ذوالنور: نگران معیشت طلاب هستیم ذوالنور: نگران معیشت طلاب هستیم | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ذوالنور: نگران معیشت طلاب هستیم

ذوالنور: نگران معیشت طلاب هستیم

جماران: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در رابطه با تعامل مجلس یازدهم با حوزه‌های علمیه گقت: قطعا فضای مجلس یازدهم در زمینه ارتباط با حوزه، متفاوت تر از مجلس دهم خواهد بود و از ظرفیت حوزه برای حل مسایل کشور، بیشتر و بهتر استفاده خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور اظهار کرد: قطعا کمیسیون ها بعد از شکل گیری همچون گذشته با حوزه در تعامل خواهند بود اما قطعا فضای مجلس یازدهم در زمینه ارتباط با حوزه، متفاوت تر از مجلس دهم است و از ظرفیت حوزه برای حل مسایل کشور بیشتر و بهتر استفاده خواهیم کرد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص انتقاد عده‌ای مبنی بر دخالت حوزه در امور سیاسی، گفت: در پاسخ به آنهایی که می‌گویند حوزه در سیاست دخالت نکند می‌گویم که مگر دانشگاه‌ها در سیاست ورود نمی کنند! مدعیان بگویند طبق کدام اصل و قانون، طلبه و حوزه حق ندارد در امور سیاسی دخالت کند و اول مصداق را ذکر کنند و دوم درست یا نادرست بودن آن مصداق را مطرح کنند و سوما بگویند ملاکشان چیست؟

ذوالنور با انتقاد از وضعیت معیشتی طلاب، گفت: نکته بعد این است که بودجه های حوزه های علمیه بدترین وضعیت را دارد و نمی‌توانند امور جاری خود را اداره کنند؛ طلبه‌ای که ۸ سال درس خوانده و مدرکی معادل دکتری دارد، زیر ۸۰۰ هزار تومان شهریه می‌گیرد. اگر بخواهند یک اتاق در زیرزمینی درحاشیه شهر هم اجاره کنند، نمی‌توانند. منبع درآمد دیگری هم ندارند و با شیوع کرونا سفرهای تبلیغی آنها هم کنسل شده و از راه تبلیغ هم نمی توانند زندگی خود را تبلیغ کنند.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  موج جدید پلمپ پِت‌شاپ‌ها در تهران

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *