روسیه خواستار خویشتنداریِ ایران و آمریکا شد روسیه خواستار خویشتنداریِ ایران و آمریکا شد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / روسیه خواستار خویشتنداریِ ایران و آمریکا شد

روسیه خواستار خویشتنداریِ ایران و آمریکا شد

خبرگزاری مهر: به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه از ایران و آمریکا خواسته است تا از تشدید تنش در خلیج فارس پرهیز کرده و «حداکثر خویشتنداری» را از خود نشان دهند.

ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص اعلام کرد: مسکو همواره امنیت و ثبات در خلیج فارس را به عنوان یکی از عوامل کلیدی می داند که بر اوضاع و تحولات در کلّ منطقه تأثیر می گذارد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این باره افزود: از هر دو طرف می خواهیم تا حداکثر خویشتنداری و احتیاط را اِعمال کرده، از اقدامات تحریک آمیز و سخنان خشونت بار خودداری کنند و به دقت مطابق با هنجارها و قوانین بین المللی رفتار نمایند.

گفتنی است، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا چندی است در پیامی توئیتری در تلاش برای رهائی از موج انتقادات علیه خود در موضوعات مختلف و گرم کردن تنور انتخابات ریاست جمهوری سال جاری در این کشور در پیامی توئیتری نوشته بود: به نیروی دریایی آمریکا دستور داده‌ام هر شناور ایرانی که به کشتی‌های آمریکایی (در خلیج فارس) متعرض شوند را هدف قرار داده و نابود کنند!

این در حالیست که ترامپ از سویی در موضوع نظارت سپاه بر حریم آبی ایران در خلیج فارس و دریای عمان به ویژه پس از هشدار اخیر قایق‌های گشت زنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به شناورهای آمریکایی در خصوص لزوم پرهیز از اقدامات تحریک‌آمیز در افکار عمومی کشورش تحت فشار قرار دارد و لذا برای خلاصی از انتقادات گسترده مجبور به لاف زنی جدیدی شده است و از سوی دیگر هر چه به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نزدیک تر می‌شویم، ترامپ برای گرم‌تر کردن تنور انتخابات و جلب آرای بیشتر مخصوصاً از سوی تندروها در این کشور چاره‌ای جز فرار به جلو ندارد.

حتما بخوانید:  واکنش عجیب حامد لک به انتقاد هواداران

در همین رابطه، رئیس جمهوری ترامپ با انتقادات زیادی از سوی افکار عمومی این کشور در خصوص مقابله دیرهنگام با شیوع ویروس کرونا مواجه است و لذا می کوشد تا با ارسال پیام هائی از بار مسئولیت خود شانه خالی کند.

از سوی دیگر، این پیام ترامپ را می‌توان واکنشی از سر استیصال به پرتاب ماهواره «نور» به عنوان بخشی از برنامه صلح آمیز دفاعی فضایی ایران نیز توصیف کرد.

از سوی دیگر، پس از تنش آفرینی ترامپ، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که به گشتی های ایرانی دستور داده است تا به هر گونه اقدام تجاوزگرانه آمریکا در حریم آبی ایران در خلیج فارس واکنش نشان دهند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *