روحانی: نگذاشتیم دشمن، مردم را درمانده کند روحانی: نگذاشتیم دشمن، مردم را درمانده کند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / روحانی: نگذاشتیم دشمن، مردم را درمانده کند

روحانی: نگذاشتیم دشمن، مردم را درمانده کند

خبرگزاری تسنیم: رئیس جمهور گفت: ای کاش پروتکل‌های بهداشتی و دستور‌العمل‌ها به من اجازه می‌داد که مثل سال‌های گذشته در جمع دانشجویان حاضر شوم.

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز در آیین آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها که با حضور مجازی وی و با استفاده از ارتباط تصویری در دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: ای کاش پروتکل‌های بهداشتی و دستور‌العمل‌ها به من اجازه می‌داد که مثل سال‌های گذشته امروز از نزدیک در میان جمع شما و مسئولان عالی رتبه بخش فرهنگ و دانشجویان عزیز باشم، اما چه کنیم که اجرای دستورالعمل‌های ستاد ملی برای همه ما لازم‌الاجرا است.

وی افزود: من از روز اول مواجهه با کرونا خودم را موظف می‌دیدم که در شرکت کردنم در مجامع و سفر و برنامه‌ها و فعالیت هایم پروتکل‌ها را مراعات کنم و معتقد هستم که پروتکل‌شکنی نباید به عنوان یک شیوه‌ای در ذهن ما باشد ولو اینکه در برخی موارد اجرای پروتکل با علاقه انسان و خواست قلبی انسان و عواطف انسان گاهی سازگاری ندارد.

رئیس‌جمهور با اشاره به توطئه تحریم علیه ملت ایران، تصریح کرد: شاید در تاریخ جهان کمتر شاهد چنین تحریمی بودیم که از سال ۹۷ و تمام سال ۹۷ و سال ۹۸ و امروز نیمی از سال ۹۹ مواجه با این تحریم شدید هستیم، اما در عین حال نگذاشتیم دشمنان ما به هدف اصلی‌شان که شکستن اُبهت این نظام و درمانده کردن مردم بود برسن.

روحانی ادامه داد: نگذاشتیم نظام و کشور در برابر خواست ناحق آنها تسلیم شود و این واقعیت مهم است که ما امروز در شرایطی هستیم که درامد نفتی ما در یک سال یعنی سال ۹۰، ۱۲۰میلیارد دلار و در سال گذشته یعنی سال ۹۸ کمی بیش از ۲۰ میلیارد شده است. ۱۲۰ تا ۲۰ و این نشان می‌دهد که با چه مشکلاتی جامعه ما روبر است.

حتما بخوانید:  اعزام ۲ بمب‌افکن آمریکا به خاورمیانه

رئیس‌جمهور گفت: ما باید رو پای خود بایستیم و باید به درون بنگریم و از توانمندی داخلی استفاده کنیم. چشممان نباید به بیرون باشد اما این واقعیت هم است که بدون تعامل با جهان زندگی کردن بسیار سخت و گاهی ناممکن است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *