دورهمی جذاب غول‌های فناوری در لاس‌وگاس دورهمی جذاب غول‌های فناوری در لاس‌وگاس | آوتاف
خانه / اخبار داغ / دورهمی جذاب غول‌های فناوری در لاس‌وگاس

دورهمی جذاب غول‌های فناوری در لاس‌وگاس

برترین‌ها – محمد کاملان: علاقه‌مندان فناوری به‌خوبی می‌دانند که همه ساله در همین حول‌و‌حوش، سلاطین فناوری در لاس‌وگاس دور هم جمع می‌شوند. در این دورهمی، غول‌های فناوری جدیدترین دستاورد‌های خود را به رخ رقبا می‌کشند. این مراسم را به اختصار CES می‌نامیم. با این حال مراسم CES امسال جذابیت بیشتری نسبت به سال‌های قبل دارد.

از یک طرف کرونا سال گذشته این مراسم را به تعطیلی کشاند. این شرایط باعث شد تا بزرگان فناوری با دستی پر در CES ۲۰۲۲ شرکت کنند. از طرف دیگر انتظار داریم دستاورد‌های جذابی در حوزه رباتیک و فناوری‌های هوشمند در این نمایشگاه رونمایی شود. جالب است بدانید سلاطین خودروسازی نیز در مراسم CES ۲۰۲۲ حضور دارند. ساختمان جدگانه‌ای برای غرفه‌های جنرال موتورز، بی. ام؛ و و دیگر بزرگان دنیای خودروسازی اختصاص یافته است. به همین دلیل به رغم اینکه خطر امیکرون باعث شده تا غول‌هایی مانند مایکروسافت، آمازون، فیس‌بوک و گوگل از حضور در CES ۲۰۲۲ انصراف دهند، باز هم این مراسم در لاس‌وگاس با دستاورد‌های چشمگیری آغاز خواهد شد. از آنجایی که امکان ندارد از کنار دورهمی جذاب غول‌های فناوری به‌راحتی گذشت، در ادامه با هم نگاهی به دستاورد‌هایی خواهیم داشت که انتظار معرفی آن‌ها را در CES ۲۰۲۲ داریم.

دستاورد‌های جدید در دنیای رایانه‌ها

اگر تاکنون مراسم CES را دنبال کرده باشید، حتماً به‌خوبی می‌دانید که این مراسم میعادگاه بزرگان دنیای رایانه‌هاست. در CES ۲۰۲۲، شرکت‌های طرازاولی مانند انویدیا، اینتل و ای. ام. دی حضور دارند. بدون شک این شرکت‌ها دست خالی به CES نمی‌آیند و دستاورد‌های چشمگیری را در معرض نمایش قرار می‌دهند. با این حساب از آنجایی که اینتل، ای. ام. دی و انویدیا، یدطولایی در ساخت پردازنده و کارت‌های گرافیک دارند، پیش‌بینی می‌کنیم در CES با پردازنده‌ها و کارت‌های گرافیکی با مشخصات سخت‌افزاری خیره‌کننده روبه‌رو شویم. برای نمونه می‌توان به شایعاتی درباره کارت گرافیک بسیار قدرتمند انویدیا اشاره کرد که قرار است در CES ۲۰۲۲ رونمایی شود.

دورهمی جذاب غول‌های فناوری در لاس‌وگاس

در این بین همان‌گونه که می‌دانید به دلیل رونق بازار رمز‌ارز‌ها و نیاز این بازار به سخت‌افزار‌های بسیار قدرتمند، با کمبود کارت گرافیک و پردازنده روبه‌رو هستیم. به همین دلیل انتظار داریم در CES ۲۰۲۲، خبر‌های جدیدی از عزم سلاطین فناوری برای پاسخ بیشتر به نیاز بازار منتشر شود. همان‌گونه که حتماً می‌دانید اینتل را بیشتر به عنوان سازنده پردازنده می‌شناسیم. با این حال گفته می‌شود که اینتل قرار است در CES ۲۰۲۲، از پروژه آرک (ARK)، رونمایی کند. اینتل می‌خواهد با این پروژه در بازار تولید کارت‌های گرافیک حرفه‌ای خودی نشان دهد.

بدون شک سازندگان لپ‌تاپ نیز دست‌خالی به CES ۲۰۲۲ نمی‌آیند. در این مراسم چشم‌انتظار رونمایی لپ‌تاپ‌های جدید با توان سخت‌افزاری بیشتر و ظاهری زیباتر هستیم. دل، ایسوس، اچ. پی و لنوو از برند‌های سازنده لپ‌تاپی هستند که بدون شک لپ‌تاپ‌های طرازاولی در CES ۲۰۲۲ معرفی خواهند کرد. با توجه به فناوری‌های جدیدی مانند صفحه‌نمایش تاشو، چه بسا لپ‌تاپ‌های نوآورانه‌ای با طراحی صفحه‌نمایش تاشو در CES ۲۰۲۲، نظر هواداران را به خود جلب کند.

حتما بخوانید:  واکنش الناز شاکردوست به پیامک نوروزی روحانی

دستگاه‌های صوتی تصویری با امکاناتی جذاب

شرکت‌های تولیدکننده محصولات صوتی تصویری مراسم CES را به فال نیک می‌گیرند تا جدیدترین دستاورد‌های خود را به هواداران نشان دهند. به همین دلیل با توجه به حضور غول‌های صوتی تصویری مانند ال. جی، سامسونگ، سونی و تی. سی. ال، مراسم CES ۲۰۲۲ به کارزاری هیجان‌انگیز برای عرضه اندام این شرکت‌ها تبدیل خواهد شد. انتظار داریم خبر‌های خوشی از ساخت تلویزیون‌های جدید و ساندبار‌های باکیفیت بشنویم.

دورهمی جذاب غول‌های فناوری در لاس‌وگاس

به لحاظ فنی می‌توان فناوری QS-OLED را یکی از هیجان‌ترین فناوری‌های تصویری دانست که در CES ۲۰۲۲ چشم طرفداران را روشن خواهد کرد. این فناوری به ساخت تلویزیون‌هایی با صفحه‌نمایش OLED بسیار باریک‌تر کمک می‌کند.

از طرف دیگر QS-OLED، طیف رنگ مشکی را به بهترین شکل ممکن به نمایش می‌گذارد. انصافاً باید اعتراف کرد دیگر طیف‌های رنگ نیز در این فناوری به گونه‌ای نمایش داده می‌شود که با دنیای واقعی مو نمی‌زند. فناوری QS-OLED، کنتراست و روشنایی نور تصویر را بسیار بهتر از فناوری‌های قبلی نشان می‌دهد. با این حال باید دید غول‌های صوتی و تصویری دنیا با تلویزیون‌های QD-OLED و فناوری‌های دیگری از این دست چگونه هواداران را در CES ۲۰۲۲ شگفت‌زده خواهند کرد.

خانه‌هایی هوشمند‌تر از همیشه

به لطف پیشرفت فناوری، خانه‌های مدرن روزبه‌روز هوشمندتر می‌شوند. مراسم CES نیز بهترین جا برای رونمایی از دستاورد‌های خانه هوشمند است. بدون شک بزرگان فناوری این مراسم را برای رونمایی از جدیدترین جاروبرقی‌های هوشمند، ربات‌های خانگی و دستگاه‌های هوشمند کنترل کودک به فال نیک خواهند گرفت. اگر اخبار تجهیزات خانه‌های هوشمند را دنبال کرده باشید، حتماً به خوبی می‌دانید که سامسونگ و ال. جی، یدطولایی در هوشمندسازی منازل دارند. قطعاً این دو برند کره‌ای محصولات جدیدی را به طرفداران فناوری‌های خانه هوشمند معرفی خواهند کرد.

دورهمی جذاب غول‌های فناوری در لاس‌وگاس

جالب است بدانید در CES ۲۰۲۰، در کنار سامسونگ و ال. جی، برند‌های دیگری مانند برند مَتِر (Matter) و تِرِد (Thread)، نیز غرفه دارند. نام این برند‌ها ممکن است به گوش شما نخورده باشد، اما با برند‌های مطرحی در فناور‌های خانه‌های هوشمند روبه‌رو هستیم. حضور این برند‌ها نوید از معرفی محصولات جدید و هیجان‌انگیزی برای هوشمندسازی منازل می‌دهد.

بازی‌های ویدئویی جذاب‌تر از همیشه

وقتی صحبت از بازی‌های ویدئویی به میان می‌آید، مراسمی را هیجان‌انگیزتر برای معرفی جدیدترین دستاورد‌ها در حوزه بازی‌های ویدئویی به اندازه CES سراغ نداریم. انتظار می‌رود CES ۲۰۲۲ مکانی برای رونمایی از جدیدترین محصولات گیمینگ باشد. از آنجایی که بازی‌های ویدئویی جای خود را حسابی در دل گیمر‌ها باز کرده‌اند، در کنار رایانه‌های قدرتمند و لپ‌تاپ‌های مخصوص گِیم، تجهیزات گیمینگ مانند ماوس و صفحه‌کلید نیز قسمتی از CES ۲۰۲۲ را از آن خود خواهد کرد.

حتما بخوانید:  دختر سردار سلیمانی: از هیچ نامزدی حمایت نمی‌کنم

دورهمی جذاب غول‌های فناوری در لاس‌وگاس

اگر اهل گیم باشید، حتماً به‌خوبی می‌دانید که نسل جدیدی از کنسول‌های بازی و کارت‌های گرافیکی روانه بازار شده است. این شرایط باعث شده تا به دنبال آغاز نسل جدید گیمینگ، سخت‌افزار‌های جدیدی نیز با امکانات پیشرفته برای گیمر‌ها معرفی شود. همان‌گونه که می‌دانید رابطه‌ای مستقیم میان ارتقا سخت‌افزار‌های گیمینگ و صفحه‌نمایش‌ها وجود دارد. به زبان ساده‌تر، هرچقدر که سخت‌افزار توان بیشتری برای نمایش وضوح بازی‌ها داشته باشد، به همان اندازه به نمایشگر قدرتمندی نیاز است که جزئیات زیاد بازی‌های ویدئویی را به بهترین شکل ممکن به تصویر بکشد. به همین دلیل از آنجایی که نسل جدیدی در گیمینگ را آغاز کرده‌ایم، انتظار می‌رود شاهد معرفی نمایشگر‌هایی با رزولوشن ۴K در مراسم CES ۲۰۲۲ باشیم. پیش‌بینی می‌شود این نمایشگر‌ها در کنار افزایش رزولوشن، نرخ تازه‌سازی تصویر بیشتری هم داشته باشند.

تجهیزات جانبی گیمینگ نیز روزبه‌روز در حال پیشرفت است. به همین دلیل دور از ذهن نیست اگر در CES ۲۰۲۲، طیف گسترده‌ای از انواع هدست، صندلی و تجهیزات جانبی گیمینگ به گیمر‌ها معرفی شود. از طرف دیگر شرکت والو (Valve)، یکی از شرکت‌های صاحب‌نام در صنعت گیمینگ، مدتی است که کنسول مخصوص بازی با نام استیم دِک (Steam Deck)، را معرفی کرده است.

چه بسا که والو، مراسم CES ۲۰۲۲ را مغتنم بداند و اطلاعات بیشتری از این کنسول هیجان‌انگیز با گیمر‌ها در میان بگذارد. از آنجایی که این روز‌ها فناوری‌های جدیدی مانند متاورس (Metaverse) و بلاک‌چین (BlockChain)، جای خود را در دل کاربران باز کرده‌اند، پیش‌بینی می‌کنیم در CES ۲۰۲۲ خبر‌های هیجان‌انگیزی از این فناوری‌ها منتشر شود.

گوشی‌هایی که روز‌به‌روز هوشمندتر می‌شوند

طرفداران مراسم CES ۲۰۲۲ به‌خوبی می‌دانند که سلاطین موبایل هرگز روی خوش به این نمایشگاه نشان نداده‌اند. با این حال از آنجایی که CES ۲۰۲۲ با محوریت فناوری‌های جدید فعالیت می‌کند، امکان ندارد این مراسم برگزار شود و در آن خبری از معرفی گوشی هوشمند یا دستاورد‌هایی در این زمینه نباشیم. برای نمونه می‌توان به اطلاعات افشا شده از گلکسی S۲۱ FE نام برد. مدتی است که شایعات این گوشی در محافل خبری دست به دست می‌چرخد.

دورهمی جذاب غول‌های فناوری در لاس‌وگاس

این گوشی با مشخصات سخت‌افزاری چشمگیر و قیمت مناسب، نظر هواداران گوشی‌های میان‌رده و خوش‌قیمت سامسونگ را به خود جلب کرده است. طرفداران گوشی‌های خوش‌قیمت سامسونگ به یاد دارند که گوشی S۲۰ FE محبوبیت زیادی پیدا کرد. به همین دلیل هیچ بعید نیست اگر سامسونگ در CES ۲۰۲۲، با معرفی گلکسی S۲۱ FE، طرفدران را شگفت‌زده کند.

با توجه به گسترش فناوری ۵G، انتظار داریم گوشی‌های میان‌رده بیشتری در CES ۲۰۲۲ با پشتیبانی از ۵G معرفی شود. برند‌های معروفی مانند تی. سی. ال، اچ. ام. دی و موتورولا از تولیدکننده‌های گوشی هستند که پیش‌بینی می‌کنیم یک یا چند گوشی هوشمند در CES ۲۰۲۲ رونمایی کنند. به احتمال زیاد این گوشی‌ها میان‌رده خواهند بود و از فناوری ۵G نیز پشتیبانی خواهند کرد.

حتما بخوانید:  واکنش کره‌شمالی به ترور سردار سلیمانی

مراسم CES ۲۰۲۲ مکان مناسبی برای معرفی تجهیزات جانبی گوشی‌های هوشمند است. شارژر‌های جدید با سرعت شارژدهی بیشتر و هدست‌های حرفه‌ای از تجهیزات جانبی است که بدون شک شاهد معرفی آن‌ها در CES ۲۰۲۲ خواهیم بود. برند‌های طرازاول ساخت تجهیزات جانبی گوشی مانند Anker، Belkin از شرکت‌هایی هستند که احتمال می‌رود در CES ۲۰۲۲، محصولات نوآورانه‌ای رونمایی کنند.

طرفداران دوآتشه گوشی‌های هوشمندِ طرازاول با فناوری صفحه‌نمایش تاشو آشنایی کامل دارند. بعید می‌دانیم در CES ۲۰۲۲، گوشی هوشمندی با صفحه‌نمایش تاشو معرفی شود، با این حال از آنجایی که با یکی از معروف‌ترین نمایشگاه‌های فناوری در سرتاسر دنیا روبه‌رو هستیم، چه بسا فناوری‌های جدیدی در ساخت صفحه‌نمایش تاشو در CES ۲۰۲۲ رونمایی شود.

خودرو‌هایی با فناوری‌های هوشمند

سلاطین خودروسازی هزینه سنگینی کنار گذاشته‌اند تا از قافله فناوری‌های روز عقب نمانند. به همین دلیل است که اخبار تولید خودرو‌های هوشمند را در محال خبری می‌شنویم. اهمیت خودرو‌های هوشمند به اندازه‌ای است که بزرگان صنعت خودروسازی غرفه‌های جداگانه‌ای در CES ۲۰۲۲ گرفته‌اند. انتظار می‌رود دستاورد‌های چشمگیری در حوزه خودرو‌های هوشمند در CES ۲۰۲۲ رونمایی شود. گفته می‌شود جنرال موتورز خودروی تمام الکتریکی سیلورادو (Silverado)، را در CES ۲۰۲۲ معرفی خواهد کرد.

دورهمی جذاب غول‌های فناوری در لاس‌وگاس

این خودرو رقیب فورد F-۱۵۰ Lightning به حساب می‌آید. طرفداران دنیای خودرو با سیلورادو آشنایی کامل دارند. با این حال نسخه الکتریکی این خودرو نسبت به مدل اصلی آن تفاوت‌های چشمگیری دارد. نیروی پیشرانه سیلورادو الکتریکی به چهار چرخ خودرو منتقل می‌شود. سقف این خودرو نیز شیشه‌ای و زیبا طراحی شده است. به این ترتیب می‌توان گفت حساب نسخه سیلورادو الکتریکی نسبت به دیگر خودرو‌های الکتریکی که تاکنون در بازار‌های جهانی دیده‌ایم، فرق می‌کند.

نمونه‌ای اولیه از خودرو‌های جدید کرایسلر، هیوندای و خودروی جدیدی با نام TOGG را که ساخت یک برند ترک است در نمایشگاه CES ۲۰۲۲ خودنمایی خواهد کرد. با این حال انتظار می‌رود خودرو‌های هوشمند به گل سرسبد CES ۲۰۲۲ تبدیل شوند. همان‌گونه که می‌دانید این خودرو‌ها روز‌به‌روز کامل‌تر می‌شوند و دیری نخواهد پایید که خودرو‌های هوشمند جای خودرو‌های فعلی را پر کنند. به همین دلیل سلاطین فناوری با غول‌های خودروسازی برای ساخت خودرو‌های هوشمند هم‌پیمان شده‌اند. احتمال زیادی وجود دارد که کوالالکام، آپتیو (Aptive) و انویدیا به عنوان طلایه‌داران ساخت فناوری خودرو‌های هوشمند، جدیدترین فناوری‌های هوشمندسازی خودرو را در CES ۲۰۲۲ به نمایش بگذارند. بدون شک به لطف این فناوری‌ها، چشم طرفداران صنعت خودروسازی به خودرو‌های هوشمند ارزان‌تر و امن‌تری روشن خواهد شد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *