دلایل گرانی میوه در روز‌های اخیر دلایل گرانی میوه در روز‌های اخیر | آوتاف
خانه / اخبار داغ / دلایل گرانی میوه در روز‌های اخیر

دلایل گرانی میوه در روز‌های اخیر

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور گفت: اختلاف قیمت میوه در برخی از استان ها نسبت به تهران به ۶۰ تا ۷۰ درصد می رسد.

سید یاسر رایگانی افزود: نیروهای سازمان تعزیرات حدود یک ماه در میادین میوه و تره بار مستقر بودند و به نحوه عرضه در میادین و خرده فروشی ها ایراداتی داریم.

وی اضافه کرد: متاسفانه یک نوع میوه در میادین میوه و تره بار ۶ تا ۷ بار دست به دست می شود تا به دست مغازه دار برسد.

رایگانی ادامه داد: در سطح عرضه هم مشکلاتی وجود دارد برای مثال میوه های بسته بندی شده در سوپرمارکت ها با ۲ تا ۳ برابر قیمت میوه در میادین تره بار عرضه می شود.

دلایل گرانی میوه در روز‌های اخیر

وی با بیان اینکه حجم کمی از پرونده ها در زمینه میوه و تره بار به سازمان تعزیرات ارجاع می شود، گفت: کمتر از ۱۵۰۰ پرونده از ابتدای امسال تا کنون در این زمینه در سراسر کشور به این سازمان ارجاع شد که در مقایسه با دیگر پرونده های صنفی، ناچیز است.

رایگانی با اشاره به اینکه سازمان تعزیرات حکومتی کشور، سازمان ناظر نیست، افزود: این سازمان، مرجع رسیدگی کننده است و نظارت بر بازار بر عهده اتحادیه ها و اصناف و اداره کل صنعت، معدن و تجارت است که باید تخلفات را به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع دهند.

کمبود میوه نداریم، دلال‏‎ها گران کردند

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان میوه گفت: سطح کنونی افزایش قیمت‌ها ناشی از کمبود تولید میوه نیست.

صدرالله نیاورانی با اشاره به اینکه مقدار زیادی از افزایش قیمت میوه و تره بار، کاذب است، گفت: کمبود تولید ممکن است علت بخش اندکی از افزایش قیمت باشد اما سطح کنونی افزایش قیمت ها ناشی از کمبود تولید میوه نیست.

حتما بخوانید:  تشریح برنامه ایران برای پیش خریدِ واکسن کرونا

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان میوه افزود: بخشی از این افزایش قیمت به علت سرما زدگی و بخشی هم به علت افزایش نرخ های داخلی مانند افزایش قیمت کرایه های حمل و نقل، هزینه بسته بندی و بارگیری است.

وی ادامه داد: قیمت میوه در عمده فروشی با آنچه که در مغازه ها بدست مردم می رسد متفاوت و مورد اعتراض مردم و حتی تولیدکنندگان است که متاسفانه به این اعتراض به خوبی رسیدگی نمی شود.

نیاورانی اضافه کرد: قیمت میوه ها از تولیدکننده تا مصرف کننده بدست واسطه ها و دلال ها افزایش می یابد و میوه فروشان در مغازه با بیش از سود مجاز آن را می فروشند.

وی با اشاره به اینکه در ۱۷ استان کشور ، سرمازدگی داشتیم ، افزود: از مناطق دیگر تولید داشتیم و در بازار کمبود محصول احساس نمی شود.

نیاورانی اضافه کرد: با توجه به کمبود تولید، صادرات میوه انجام نمی شود و صادرات در موارد اضافه تولید انجام می شود.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان میوه گفت: ساعات کار میادین بزرگ میوه و تربار باید محدود شود تا اقدامات دلالان در آنجا قابل نظارت بیشتر و بهتری باشد.

نیاورانی افزود: باید فاکتور با شکل یکسان و اصلی بارفروشی و با مهر و شماره اتحادیه بارفروشان باشد و به سازمان تعزیرات معرفی شود تا فاکتورهای جعلی تولید نشود.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *