روحانی، رییس بانک مرکزی را برکنار می‌کند؟ روحانی، رییس بانک مرکزی را برکنار می‌کند؟ | آوتاف
خانه / اخبار / روحانی، رییس بانک مرکزی را برکنار می‌کند؟

روحانی، رییس بانک مرکزی را برکنار می‌کند؟

اصلاحات‌نیوز: در روزهای اخیر با افزایش فشارهای روحانی به همتی برای ارزپاشی ۲میلیارد دلاری و تسعیر ۳۷۵هزار میلیارد تومانی ارز و مقاومت همتی، رییس کل بانک مرکزی در آستانه عزل قرار گرفته است.

تصمیم روحانی برای عزل همتی نهایی شد؟

اخبار رسیده حاکی از تشدید فشارهای روحانی به بانک مرکزی برای تسعیر ارز به میزان ۳۷۵هزار میلیارد تومان به منظور ترازکردن بودجه دولت و تزریق ارز به میزان ۲میلیارد دلار برای کاهش تصنعی نرخ ارز در آستانه انتخابات است. این فشارها در ۶ماهه گذشته با مقاومت همتی ناکام مانده اما با توجه به نزدیک شدن به پایان دولت این فشارها افزایش پیدا کرده و روحانی تلاش دارد به هر نحو ممکن بانک مرکزی را مجبور به این کار کند.

این در حالی است که در ماه های گذشته اقتصاددانان و کارشناسان نسبت به این کاهش تصنعی نرخ ارز در کوتاه مدت که می تواند منجر به جهش شدیدتر آن در ماه های آینده شود، هشدار داده اند.

بر اساس شنیده ها با توجه به مقاومت رییس کل در برابر این خواسته سیاسی و غیراقتصادی، روحانی همتی را در دوراهی عزل یا کناره گیری از انتخابات گذاشته است.  شنیده میشود روحانی قصد انتصاب اکبر کمیجانی به این سمت را دارد. کمیجانی قائم مقام کنونی بانک مرکزی که در زمان ریاست ولی ا… سیف نیز این سمت را عهده دار بود، یکی از بانیان از دست رفتن منابع ارزی در دوره سیف و از اقتصاددانانی است که توان نه گفتن در برابر خواسته های سیاستمداران را ندارد.

باید دید در روزهای آتی آیا مقاومت همتی، از کاهش تصنعی نرخ ارز که منجر به اسیب شدید به تولید کشور خواهد شد، جلوگیری خواهد کرد یا با عزل وی یک بار دیگر اقتصاد کشور در آستانه انتخابات قربانی تصمیمات سیاسی و ملاحظات اقتصاد سیاسی خواهد شد.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  جزییات دزدی از خانه دختر ناصر ملک مطیعی + عکس

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *