روحانی: پیش شرطی برای مذاکره با آمریکا ندارم روحانی: پیش شرطی برای مذاکره با آمریکا ندارم | آوتاف
خانه / اخبار داغ / روحانی: پیش شرطی برای مذاکره با آمریکا ندارم

روحانی: پیش شرطی برای مذاکره با آمریکا ندارم

خبرگزاری مهر: رئیس جمهور ایران امشب (دوشنبه) در گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم درباره موضوع مذاکره با آمریکا گفت: مردم ما در طول سال های گذشته تجربه بسیار خوبی هم از مقامات آمریکایی و هم از دولت مردان ایرانی دارند.

کسانی که امروز دولت را در اختیار دارند کسانی هستند که از ابتدا شعارشان تعامل، گفتگو و مذاکره بوده و بر همین مبنا پیش رفتند و با آمریکایی ها و بقیه مذاکره کردند.

آمریکا از نتیجه مذاکره و پشت مذاکره خارج شدند

رئیس جمهور ادامه داد: در طول دو سال به صورت مداوم مذاکرات انجام شد و به نتیجه ای رسید که آمریکایی ها کم و بیش اجرا می کردند، بقیه متعهد بودند و ایران هم کاملا متعهد بود. کسی که ادعا می کند تمایل به مذاکره دارد، باید بداند که مذاکره مبانی دارد و اولین آن صداقت دو طرف و به نتیجه رسیدن مذاکره است. کسی که ادعای مذاکره می کند بدون مذاکره از تعهدات بین المللی از پاریس تا تعهدات تجاری خارج شده و مخاطب این حرف ها دولت ایران نیست که دولت جواب دهد، آنها از نتیجه مذاکره و پشت میز مذاکره خارج شدند.

همزمانی تحریم و مذاکره چه معنایی دارد؟

رئیس جمهور با بیان اینکه کسی که ادعا ی مذاکره می کند باید نشان دهد که می خواهد مشکل را حل کند، تصریح کرد: همزمانی تحریم و مذاکره چه معنایی دارد؟ اگر کسی در برابر رقیب خود از چاقو استفاده می کند و آن را در بازو فرد فور می‌کند و می گوید میخواهم مذاکره کنم معنایی ندارد و اول باید چاقو را خارج کند.

حتما بخوانید:  حداقل و حداکثر عیدی سال ۹۸ کارگران

حرف های ترامپ یا برای مصرف داخلی و یا برای جنگ روانی علیه مردم ایران است

وی گفت: آنها می خواهند در این جنگ روانی مردم ایران را دچار تردید کنند و از آن برای انتخابات کنگره در ماه های آینده استفاده کنند، حرف های ترامپ یا برای مصرف داخلی و یا برای جنگ روانی علیه مردم ایران است.ما حتی در دولت جدید هم با دولت آمریکا مذاکره کردیم و در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل وزرای خارجه ۱+۵ با وزیر امور خارجه ما مذاکره کردند و آقای تیلرسون نیز در این مذاکرات حضور داشت.

ترامپ و دولت او کسانی هستند که به مذاکره پشت کرده اند

روحانی با بیان اینکه ترامپ و دولت او کسانی هستند که به مذاکره پشت کرده اند، خاطرنشان کرد: کاری که او انجام می دهد، کاری بر علیه ملت ایران و منافع ملی ایران است و اگر صداقت باشد ایران از مذاکره استقبال می کند.

تحریم همراه با مذاکره معنا ندارد

وی تاکید کرد: تحریم همراه با مذاکره معنا ندارد. تحریم علیه بیماران، کودکان و بزرگسالان ایرانی متناقض است و یادآور مثل معروف ایرانی “قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دم خروس را” است.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه تحریم و مذاکره سازگار نیست، ادامه داد: کسی که مردم ایران را تحت تحریم قرار می دهد و دیگران را تهدید می کند برای کار نکردن با ایران، فشارش تنها علیه ایران نیست بلکه علیه همه شرکت های خارجی است که در حال کار با ایران هستند.

آمریکا برای نحوه پرداخت غرامت هایی که از سال ۱۳۳۲ تاکنون به ایران دارد، باید مذاکره کند

حتما بخوانید:  رهبر انقلاب: هیچکس هیچ غلطی نمی‌تواند بکند

روحانی با بیان اینکه من پیش شرطی برای مذاکره با آمریکا ندارم، تصریح کرد: اگر دولت آمریکا آماده است درباره نحوه پرداخت غرامت هایی که از سال ۱۳۳۲ تا کنون به ایران دارد مذاکره کند، آماده ایم تا ببینیم چطور می خواهد و در چند قسط و چگونه این بدهی را پرداخت کند. آمریکا بدهکار ملت ایران است و به دلیل دخالت هایش در امور ایران هم بدهکار عذرخواهی است و هم بدهکار غرامت است.

رئیس جمهور در مورد نرخ ارز نیز گفت: نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی تا پایان فروردین ۹۸ تغییر نمی کند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *