درخواست سازمان ملل از ایران، ترکیه و روسیه درخواست سازمان ملل از ایران، ترکیه و روسیه | آوتاف
خانه / اخبار داغ / درخواست سازمان ملل از ایران، ترکیه و روسیه

درخواست سازمان ملل از ایران، ترکیه و روسیه

یورونیوز: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه از ایران، روسیه و ترکیه خواست تا تمام تلاششان را برای حفاظت از جان غیرنظامیان و جلوگیری از تشدید خشونت‌ها در ادلب به کار ببندند.

دبیرکل سازمان ملل از سه کشور خواست تا «از راه افتادن حمام خون» در ادلب جلوگیری کنند. وی با تاکید بر اینکه باید از اماکن غیرنظامی بویژه بیمارستان‌ها محافظت شود گفت: «مبارزه با تروریسم از مسئولیت طرفین مخاصمه در احترام به حقوق بین‌الملل نمی‌کاهد.»

به گفته سازمان‌های بشردوستانه حمله به ادلب جان ۳ میلیون نفر از جمله یک میلیون کودک را به خطر می‌اندازد. معاون دبیرکل سازمان ملل متحد پیش‌تر گفته بود که این حمله می‌تواند به «تلخ‌ترین فاجعه انسانی قرن» تبدیل شود.

ترکیه نیز در جلسه روز شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار برقراری آتش‌بس «فوری» در ادلب شده بود. در مقابل تهران و مسکو گفته‌اند که دولت سوریه حق دارد با «گروه‌های تروریستی» مبارزه کند و کنترل کامل کشور را در دست بگیرد.

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد نیز نبرد ادلب را نه یک «درگیری نظامی» بلکه یک «عملیات ضدتروریستی» خوانده بود.

نیروهای دولتی سوریه با پشتیبانی روسیه و ایران عملیات بازپسگیری ادلب را آغاز کرده‌اند. این شهر آخرین پایگاه عمده مخالفان دولت مرکزی سوریه است که در حال حاضر کنترل بخش اعظمی از آن در اختیار گروه تحریر الشام قرار دارد.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  استوریِ رحمتی درباره انتقال ناکام قاسمی‌نژاد

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *