دلار، کمتر از ۸۰۰۰ تومان را هم دید دلار، کمتر از ۸۰۰۰ تومان را هم دید | آوتاف
خانه / اخبار داغ / دلار، کمتر از ۸۰۰۰ تومان را هم دید

دلار، کمتر از ۸۰۰۰ تومان را هم دید

خبرگزاری ایسنا: روند کاهش قیمت دلار برای امروز هم ادامه پیدا کرد و نرخ این ارز در بازار آزاد به کمتر از ۸۰۰۰ تومان رسید.

بازار ارز امروز (پنج شنبه) شاهد معامله دلار با نرخ حدود ۸۱۰۰ تا ۸۰۰۰ تومان بود که این نرخ در برخی معاملات به ۷۹۵۰ تومان رسیده است. این در حالی است که قیمت دلار طی هفته‌های گذشته با روندی رو به رشد تا مرز ۹۰۰۰ تومان پیش رفته بود، اما در هفته جاری تا حدی از التهابات بازار کاسته شده و در دو روز گذشته با شیب ملایم نزولی همراه شده است.

درباره دلایل افت قیمت دلار در بازار آزاد صرافان همان دلایل روزهای اخیر را مطرح می‌کنند و می‌گویند که خوش‌بینی نسبت به شرایط پیش‌رو موجب کاهش تقاضا شده است. همچنین اعلام می‌کنند که چند روزی است که در بازار تزریق ارز می‌شود و با توجه به کاهش تقاضایی که برای خرید وجود دارد تا حدودی قیمت‌ها متعادل شده است. با این حال پیش‌بینی می‌کنند که اگر روند کاهش ادامه داشته باشد، بعید نیست بار دیگر تقاضا برای خرید تشدید شود.

بانک مرکزی نیز در بازار رسمی امروز قیمت دلار را ۴۲۸۵تومان اعلام کرده است. در حال حاضر اختلاف دو ارز دولتی و غیررسمی به حدود ۳۸۰۰ تومان می‌رسد. یورو در بازار آزاد حدود ۹۴۰۰ معامله شد و با ۵۰۰۰ تومان بازار رسمی حدود ۴۵۰۰ تومان اختلاف دارد.

از ۲۱ فروردین‌ماه سال جاری با سیاست جدید ارزی، دولت اعلام کرد که بازار ارز را به رسمیت نمی‌شناسد و هرگونه خرید و فروشی در آن ممنوع و قاچاق خواهد بود، اما با این حال معاملات در بازار ادامه داشته و عدم شفافیت و خروج کنترل بازار از دست بانک مرکزی تا حدودی عاملی برای تشدید نوسان و افزایش قیمت‌ها بود.

حتما بخوانید:  کمپین «دست از حجابم بردار»

همچنین در فروردین‌ماه که دولت تصمیم به تغییر روش در اداره حوزه ارزی گرفت، قیمت دلار به حدود ۶۰۰۰ تومان در بازار آزاد رسیده بود، اما سیاست جدید نه تنها موجب کاهش قیمت و در بازار آزاد نشد بلکه تاکنون بیش از ۲۰۰۰ تومان نسبت به آن زمان افزایش قیمت داشته است. کارشناسان تاکید دارند که دولت باید این سیاست را تغییر داده و بازار آزاد را به رسمیت بشناسد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *