درگیری‌ شدید میان هند و پاکستان در مرز کشمیر درگیری‌ شدید میان هند و پاکستان در مرز کشمیر | آوتاف
خانه / اخبار داغ / درگیری‌ شدید میان هند و پاکستان در مرز کشمیر

درگیری‌ شدید میان هند و پاکستان در مرز کشمیر

خبرگزاری فارس: منابع خبری شامگاه چهارشنبه (۱۷ مرداد) از بروز درگیری‌های شدید میان نظامیان هند و پاکستان در مرز کشمیر خبر دادند.

رسانه‌های محلی با استناد به منابعی در ارتش هند مدعی شدند نیروهای نظامی مستقر در خط مرزی کمشیر به تبادل سنگین آتش پرداختند. منابع هندمدعی شده‌اند نیروهای پاکستانی درگیری‌ها را با شلیک خمپاره‌ای آغاز کردند.

این اتفاق چند ساعت بعد از آن اتفاق افتاد که پاکستان اعلام کرده بود حریم هوایی خودش را به روی پروازهای هند می‌بندد.

هند روز دوشنبه اعلام کرد ماده ۳۷۰ قانون اساسی خود را که خودمختاری ایالت «جامو و کشمیر» و اختیارات ویژه آن را به رسمیت می‌شناسد، لغو کرد. این ماده قانونی، اختیارات حکمرانی را غیر از مسائل دفاعی، امور خارجی و ارتباطات منطقه‌ای به یک نهاد قانونگذاری محلی محول می‌کرد.

همچنین «آمیت شاه» وزیر کشور هند روز دوشنبه در پارلمان این کشور گفت قرار است ایالت جامو و کشمیر به دو منطقه به نام‌های جامو و کشمیر با پارلمان محلی و «لداک» بدون پارلمان محلی تقسیم شود.

از دهه ۱۹۵۰ میلادی جامو و کشمیر که بر سر مناطقی از آن اختلاف‌های ارضی بین دهلی نو، اسلام آباد و پکن وجود دارد، ایالتی خودمختار بود و لغو این خودمختاری با واکنش تند پاکستان مواجه شده است.

پاکستان در بیانیه‌ای روز چهارشنبه اعلام کرد تجارت دوجانبه با هند را لغو کرده و مسئله را به سازمان ملل متحد ارجاع خواهد داد. تحلیلگران می‌گویند هند و پاکستان تجارت کمی با یکدیگر دارند و بعید است سازمان ملل اقدامی در خصوص این مناقشه انجام دهد.

حتما بخوانید:  پاختاکور حریف پرسپولیس شد

پیش از این منابع خبری از کشته شدن یک نفر از معترضان به تصمیم هند و زخمی شدن دست‌کم ۶ نفر دیگر در «سرینگر» پایتخت تابستانی ایالت جامو و کشمیر خبر داده‌اند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *