجی کانال ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی برای حزب لیکود ۳۲ کرسی و برای ائتلاف آبی و سفید هم کسب همین تعداد کرسی را پیش‌بینی کرده است.

گانتس: نتانیاهو در انتخابات شکست خورد

شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد که که حزب آبی و سفید ۵۵ کرسی را احتمالا بدست خواهد آورد و حزب لیکود ۵۷ کرسی را کسب می کند. این شبکه افزود که بنیامین نتانیاهو از دستیابی به اکثریت کرسی های کنست رژیم صهیونیستی برای تشکیل دولت ناکام ماند.

نتایج انتخابات  ممکن است آینده سیاسی نتانیاهو را در هاله‌ای از ابهام قرار داده و به طور بالقوه باعث دور دیگری از انتخابات شود.

نتانیاهو با این انتخابات هم خطر از دست دادن پست نخست وزیری (نتانیاهو از سال ۲۰۰۹ در جایگاه نخست وزیر است) و هم خطر احتمال محاکمه و حتی زندانی شدن را به جان خریده است چون او در سه پرونده فساد با کیفرخواست احتمالی روبرو است. در صورت انتخاب مجدد او، انتظار می‌رود حزبش (لیکود) در مجلس آینده برای اطمینان از مصونیت نتانیاهو از تعقیب و از مجازات حبس احتمالی در زندان، اقدام کند. برای انجام این کار، نتانیاهو ابتدا باید یک حزب میانه رو متشکل از ژنرال‌های سابق ارتش را در این دوره از انتخابات از پیش رو بردارد.

حتما بخوانید:  احتمال استرداد مینا نامداری به ایران

خوش به حال خاورمیانه؛ نتانیاهو بای بای

در رأی گیری در انتخابات ۹ آوریل گذشته ، حزب راست گرای “لیکود” به رهبری نتانیاهو با اتحاد میانه روی ” آبی و سفید” رای برابری آورد و هر کدام ۳۵ کرسی را در مجلس ۱۲۰ کرسی اسراییل کسب کردند. در مجموع اما احزاب راست‌گرای نزدیک به نتانیاهو بیشترین آرا را به دست آوردند، بنابراین نتانیاهو اولین فرصت برای تشکیل دولت ائتلافی را به دست آورد.

او برای تشکیل ائتلاف، باید حزب راستگرای سکولار، وزیر دفاع پیشین “آویگدور لیبرمن” را جذب می‌کرد؛ حزبی که به طور سنتی رای دهندگان روس زبان در اسراییل به آن رای می‌دهند. اما در آخرین ساعات وقت قانونی تشکیل ائتلاف، لیبرمن شرطی را پیش پای نتانیاهو گذاشت که مانع ائتلاف شد.

لیبرمن از نتانیاهو خواست تا شرایط معافیت از خدمت اجباری سربازی یهودیان ارتدوکس را دشوارتر کند اما نتانیاهو چون به ادامه حمایت یهودیان ارتدوکس و احزاب آنها برای دولت راستگرای خود نیاز مبرمی داشت از اجابت به این خواسته لیبرمن سرباز زد و ائتلاف تشکیل نشد و انتخابات زودرس اعلام شد.

نتانیاهو برای حفظ دولت دست راستی خود حتی به تلاش‌های دقیقه آخری متوسل شد از جمله اینکه به حزب چپ میانه “کارگر” پیشنهاد ائتلاف داد اما احزاب چپ به هیچ وجه حاضر نمی‌شدند در پارلمان اسراییل از طرح مصونیت قضایی نتانیاهو حمایت کنند.

معمولاً در نظام سیاسی اسرائیل، هنگامی که حزب برنده قادر به تشکیل ائتلاف نشود، فرصت تشکیل دولت به حزب مخالف می‌رسد، اما نتانیاهو در انتخابات پیشین پس از اینکه از تشکیل دولت ناکام ماند با انحلال پارلمان و اعلام انتخابات زودرس، این شانس را از احزاب رقیب خود گرفت.

حتما بخوانید:  هیات مدیره استقلال، شفر را احضار کرد

گانتس: نتانیاهو در انتخابات شکست خورد

نتانیاهو با وعده الحاق دره اردن به اسراییل و اعمال حاکمیت اسرائیل بر سرزمین‌های اشغالی فلسطین در تلاش است نظر رای دهندگان راستگرا را به سمت خود جلب کند. سخنگوی سازمان ملل از وعده اخیر نتانیاهو برای الحاق دره اردن به خاک اسراییل انتقاد کرده و گفته است:” چنین اقدامی ضربه‌ای جدی به تلاش‌های صلح خواهد بود.

ترامپ هم توئیت کرد که او و نتانیاهو در حال مذاکره درباره یک پیمان احتمالی دفاع متقابل بین ایالات متحده و اسرائیل هستند. این توییت فقط چند روز قبل از انتخابات اسراییل می‌تواند با هدف تقویت نتانیاهو، منتشر شده باشد. تابلوهای تبلیغاتی در سراسر کشور نشان می‌دهد که دو رهبر دست در دست دارند.

نتانیاهو از این توییت ترامپ استقبال کرده و گفته که چنین پیمانی “باعث تقویت امنیت اسرائیل و در عین حال آزادی عمل نظامی اسراییل” خواهد شد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *