رونمایی از دستاورد جدید سپاه در مقابله با کرونا رونمایی از دستاورد جدید سپاه در مقابله با کرونا | آوتاف
خانه / اخبار داغ / رونمایی از دستاورد جدید سپاه در مقابله با کرونا

رونمایی از دستاورد جدید سپاه در مقابله با کرونا

خبرگزاری ایسنا: از دستاورد جدید سپاه پاسداران در زمینه مقابله با کرونا رونمایی شد.

سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران در مراسم رونمایی از دستاورد جدید تشخیصی کرونا توسط سپاه گفت: آنجه که امروز ملاحظه می فرمایید پدیده ای نوظهور و منحصر بفردی است که بعد از شیوع کرونا در کشور توسط بخشی از بسیجیان دانشمند و با اختلاص توسعه پیدا کرد.

وی افزود: اساس کارکرد این دستگاه این گونه است که با استفاده از ایجاد میدان مغناطیسی یعنی استفاده از ویروس دوقطبی که در داخل این دستگاه تعبیه می شود هر نقطه ای از محیط تا شعاع ۱۰۰ متر که آلوده به ویروس باشد آنتن این دستگاه درست در مقابل این نقطه قرار خواهد گرفت و در مدت حدود ۵ ثانیه موفق به کشف محیط آلوده می شود.

فرمانده کل سپاه گفت: مزیتی که این دستگاه دارد این است که هیچ نیازی به گرفتن خون ندارد و از راه دور این تست را انجام می دهد و هوشمندانه عمل می کند و قادر است سطوح را به خوبی تشخیص دهد و انسان هایی که به این ویروس آلوده هستند شناسایی و تشخیص دهد و در عین حال برای ضدعفونی های هوشمند نیز کاربرد دارد تا بی جهت نقاط غیرآلوده ضدعفونی نشوند. از سوی دیگر برای غربال گری ها در مقیاس گسترده کاربرد دارد.

سرلشکر سلامی خاطرنشان کرد: آنطور که این دستگاه تاکنون در بیمارستان ها تست شده نزدیک به ۸۰ درصد دقت عمل دارد و انشاالله در آینده توسعه های بیشتری نیز داده خواهد شد و قادر خواهد بود که هر نوع ویروسی را تشخیص دهد.

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *