روحانی دلایل افزایش قیمت ارز را اعلام کرد روحانی دلایل افزایش قیمت ارز را اعلام کرد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / روحانی دلایل افزایش قیمت ارز را اعلام کرد

روحانی دلایل افزایش قیمت ارز را اعلام کرد

خبرگزاری ایسنا: رئیس‌جمهور درباره افزایش قیمت ارز در روزهای اخیر توضیحاتی ارائه کرد.

روحانی دلیل افزایش قیمت ارز را اعلام کرد

روحانی در مراسم افتتاح طرح‌های صنعتی و معدنی:

(با اشاره به دلایل افزایش قیمت ارز): در اسفند، فروردین و اردیبهشت همه مرزهای ما با همسایگان بسته و صادرات ما دچار مشکل شد، اما مرزها به تدریج بازگشایی شدند با این حال در صارات وقفه ایجاد شد که امروز آثار آن را می‌ بینیم.

(با بیان اینکه ما صادرکنندگان را سربازان و سرداران خط مقدم مبارزه با تروریسم اقتصادی آمریکا می دانیم): برخی صادرکنندگان، ارز حاصل از صادرات را سر وقت بازگرداندند که از آنها تشکر می کنم. آنها میلیون‌ها دلار وارد کشور کردند اما متاسفانه صادرکنندگانی هستند که ارز را سر موقع بازنگرداندند.

طبق اعلام بانک مرکزی، بیست میلیارد یورو در اواخر سال ۹۸ کالا صادر شده، اما ارز آن بازنگشته است و ما ناچاریم تصمیم‌های حادی بگیریم. ما هیچ وقت دلمان نمی خواسته است که برخورد قضایی با صادرکنندگان شود.

امسال می‌توانیم ۴۱ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشته باشیم که اگر ارز آن سر موقع وارد کشور شود، همه نیازهای وارداتی خود را حل می کنیم. اگر همه به وظایف خود عمل کنیم، قیمت ارز متعادل شده و کالاهای اساسی سر موقع وارد کشو می شود؛ البته الان هم کالاهای اساسی را خریده‌ایم و این کالاها در حال ورود به کشور است و مشکلی نداریم.

با وجود برخی فضاسازی‌ها در فضای مجازی، به مردم عرض می کنم که با وحدت، اتحاد، کوشش و همفکری و فعالیت در زمینه تولید می توانیم در برابر دشمن ایستادگی کنیم.

حتما بخوانید:  آخرین تحولات بعد از حمله به پایگاه آمریکایی

(با اشاره به برخی سنگ‌اندازی‌ها و تحریف واقعیات در فضای مجازی): این افراد مشاهده کنند که ۵۸۸۰ میلیارد تومان طرح و پروژه در یک روز افتتاح می شود. در سه ماه اخیر تولید پتروشیمی ۷ درصد، خودروی سواری ۵٫ ۸ درصد، وانت ۲۳ درصد، لاستیک خودرو ۳۱ درصد، شمش آلومینیوم ۳۲ درصد، سیمان ۵/ ۱۰ درصد و فولاد خام ۵/۵ درصد افزایش داشته است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *