راغفر: سیگنال دلار ۲۵هزار تومانی صادر می‌کنند راغفر: سیگنال دلار ۲۵هزار تومانی صادر می‌کنند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / راغفر: سیگنال دلار ۲۵هزار تومانی صادر می‌کنند

راغفر: سیگنال دلار ۲۵هزار تومانی صادر می‌کنند

فرارو: راغفر با اشاره به اینکه برخی از اعضای داخل دولت سیگنال ارز ۲۵ هزار تومانی صادر می‌کنند، گفت: سال‌ها است که دولت‌های مختلف برای جبران کسری بودجه خود و افزایش درآمد دائما در حال افزایش نرخ ارز هستند و این مختص امروز نیست در حالیکه دولت به جای این بیاید ارز را گران کند، باید از فعالیت‌های سفته بازانه در همه عرصه‌های اقتصاد از جمله، سهام، مسکن، خودرو، طلا، ارز، سکه و… مالیات بگیرد، تا اینطور بازار‌ها متلاطم نشود، تا موقعی که این نگاه تغییر پیدا نکند، اوضاع درست نخواهد شد.

راغفر: سیگنال دلار ۲۵هزار تومانی صادر می‌کنند

کرونا به عنوان یک مهمان ناخوانده برای اقتصاد ایران، تاکنون خسارات زیادی را به بار آورده، در حالیکه بر اساس اعلام مسئولان وزارت کار اسامی مشمولان دریافت بیمه بیکاری ناشی از شیوع کرونا، تائید شده، اما دولت در حال حاضر منابع مالی لازم برای پرداخت این بیمه را ندارد، این در حالیست که برخی از کارشناسان معتقدند، دولت برای جبران کسری بودجه خود در حال گران کردن ارز است.

علی دینی ترکمانی کارشناس مسائل اقتصادی گفت: طی دو سال گذشته دولت با کسری بودجه شدیدی دست و پنجه نرم کرده و با توجه به بودجه سالجاری این امر نیز شدید‌تر خواهد شد. می‌بایست دولت تدابیری را در نظر می‌گرفت تا جلوی افزایش کسری بودجه را بگیرد، به عنوان مثال دولت می‌توانست بسیاری از خرج‌ها و هزینه‌های اضافی را حذف کند، اما ما شاهد هستیم چنین اتفاقی در بودجه رخ نداده و امسال کسری بودجه شدید، فشار بسیار زیادی به اقتصاد کشور وارد خواهد کرد.

ترکمانی اظهار داشت: امسال نرخ ارز نیز افزایش خواهد داشت و این امر تورم را با صعود همراه خواهد کرد، بنابراین با توجه به شرایطی که وجود دارد، از نظر اقتصادی با سال بسیار سختی روبرو خواهیم بود.

حتما بخوانید:  تصویری که سردار آزمون برای روز مادر منتشر کرد

حسین راغفر استاد اقتصاد دانشگاه الزهراء با اشاره به اینکه دولت علیرغم شناسایی بیکاران ناشی از کرونا، بودجه‌ای ندارند، تا به عنوان بیمه بیکاری به این افراد پرداخت کند، اظهار داشت: اگر کرونا نیز نبود، از قبل نیز مشخص بود که دولت با کسری بودجه شدیدی روبرو است و در خرج خود خواهد ماند، از سویی این موضوع را از دو زاویه می‌توان نگاه کرد، اول اینکه چرا تا این حد اوضاع اقتصاد خراب است و هر روز نیز بر شدت این وضعیت وخیم افزوده می‌شود.

وی افزود: دوم هم اینکه دولت چه سیاست و راهبرد‌هایی را در دو سال گذشته به کار گرفته که امروز کشور به این وضعیت بد اقتصادی افتاده است، در دوره اول روحانی، دولت با استقراض از بانک مرکزی و چاپ اسکنانس نقدینگی زیادی را تولید کرد و این امر اثرات خود را از سال ۹۶ به بعد گذاشت، در دور دوم نیز با بحران بانک‌ها و ورشکستگی موسسات مالی و اعتباری، بودجه کشور را به این امر اختصاص دادند و از جیب مردم، بدهی‌های یک سری کلاهبردار و رانت‌خوار را پرداخت کردند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *