درخواست مقابله به مثل با خرابکاران سایت نطنز درخواست مقابله به مثل با خرابکاران سایت نطنز | آوتاف
خانه / اخبار داغ / درخواست مقابله به مثل با خرابکاران سایت نطنز

درخواست مقابله به مثل با خرابکاران سایت نطنز

برترین‌ها: وقوع حادثه آتش‌سوزی در سایت هسته‌ای نطنز و طرح برخی ادعا‌ها درباره خرابکاری رژیم صهیونیستی در این حادثه با واکنش متفاوت برخی رسانه‌های اصولگرا مواجه شده است.

شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد که علت اصلی حادثه نطنز مشخص شده است اما به‌دلیل برخی ملاحظات امنیتی، علت و چگونگی بروز این حادثه در زمان مناسب اعلام خواهد شد؛ اطلاعیه‌ای که شائبه خرابکاری یا حمله به این سایت هسته‌ای را تقویت می‌کند.

درخواست مقابله به مثل با خرابکاران سایت هسته‌ای نطنز

پاشنه‌آشیل صهیونیست‌ها زیر ذره‌بین

روزنامه فرهیختگان درباره حادثه آتش سوزی در سایت هسته ای نطنز نوشت: در بین تمام گمانه‌زنی‌ها، حمله پهپادی و عملیات خرابکارانه بیش از سایر گزینه‌ها موردتوجه قرار گرفته، به‌ویژه آنکه این حادثه، در حوالی سالروز حمله سایبری «استاکس‌نت» به تاسیسات هسته‌ای ایران در جولای ۲۰۱۰ رخ داده است. آنگونه که ادوارد اسنودن، کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا افشا کرده، استاکس‌نت پروژه مشترک آژانس امنیت ملی ایالات‌متحده آمریکا و رژیم‌صهیونیستی بوده است.

در هر صورت این عملیات چه حمله پهپادی بوده باشد چه یک حمله سایبری، رژیم‌صهیونیستی یکی از اصلی‌ترین متهمان این عملیات است.  با فرض اینکه رژیم صهیونیستی با یک خرابکاری برنامه‌ریزی شده بخشی از صنعت هسته‌ای و فعالیت‌های آن را دچار اختلال کرده باشد، آنگاه پاسخ ایران مهم‌ترین مساله خواهد بود. یعنی اگر چنین اقدامی انجام شده باشد و پاسخ درخوری از جانب ایران به آن داده نشود، آنگاه موضع ضعف تنها پیام وضعیت کنونی خواهد بود و این به معنای چراغ سبز برای عملیات‌های بزرگ‌تر و بعدی است.

درخواست مقابله به مثل با خرابکاران سایت هسته‌ای نطنز

نیمه پنهان نطنز

روزنامه صبح نو هم در واکنش به حادثه نطنز نوشته است: با اطلاعیه شورای عالی امنیت ملی، احتمالات درباره وجود دست های بیرونی در وقوع حادثه نطنز تقویت شده است. در صورت اثبات چنین موضوعی، واکنش ایران سخت خواهد بود. ایران تاکنون ضمن دفاع از برنامه هسته ای صلح آمیز خود سعی داشته است برای رفع نگرانی های ادعایی کشورهای غربی نهایت همکاری را با دیگر طرف های برجامی خود و همچنین آژانس بین المللی انرژی اتمی داشته باشد. اما اگر طرف مقابل با عبور از خط قرمزهای ایران و سوءاستفاده از این صبر راهبردی بخواهد امنیت و منافع ملی ایران را نشانه قرار دهد قطعا با واکنش سخت ایران همراه خواهد بود. همچنانکه ایران در گرفتن انتقام شهید سردار سلیمانی تعلل نکرد و در اقدامی تلافی جویانه بزرگترین پایگاه نظامی این کشور در عراق را مورد هدف قرار داد.

حتما بخوانید:  آغاز محدودیت ترافیکی پنجشنبه‌های تهران از امروز

درخواست مقابله به مثل با خرابکاران سایت هسته‌ای نطنز

پاتک هسته‌ای

روزنامه وطن امروز نیز در تحلیل حوادث اخیر در سایت نطنز اینگونه واکنش نشان داد: اما آمریکا با همراهی رژیم صهیونیستی و پشتیبانی مالی رژیم سعودی دور جدیدی از اقدامات ضدامنیتی را در خاک ایران کلید زده است؛ اقداماتی که بیانگر نزدیک شدن و بعضا عبور این کشورها از خطوط قرمز‌ به منظور فشار بیشتر روی ایران است. 

در چنین شرایطی ایران می‌تواند ۲ رفتار متفاوت از خود نشان دهد. اول آنکه در همان پازلی که آمریکایی‌ها طراحی کرده‌اند قرار گیرد و فاز مذاکره با آمریکا را کلید بزند. ورود ایران به برنامه طراحی شده آمریکا همان نتیجه‌ای را به دنبال خواهد داشت که آمریکایی‌ها در نظر گرفته‌اند! مسیر دوم اما مسیری است که دولت روحانی آن را تاکنون نیازموده است. دولت روحانی می‌تواند و در شرایط حاضر باید این رویکرد خود را تغییر دهد. البته بسترهایی هم برای این تغییر رویکرد وجود دارد. یکی از این موارد گام‌های کاهش تعهدات هسته‌ای ایران بوده است. هر چند ایران اقدام قابل توجهی را در این راستا عملیاتی نکرده است اما شرایط فعلی زمان مناسب برای عملی کردن گام‌های کاهش تعهد است. 

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *