رشد ۵۱ درصدی ورود گردشگران خارجی به ایران رشد ۵۱ درصدی ورود گردشگران خارجی به ایران | آوتاف
خانه / اخبار داغ / رشد ۵۱ درصدی ورود گردشگران خارجی به ایران

رشد ۵۱ درصدی ورود گردشگران خارجی به ایران

خبرگزاری ایسنا: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در ۶‌ ماهه نخست امسال ورود گردشگران خارجی به کشور با رشد ۵۱ درصدی روبرو بوده است.

 علی اصغر مونسان در حاشیه بازدید از مسجد جامع و بافت قدیمی قصبه نطنز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل با رشد ۵۱ درصدی ورود گردشگران خارجی به کشور روبرو بوده ایم.

رشد ۵۱ درصدی ورود گردشگران خارجی به ایران

وی افزود: با توجه به شرایط فعلی، ایران کشوری ارزان برای مسافرت است و از همین رو با این افزایش روبرو بوده ایم که پیش بینی می شود این افزایش تا پایان سال ادامه داشته باشد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: در بخش صنایع دستی نیز با رشد ۱۶ درصدی صادرات مواجه شدیم که نشان از رشد صادرات صنایع دستی ایران است و با برنامه ریزی مناسب این میزان نیز افزایش خواهد یافت.

وی پیرامون بازگردانده شدن سردیس سرباز هخامنشی به ایران تصریح کرد: سردیس سرباز هخامنشی که ۸۰ سال پیش از کشور سرقت شده بود در یک مزایده در آمریکا قرار بود به فروش برسد که با پیگیری های وزارت امور خارجه و دادگاه عالی آمریکا این سردیس به کشور بازگشت.

مونسان خاطرنشان کرد: یکی ازر آخرین اقداماتی که در حوزه میراث فرهنگی در کشور انجام شده است، نمایشگاه مشترک با کشور هلند بوده که آثار تاریخی ایران در هلند و آثار تاریخی هلند در ایران به نمایش در آمده که این نمایشگاه در ایران تا عید نوروز پابرجا است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پیرامون آثار تاریخی نطنز گفت: بحث ثبت جهانی مسجد جامع نطنز و بافت تاریخی آن در حال انجام است و بعد از تشکیل پرونده و رسیدگی های لازم به ثبت جهانی خواهد رسید و در پی آن هستیم که بعد از تکمیل بازسازی آتشکده ساسانی نطنز در پشت مسجد جامع نطنز و الحاق آن به بقعه شیخ عبدالصمد نطنزی این مجموعه کامل و نفیس تاریخی ثبت جهانی شود.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  جزئیات قطعی برق در برخی استان‌های کشور

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *