درخواست بازگشایی اماکن متبرکه: خطری ندارد درخواست بازگشایی اماکن متبرکه: خطری ندارد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / درخواست بازگشایی اماکن متبرکه: خطری ندارد

درخواست بازگشایی اماکن متبرکه: خطری ندارد

روزنامه صبح نو در گزارشی احتمال بازگشایی اماکن مذهبی و مساجد را در ایام شیوع کرونا بررسی کرده است.

طرح فاصله‌گذاری هوشمند از ابتدای هفته آغاز شده و این روزها خیابان‌ها و معابر شلوغ‌تر از هر زمان دیگری شده است. پاساژها از حالت تعطیلی خارج شده‌اند و مغازه‌دارها یک‌به‌یک کره‌کره‌های خود را بالا کشیده‌اند. وسایل حمل‌و‌نقل عمومی هم شلوغ‌تر از هر زمان دیگری شده است. با این وجود علی‌رغم اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم از بازگشایی اماکن متبرکه و مساجد خبری نیست. این درحالی است که طبق گفته ستاد ملی مبارزه با کرونا امکان شیوع ویروس در این مکان‌ها کمتر از یک درصد است.

درخواست بازگشایی اماکن متبرکه: خطری ندارد

فاصله‌گذاری اجتماعی ادامه‌دار بود و رعایت کردن موارد بهداشتی از سوی مردم شیب نمودار مبتلایان را نزولی کرده بود تا اینکه در چند روز گذشته خبر اجرایی شدن طرح فاصله‌گذاری هوشمند منتشر شد. در این طرح که از ابتدای هفته اجرا شد بنا بود اماکن مختلف به صورت پلکانی باز شوند و مشاغل پرریسک نیز همچنان تعطیل بمانند. پاساژها؛ فروشگاه‌ها و ادارات از جمله اماکنی بودند که در روزهای گذشته به نوبت بازگشایی شدند.

با این وجود هنوز از بازگشایی حرم‌های مطهر و مساجد در کشور خبری نیست. این درحالی که حرم‌ها با داشتن صحن‌ها و فضاهای بزرگ و گردش هوای مناسب امکان ابتلای کمتری در آن‌ها نسبت به یک واگن مترو یا اتوبوس شهری دارد. بدیهی است که با رعایت کردن اصول بهداشتی مانند جلوگیری از تجمع در کنار ضریح می‌توان در آن فضاهای بزرگ میزبان دوستداران اهل بیت ؟عهم؟ بود.

بازگشایی اماکن تجاری و بنگاه‌های اقتصادی صرفه‌نظر از اینکه تا چه اندازه می‌توانند زنجیره شیوع را گسترده‌تر کنند احتمالا به‌خاطر رونق گرفتن چرخه اقتصاد بازار، از سوی دولت مجاز به بازگشایی شده‌اند. این درحالی است که مکان‌هایی مثل حرم‌های مطهر و مساجد به گفته ستاد ملی کرونا بسیار کمتر از دیگر مکان‌ها امکان شیوع ویروس کرونا در آن‌ها وجود دارد.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  موگرینی: خروج ایران از برجام، نگرانی اصلی ماست

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *