زنان خانه‌دار فقط می‌خورند و می‌خوابند! زنان خانه‌دار فقط می‌خورند و می‌خوابند! | آوتاف
خانه / اخبار داغ / زنان خانه‌دار فقط می‌خورند و می‌خوابند!

زنان خانه‌دار فقط می‌خورند و می‌خوابند!

فرهیختگان: شهیندخت مولاوردی، معاون سابق رئیس‌جمهور در حوزه زنان در دولت روحانی درباره پیگیری لایحه بیمه زنان خانه‌دار در دولت روحانی می‌گوید:

موضوع بیمه زنان خانوار را در قالب چهار لایحه، نظام جامع تأمین اجتماعی و بیمه‌های چندگانه به دولت دادیم اما هیچ کدامشان به نتیجه نرسید.

زنان خانه‌دار فقط می‌خورند و می‌خوابند!

یادم می‌آید یک بار در کمیسیون اجتماعی دولت بودیم، یکی از وزرا آمد کنار من و گفت برای چه می خواهید زنان خانه‌دار را بیمه کنید؟ اینها از صبح تا شب در خانه می‌خورند و می‌خوابند، چه دلیلی برای بیمه شدنشان هست؟

از این موارد در دولت زیاد بود. مثلا آن زمان که کمپین “ارمغان آزادی” را برای آزادی زندانیان زن جرایم غیرعمد راه انداخته بودیم، یکی از وزرا آمد و با شوخی گفت این چه کاری است می‌کنید؟ بقیه زن‌هارا هم باید ببرید زندان! البته شوخی بود ولی بعضی وقت‌ها شوخی شوخی مباحث و نظرات جدی مطرح می‌شود. موقع رای گیری می‌دیدیم همین نگاه مردانه، کار خودش را می‌کند.

ما در دولت در اقلیت بودیم و در کابینه هم حق رأی که نداشتیم. مدام صحبت از اولویت‌های دولت بود، وضع معیشتی و مذاکرات برجام. هرچه ما پیشنهاد می کردیم، در نظر آقایان خنده‌دار بود.

سرخوردگی اجتماعی از دولت روحانی قابل انکار نیست، زنان هنوز هم در اولویت برنامه‌ریزی دولت روحانی نیستند.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  درباره تغییر منش طالبان، ساده‌لوح نباشید

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *