دفاع تمام قد وزیر صنعت از داماد روحانی دفاع تمام قد وزیر صنعت از داماد روحانی | آوتاف
خانه / اخبار داغ / دفاع تمام قد وزیر صنعت از داماد روحانی

دفاع تمام قد وزیر صنعت از داماد روحانی

انتصاب کامبیز مهدی زاده داماد رئیس جمهور به عنوان معاون وزیر صنعت و رئیس سازمان زمین شناسی حاشیه ساز شده، وزیر صنعت بیش از همه در تیررس این انتصاب قرار گرفت و خیلی ها این انتصاب را به قولی در راستای نزدیک تر شدن وزیر به روحانی قلمداد کردند، انتقادات تا جایی بالا گرفت که خبر آمد روحانی شخصا دستور عزل دامادش را داده، اما در نهایت امروز خبر انتصاب و البته ماندنی شدن داماد رئیس جمهور تایید شد و به عبارتی آن خبر عزل غیر واقعی بوده، تقویم اخبار مربوط به کامران مهدی زاده را در زیر می خوانید.

وزیر صنعت: داماد روحانی شایسته است

وقتی داماد روحانی شهر را به هم ریخت

 محمد مهاجری، روزنامه‎نگار و فعال سیاسی اصولگرا، از جمله افرادی بود که همان روز اول واکنش نشان داد:  انتشار خبر انتصاب داماد جوان رئیس جمهور به معاونت یکی از وزارتخانه ها ، هر چند شایسته سالارانه باشد ، آنقدر تلخ هست که شیرینی خبر چندماه قبل را از بین ببرد.

 رضا انصاری، عضو اصلاح طلب کمیسیون صنایع مجلس هم به انتقاد از انتصاب‌ها پرداخت و گفت وزیر جدید صنعت معدن تجارت (صمت) با این کار به استیضاح نزدیک‌تر شده است.

او در مورد انتصاب‌ها در وزارت صمت گفت: من فکر می‌کنم انتصاباتی که در حوزه‌ی وزارت صنعت رخ داده شرایط را به سمتی پیش برده که وزیر را به لبه‌ی تیغ استیضاح نزدیکتر کرده است. نقش مجلس نقش نظارتی است و به مقامات دولتی تذکر لازم را خواهد داد.

نماینده میانه: آقایان رفتند و آقازاده‌ها آمدند

یعقوب شیویاری؛ نماینده مردم میانه هم به «ایلنا» گفت: در روزهای اخیر شاهد انتصابات فامیلی برخی از مسئولان ارشد دولت در مناصب دولتی و خصولتی هستیم که به گونه ای دهن کجی و سوء استفاده از قانون منع بکارگیری بازنشستگان در مناصب دولتی هستیم و تداعی گری این مسئله است که آقایان رفتند و آقازاده ها آمدند؛ تا کی باید شاهد استفاده از رانت در انتصابات باشیم.

حتما بخوانید:  پروانه سلحشوری به دادسرا احضار و آزاد شد

ارسال کروکی خاص برای داماد روحانی

کامران وکیل، دبیر کل محصولات معدنی ایران نیز با ارسال نامه ای «کنایه آمیز» به رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، ضمن ارسال کروکی سازمان زمین شناسی به ایشان برای ارائه به داماد رئیس جمهور، از این اقدام رحمانی به شدت تقدیر کرد.

متن این نامه به شرح زیر است:

وزیر صنعت: داماد روحانی شایسته است

انتصابات وزیر صمت کار دستش داد

تسنیم هم به نقل از یک مقام آگاه در وزارت صمت درباره استعفای معاون امور معادن و صنایع معدنی این وزارتخانه نوشت: متن استعفای جعفر سرقینی به‌دلیل انتخاب غیرکارشناسانه وزیر صمت برای ایمیدرو و سازمان زمین‌شناسی به دفتر وزیر ارسال شده است.

گفته شده وزیر هم با استعفای سرقینی مخالفت کرده اما قرائن از اصرار وی به کناره‌گیری از این مسوولیت به‌دلیل اعتراض به انتخاب‌های اخیر وزیر حکایت دارد.

از جایی به بعد قضیه پیچ خورد و خبرهایی مبنی بر استعفا آمد.

یک نماینده: حکم انتصاب داماد روحانی باطل شده

رمضانعلی سبحانی‌فر، سخنگوی حزب اعتدال و توسعه گفت: طبق شنیده‌های بنده رئیس‌جمهور دستور داده تا حکم دامادش به‌عنوان معاون وزیر صنایع باطل شود.

واکنش آشنا به خبر برکناری داماد روحانی

حسام الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس جمهور در واکنش به خبر برکناری داماد حسن روحانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن خودداری از تایید یا تکذیب خبر گفت که درباره این موضوع باید از روابط عمومی ریاست جمهوری سوال کنید.

مهاجری به روحانی: مگر قحط الرجال بود؟!

 مسیح مهاجری، در یادداشتی در این رابطه نوشت: شنیده شده رئیس‌جمهور روحانی دستور ابطال حکم معاونت داماد خود در وزارت صنایع را صادر کرده است. اگر این خبر صحت داشته باشد اقدام آقای رئیس‌جمهور قابل تحسین است ولی کافی نیست.

حتما بخوانید:  گمانه‌زنی درباره وقوع پس‌لرزه در تهران

در نهایت اما امروز  رضا رحمانی (وزیر صنعت) در گفت‌وگو با خانه ملت با تایید خبر انتصاب داماد رییس جمهور به عنوان معاون خود گفت: انتصاب وی به سمت معاونت وزیر اصلا ربطی به داماد رییس جمهور بودن یا نبودن این فرد ندارد.

او گفت: داماد رییس جمهور یک نیروی جوان و نخبه است. وی درباره سابقه اجرایی داماد رییس جمهور گفت: وی در حوزه معاونت فناوری رییس جمهور سِمَت داشته و رییس ستاد توسعه‌ای بوده است و از آنجا به وزارت صمت آمده است؛ ضمن آنکه لیسانس زمین شناسی دارد، فوق لیسانس او مرتبط است و دکترای زمین شناسی هم دارد.

رحمانی بیان کرد: آنها که درباره این انتصاب تردید داشتند، وقتی سوابق او را دیدند به ما تبریک گفتند؛ قطعا اگر هر کسی سوابق او را ببیند، آن را تایید می‌کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بدون تردید این فرد از نظر شایستگی‌ها، صلاحیت‌های فردی، کارآمدی، مدارک تحصیلی و انگیزه روزمه‌ای قوی دارد و هیچ بحث دیگری جز این محورها در میان نبوده است. وی تاکید کرد: این فرد فارغ از اینکه داماد رییس جمهور روحانی باشد یا نباشد انتخاب شده است.

این عضو هیئت دولت اعلام کرد: نسبت داشتن با یک شخصیت مهم جرم نیست و البته فاکتوری برای انتصاب او نیز نبوده است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *