روحانی: فشار مسکن را از دوش مردم برمی‌داریم روحانی: فشار مسکن را از دوش مردم برمی‌داریم | آوتاف
خانه / اخبار داغ / روحانی: فشار مسکن را از دوش مردم برمی‌داریم

روحانی: فشار مسکن را از دوش مردم برمی‌داریم

خبرگزاری ایسنا: رئیس جمهور درباره مسئله مسکن گفت: قیمت‌ها در این مورد باید متناسب باشد تا مردم بتوانند صاحب مسکن شوند. همچنین اقدامات بانک‌ها برای ساخت و خرید مسکن اهمیت زیادی دارد و مقرراتی که ما امروز برای اجاره یا فروش مسکن داریم کافی نیست و این مقررات چه در قانون و چه مقررات دولت و آیین نامه‌ها باید با اصلاحاتی همراه شود تا فشار را از دوش مردم برداریم.

روحانی: فشار مسکن را از دوش مردم برمی‌داریم

روحانی در مراسم افتتاح طرح‌های ملی وزارت راه:

* امروز فعالیت اقتصادی در شرایط کرونایی اهمیت بسیار دارد، هرچند شرایط مانند اوایل شیوع این ویروس نیست اما باید بدانیم که اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود ما نمی‌توانیم فعالیت اقتصادی که به معیشت مردم وابسته است را ادامه دهیم.

* در این مقطع زمانی که قرار گرفتیم مسئله مسکن جزو اولویت‌های دولت است و البته این مسئله همیشه برای دولت ما مهم بوده است و همه طرح‌های نیمه‌کاره مسکن را تمام کردیم و تحویل مردم دادیم.

* (با بیان این‌که «مسکن جزو کالاهای اساسی زندگی مردم است»): مردم باید در یک محله‌ای بتوانند زیست کنند و فرزندان خود را بزرگ کنند. باید مسکن مطمئنی برای آن‌ها ساخته شود. این‌که چه اقداماتی باید انجام شود یکی از مواردی است که هم دولت و هم ستاد اقتصادی و هم شخص معاون اول که درباره قیمت مسکن و اجاره بها مسئول شده است، آن را دنبال می‌کنند. امروز مردم ما با مشکلاتی در این زمینه مواجه هستند و دولت در این وظیفه دارد اقدامات لازم را انجام دهد.

* یک سری اقدامات است که در بلند مدت جواب می‌دهد اما ضروری است. زمین‌هایی که ما باید در اختیار مردم قرار دهیم و محدوده شهرها باید به مقدار لازم توسعه پیدا کند. وزارتخانه‌های دیگر یا حتی نیروهای مسلح باید زمین‌های مورد نیاز را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند تا بتوانند زمین را به قیمت مناسب و ارزان در اختیار کسانی قرار دهد که ساخت مسکن را به طور انبوه یا غیرانبوه انجام می‌دهند یا در اختیار مردمی قرار دهند که نیازمند خانه هستند؛ بنابراین موضوع زمین مسئله اول ما است.

حتما بخوانید:  زینب سلیمانی: پدر، خود را سرباز مردم می‌دانست

* (با بیان این‌که «مسئله مصالح ساختمانی به وزارت صمت مربوط می‌شود و مسئولیت آن بر دوش‌شان است»): قیمت‌ها در این مورد باید متناسب باشد تا مردم بتوانند صاحب مسکن شوند. همچنین اقدامات بانک‌ها برای ساخت و خرید مسکن اهمیت زیادی دارد و مقرراتی که ما امروز برای اجاره یا فروش مسکن داریم کافی نیست و این مقررات چه در قانون و چه مقررات دولت و آیین نامه‌ها باید با اصلاحاتی همراه شود تا فشار را از دوش مردم برداریم.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *