روحانی: صدای تسلیم از ملت ایران بلند نخواهد شد روحانی: صدای تسلیم از ملت ایران بلند نخواهد شد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / روحانی: صدای تسلیم از ملت ایران بلند نخواهد شد

روحانی: صدای تسلیم از ملت ایران بلند نخواهد شد

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری: حجت‌الاسلام حسن روحانی شامگاه پنج‌شنبه در دوازدهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران، اظهارداشت: ما تنها به سخن و شعار نمی‌گوییم که در برابر دشمن با عزت ایستاده‌ایم، بلکه شهدا گواهان ما در این مهم هستند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه خرمشهر نماد بزرگ در دفاع مقدس و گواه تاریخ و عزت ملی ماست، گفت: روز اشغال خرمشهر و عقب‌نشینی سنگربانان و اشغال‌ این شهر، سخت‌ترین روزها و غم‌انگیزترین ساعات بود، اما زیباترین روزهای دفاع مقدس، آزاد سازی و فتح خرمشهر بود که لبخند بر لبان همه ملت نشاند.

روحانی: آمریکا و اسرائیل را شکست می‌دهیم

روحانی با اشاره به اینکه فتح خرمشهر تنها یک پیروزی ساده نبود، بلکه توانستیم یک شهر را با همه اشغالگران بازپس بگیریم، گفت: خرمشهر به گونه‌ای فتح شد که ۱۹ هزار سرباز و افسر عراقی اسیر شدند و تمام بسیجیان و رزمندگان و حتی جوانان و نوجوانان، صدها عراقی را اسیر کردند و به پشت جبهه‌ها می‌آوردند و آن روزها، عزت و سربلندی ما بود.

وی با تأکید بر اینکه امروز نیز جوانان کشور بار دیگر برای فتح‌هایی همچون خرمشهر آماده‌اند، گفت: آنچه را که اگر از ما بگیرند و روز سقوط ماست، ‌ایمان ملت است و تا ایمان و رابطه و عبادت با حق و پیروی از امام علی(ع) در دل جوانان و ایرانیان باشد، از دشمن شکست نخواهیم خورد.

رئیس جمهور با بیان اینکه در زمان ۸ سال دفاع مقدس فشار و حمله نظامی و اشغال سرزمین بود، اما امروز با جنگ اقتصادی و حمله به رفاه و شرایط زندگی مردم روبرو هستیم، تصریح کرد: این حمله از یک جهت پیچیده‌تر از حمله قبل است و امروز نیاز به ایستادگی و مقاومت داریم و دشمنان باید بفهمند یأس و ناامیدی در دل ما راه ندارد و اگر سرزمین ما بمباران شود و باز هم شهید، جانباز و اسیر دهیم، دست از هدف استقلال و عزت کشور برنخواهیم داشت.

حتما بخوانید:  قیمت اجاره پراید به قیمت اجاره خانه رسید

روحانی افزود: این پیامی است که بعد از ۳۰ سال از جنگ به جهان مخابره می‌شود و بسیاری از نسل جوان ما جنگ و روزهای دفاع مقدس را ندیده اند اما در عین حال امروز شاهد مقاومت، ایستادگی و ایثار دیگری هستند.

وی با اشاره به اینکه امروز همه توطئه و توان دشمن در این است که در برابر آنها سر فرود بیاوریم و استقلال خود را زیر پا بگذاریم، افزود: فرهنگ ایثار و ایستادگی باید مسیر ما را مشخص کند و امروز مشخص کرده است. دشمنان فشار می‌آورند تا ما را از عزت و استقلال خود پشیمان کنند اما بار دیگر ملت نشان خواهد داد که توطئه‌های آنان به ثمر نخواهد نشست و دشمنان را بار دیگر پشیمان می کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه بیش از یکسال علیرغم تحریم‌های شدید و مشکلات فراوان مردم سر فرود نیاوردند و صدای ملت،‌صدای ایستادگی و مقاومت بود، تصریح کرد: صدای ذلت و تسلیم از ایران و ملت بلند نخواهد شد و با فداکاری، ایثار و اتحاد بر دشمن پیروز خواهیم شد.

روحانی با اشاره به اینکه آنچه دشمن در اختیار داشت قدرت مادی بود و همه دنیا با تمام توان به آنها کمک کردند و در کنارشان بودند، ‌گفت: اما ما تنها بودیم و تنها با ایمان و اخلاص حرکت کردیم و ملت وحدت، انقلاب و استقلال را حفظ کرد و فداکاری را به عنوان یک راه انتخاب نمود.

وی تصریح کرد: امروز روز ایستادگی و مقاومت است و به ملت ایران با صراحت می‌گویم با ایستادگی، وحدت و مقاومت می‌توانیم آمریکا، رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه را شکست دهیم.

حتما بخوانید:  ۷ ماه حبس قطعی برای حسن عباسی

رئیس جمهور در ابتدای سخنان خود با اشاره به اینکه اساس تجاوز وحشیانه به کشور و ایستادگی ملت در ۸ سال دفاع مقدس در این خلاصه می‌شود که در آن شرایط حساس تاریخی و سال‌های اولیه انقلاب که شرایط خاص استقرار انقلاب و عدم آمادگی نیروهای مسلح بود، گفت:‌ دشمن با حمله و تجاوز به دنبال این بود تا روحیه ما را بشکند و اگر ۳۱ شهریور ۵۹ مردم در برابر هجوم و بمباران ساعات اولیه روحیه خود را از دست می‌دادند، در جنگ ناموفق می‌شدیم.

روحانی با اشاره به جمله امام راحل که دشمنی سنگی انداخته و مردم ما پاسخ آن را خواهند داد، اظهار داشت: مردم با قدرت ایستادند و ۵ صبح فردای سخنان امام(ره)، ۱۴۰ فروند هواپیما به رژیم صدام پاسخ دادند و اهدافی را در داخل عراق بمباران کردند.

رئیس جمهور ادامه داد: جنگ در همان چند ساعت خاتمه یافت و دشمن فهمید که مردم، سپاه، ارتش و بسیج با همه وجود برای دفاع از شرف، ‌عزت و استقلال کشور، می‌ایستد و آن ۵ صبح همان علامت به دشمن بود که مردم با همه توان در صحنه‌اند.

پیش از سخنان رئیس جمهور، حجت‌الاسلام سید محمدعلی شهیدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و حماسه‌سازان سوم خرداد و تبریک روز مقاومت، ایثار و پیروزی به ملت بزرگ ایران، گفت: سوم خرداد برای ملت ایران روزی بزرگ و پرخاطره است.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، اظهار داشت: سوم خرداد سال ۶۱ پرشورترین، زیباترین و از به یادماندنی‌ترین روزهای کشور ماست چرا که رزمندگان اسلام در این روز در خرمشهر، ‌معجزه آفریدند و کاری کردند که دوست و دشمن وادار به تحسین شدند.

حتما بخوانید:  پایان مهلت برای خروج از شهرهای قرمز و نارنجی

وی با بیان اینکه فتح خرمشهر به فرموده امام راحل فتح ارزش‌ها بود، گفت:‌ باید تلاش کنیم تا حماسه‌های دوران دفاع مقدس در تاریخ کشور، حفظ و نگهداری شده و به نسل‌های آینده انتقال پیدا کند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *