روحانی: در ۸سال حقوق‌ها را حداقل ۵برابر کردیم روحانی: در ۸سال حقوق‌ها را حداقل ۵برابر کردیم | آوتاف
خانه / اخبار داغ / روحانی: در ۸سال حقوق‌ها را حداقل ۵برابر کردیم

روحانی: در ۸سال حقوق‌ها را حداقل ۵برابر کردیم

برترین‌ها: رئیس جمهور با بیان اینکه دولت در ۸ سال گذشته مسأله آموزش و پرورش را به عنوان یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین موضوعات کشور مورد توجه قرار داده است، اظهار داشت: دولت با تدوین لوایح مختلف و اقدامات لازم در زمینه حقوق معلمین و کارهای عمرانی در سطح آموزش و پرورش نشان داد که هیچگاه اهمیت آموزش و پرورش را فراموش نکرد.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر چهارشنبه در سی و پنجمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات معلمین و خانواده بزرگ فرهنگیان کشور با تبریک عید سعید غدیر خم، گفت: امیر المؤمنین علی(ع) بزرگترین و عالی‌ترین شاگردی بود که در مکتب پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) همه درس‌های عالم را آموخت و امروز جشن شاگرد و استادی امام علی(ع) و پیامبر اسلام(ص) می‌تواند الگوی جامعه ما باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه شرایط دولت در ۸ سال گذشته یکسان نبوده و از فراز و نشیب برخوردار بوده است، خاطر نشان کرد: بخش بزرگی از این فراز و نشیب خارج از اختیار دولت بود. یعنی به گونه‌ای ما در مقاطع مختلف مورد آزمایش قرار گرفتیم.

روحانی افزود: اینکه در فروردین ۹۸، ۲۵ استان کشور همزمان با سیلاب مواجه می‌شوند و زلزله ۷.۳ ریشتری بوجود می‌آید به نوعی آزمایش الهی است و در این آزمایش مردم از طبقات مختلف به صحنه آمده و به کمک هموطنان خود شتافتند.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: در چند سال اخیر نیز با جنگ تمام عیار اقتصادی مواجه شدیم به گونه‌ای که مجبور بودیم برای خرید یا فروش یک کالا از مسیرهای مختلفی عبور کنیم و این مشکل در تاریخ کشور بی‌سابقه بوده است.

حتما بخوانید:  نوربخش و تاج‌الدین درگذشتند

روحانی تصریح کرد: در سایه این جنگ اقتصادی سیستم بانکی کشور به طور کامل مسدود شد و صادرات، واردات، کشتیرانی و بیمه با تحریم شدید مواجه بود و این مشکلاتی است که خارج از اختیار ما بود و از طرف کسانی که ضد ایران و مردم بودند بر ما تحمیل شد و هدف آنها نیز تضعیف دولت نبود، بلکه می‌خواستند در کل کشور مسلط شوند و این را به صراحت اعلام کردند.

روحانی: نمی‌توان فضای مجازی را مسدود کرد

رئیس جمهور با بیان اینکه هنر ملت ایران این بود که در برابر این توطئه‌ها، ایستادگی کرد و دولت نیز در حد توان تلاش کرد تا مشکلات مردم را کاهش دهد، اظهار داشت: دولت از اواخر سال ۹۸ یک بسته حمایتی برای ۶۰ میلیون نفر اختصاص داد که هنوز هم ادامه دارد، یارانه را برای حدود ۷۸ میلیون نفر واریز می‌کند و به طور مرتب حقوق و مستمری‌ را در آخر هر ماه پرداخت کرده است. این در حالی است که درآمد کشور یک مرتبه صدها هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است.

روحانی اضافه کرد: در طول ۸ سال گذشته حتی یک روز هم اجازه ندادیم حقوق و مستمری‌ها با تأخیر مواجه شود و در بازپرداخت اوراقی که دولت در ۸ سال گذشته منتشر کرده یک لحظه هم تأخیر نیفتاده است.

رئیس جمهور گفت: در طول ۸ سال گذشته به طور متوسط حقوق کارمندان ۵ برابر، حقوق بازنشسته‌ها نسبت به ابتدای دولت یازدهم ۷ برابر و حقوق مستمری‌بگیران ۱۲ برابر شده است و دولت هر چه در توان داشته برای کمک به مردم به صحنه آورده است اما بی‌تردید توان دولت در برابر مشکلات مردم برابری نداشت و مشکلات مردم بیشتر بوده است.

حتما بخوانید:  مسعود کاظمی، روزنامه‌نگار به حبس محکوم شد

روحانی با اشاره به اینکه حل مشکلات فقط به دست دولت نیست، اظهار داشت: باید وحدت جامعه و کشور را حفظ کنیم و وقتی حاکمیت نظری دارد، دولت نیز در برابر حاکمیت تسلیم است و آن را می‌پذیرد. ضمن اینکه برای حل مشکلات لازم است همه نهادها و دستگاه‌ها در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

رئیس جمهور با اشاره به اقدامات دولت در حوزه آموزش و پرورش، گفت: امروز همانطور که وزیر آموزش و پرورش گزارش داد هیچ مدرسه خشتی، گلی و کپری در کشور وجود ندارد و در ۸ سال گذشته به طور متوسط هر روز ۲۸ کلاس اضافه شده است. دولت در این مدت تلاش کرده، مدارس را نوسازی کند و لوایح مرتبط با رتبه‌بندی را تهیه و پیگیری کرده است.

روحانی با بیان اینکه دولت در ۸ سال گذشته کارهای بزرگی را در سخت‌ترین شرایط انجام داده است، به احیاء دریای ارومیه اشاره کرد و گفت: برای این کار بزرگ ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار و پول اختصاص دادیم و حدود ۳۶ کیلومتر تونل و سد بزرگی به این منظور ساخته شده است و برنامه‌ریزی کردیم تا هر سال حدود یک میلیارد متر مکعب آب وارد دریاچه ارومیه شود و این کار بزرگی است که کسی تصور نمی‌کرد دولت در این شرایط سخت بتواند آن را اجرا کند.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: دولت همچنین طرح‌های بزرگ راه‌آهن را در راستای تکمیل زیرساخت‌های کشور اجرایی کرده است و فردا بخش بزرگی از پروژه‌های مربوط به راه‌آهن به افتتاح خواهد رسید البته دولت می‌توانست اینگونه طرح‌ها را به اجرا در نیاورد و پول آن را در بین مردم توزیع کند و مقداری از مشکلات کاسته شود، اما در این صورت پس آینده فرزندان و جامعه چه می‌شود؟

حتما بخوانید:  تلفیق پرچم هند و کرونا در صفحه اول کیهان

روحانی اهمیت هنرستان‌ها در آموزش و پرورش را مورد توجه قرار داد و گفت: از ابتدای دولت یازدهم به وزرای آموزش و پرورش تأکید داشتم که کاری کنند که دانش‌آموزان در سال آخر فارغ‌التحصیلی خود حداقل یک شغل را بلد باشند و باید بتوانیم آموزش و پرورش را به تولید، صنعت، کشاورزی و خدمات متصل کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به فرصت‌ها و خطرات موجود در حوزه فضای مجازی مراقبت در مقابل خطرات آن را مورد تأکید قرار داد و گفت: در حوزه استفاده از فضای مجازی باید فرزندان خود را در مقابل خطرات آن حفاظت و صیانت کنیم و در این خصوص یکی از مسئولیت‌های معلمین و مسئولین آموزش و پرورش این است که به دانش‌آموزان، آموزش دهند که چگونه از این فضای جدید استفاده کرده و ایمن بمانند چرا که نمی‌توان جلوی فضای مجازی را به طور کامل بست.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *