رضایی به ترامپ: دستمان همیشه روی ماشه است رضایی به ترامپ: دستمان همیشه روی ماشه است | آوتاف
خانه / اخبار داغ / رضایی به ترامپ: دستمان همیشه روی ماشه است

رضایی به ترامپ: دستمان همیشه روی ماشه است

پایگاه خبری العالم: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما همیشه برای دفاع، دستمان روی ماشه است.

رضایی: ما همیشه، دستمان روی ماشه است

محسن رضایی در شبکه خبری «العالم»:

* مقاومت دفاع از ارزش های انسانی است. ما همیشه دستمان روی ماشه است، اما برای دفاع و برای مقاومت. یعنی ما هرگز آغازگر جنگ نیستیم ولی اگر کسی جنگ را آغاز کند پاسخ دندان شکنی خواهیم داد.

* ترامپ روحیه قمار بازی دارد و اگر احساس کند می تواند حمله ای کند و موفق شود ممکن است این کار را انجام دهد ولی ما به آقای ترامپ میگوییم که اگر حمله ای را شروع کردید مطمئن باشید هر چه را که روی میز برای قمار بازی گذاشته اید از دست خواهید داد و چیزی برایتان باقی نمی ماند و اینطور نیست که پاسخ ما محدود باشد چون ما دو کارخواهیم کرد یکی اینکه انتقام سخت را ادامه می دهیم.

* ما مرتب منتظر هستیم آمریکایی ها حادثه ای را درست کنند که انتقام سخت را از شهادت برادرمان شهید قاسم سلیمانی بگیریم. دست ما روی ماشه است و اگر کاری انجام دهند به بهانه همان کار عمل خواهیم کرد لذا این بار برخورد ما مضاعف است. پیش از آنکه عمل کنند ما پاسخ خواهیم داد.

* دیپلمات های ما با وجود این که انسان های باهوشی بودند ولی آن شرایط ۹ گانه ای که رهبر انقلاب در برجام فرموند را متاسفانه نتوانسته بودند خوب عمل کنند؛ ما یک برجام مصوب مجلس ، یک برجام مصوب شورای امنیت ملی و یک برجام که مقام معظم رهبری با ۹ شرط به دولت اجازه دادکه مشروط به آن شروط بروند و برجام را عمل کنند، داریم اما آن شروط اگر عمل می شد امروز مسئله ایبه نام ماشه نمی توانست وجود داشته باشد اما اکنون در برجام وجود دارد. در حقیقت قطعنامه ۲۲۳۱ که ترامپ به آن اشاره دارد و می خواهد مسئله ماشه را فعال کند مبتنی بر برجام است اما مسئله اصلی این است که اگر کسی از برجام خارج شده باشد حق ندارد به قطعنامه ۲۲۳۱ تکیه کند.

حتما بخوانید:  واکنش رسمی عراق به تحریم مجدد ایران

* این قطعنامه مسئله برجام است بنابراین آقای ترامپ چنین حقی ندارد. آن حق زمانی قابل اعمال بود که مثلا فرض کنید یکی از طرف های برجام اعتراض و ادعایی می کند و شورای امنیت یک ماه وقت دارد که در آن رابطه صحبت کند اگر به نتیجه نرسد سازوکار ماشه عمل می شود و اگر هم به نتیجه برسند در حقیقت طرف مقابل می تواند وتو کند. این یک اشکالی بود که اصلا نباید به وجود می آمد ولی در حال حاضر این موضوع در مورد ترامپ قابل عمل نیست و حق چنین کاری را ندارد.

* حالا اگر آقای ترامپ بتواند با زور و فشار بین المللی چنین کاری را انجام دهد که خلاف حقوق بین المللی است نتیجه عملیاتی نخواهد داشت و هیچ نتیجه ای ندارد، چون کشورهای دیگر نمی توانند به چنین توافقی پایبند باشند ولو بازگشت قطعنامه ها باشد که این یک بازگشت تقلبی بوده و تقلب صورت می گیرد و خود این تقلب قابل پیگیری از نظر حقوقی است و اگر آمریکایی ها چنین اقدامی کنند ما دست بسته نخواهیم بود؛ مجلس ما در حال حاضر یک طرح دو فوریتی آماده کرده که اگر آمریکا از ماشه استفاده کند ایران از برجام خارج شود.

* مجلس شورای اسلامی حق دارد چنین کاری را انجام دهد. آن موقع دولت ایران نمی تواند این مصوبه مجلس را عمل نکند. خوب حالا کشورهایی که با احتیاط عمل می کنند در مقابل این اقدام ماشه باید حواس شان را جمع کنند. اگر مجلس ما این کار را کرد دولت ایران نمی تواند این کار را نکند مگر اینکه بخواهند بروند خلاف قانون از مقام معظم رهبری اجازه بگیرند که حتما رهبری وارد این مسایل نمی شوند چون مسئله ای بین دولت و مجلس است.

حتما بخوانید:  آمریکا اصلاحاتی در قطعنامه علیه ایران اعمال کرد

* لذا کشورهایی که اکنون مردد هستند این را بدانند که برای اینکه اوضاع بهم نخورد و نمیخواهند این جنازه برجام خاک شود باید تلاش جدی کنند و اجازه ندهند این قمار بازی که دارد یک انتحار سیاسی می کند، خودش و کشورهای دیگر را با خود دفن کند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *