زنجبیل هم لاکچری شد، هر کیلو ۲۵۰هزار تومان زنجبیل هم لاکچری شد، هر کیلو ۲۵۰هزار تومان | آوتاف
خانه / اخبار داغ / زنجبیل هم لاکچری شد، هر کیلو ۲۵۰هزار تومان

زنجبیل هم لاکچری شد، هر کیلو ۲۵۰هزار تومان

رئیس اتحادیه صادرکنندگان میوه می‌گوید: طبق آمارهای شفاهی قیمت هر کیلو زنجبیل به ۲۵۰ هزار تومان رسیده است و به دلیل لاکچری بودن، قیمت این گیاه در نرخ‌نامه درج نمی‌شود.

زنجبیل هم لاکچری شد، هر کیلو ۲۵۰هزار تومان!

اسدالله کارگر:

* زنجبیل در بازار کمیاب و قیمت آن نجومی شد. علت گرانی این گیاه دارویی ممنوعیت واردات این کالاست.

* این افزایش عجیب قیمت زنجبیل در بازار کاذب است و واقعی نیست. فعلا زنجبیل به شکل مسافری و قاچاقی تامین می‌شود.

* این روزها نیاز مردم برای خرید زنجبیل دو چندان شده است، چرا که به اعتقاد مصرف‌کنندگان این گیاه دارویی برای مبارزه با ویروس کرونا کاربرد دارد.

* چنانچه واردات زنجبیل آزاد شود، قیمت این گیاه دارویی فروکش می‌کند. مالزی، هند و چین تولیدکنندگان اصلی زنجبیل هستند اما برای اینکه نیاز مردم به سرعت تامین شود می‌توانیم این گیاه دارویی را از کشورهای حوزه خلیج فارس خریداری و وارد کشور کنیم.

* قیمت فعلی زنجبیل مصنوعی است. سوال ما این است که اگر زنجبیل برای مبارزه با کرونا مناسب است پس چرا واردات آن آزاد نمی‌شود؟ اگر زنجبیل برای مبارزه با کرونا مناسب است بایدبه اندازه کافی وارد شود تا مردم گرفتار گرانی و کمبود نشوند.

* طبق آمارهای شفاهی قیمت هر کیلو زنجبیل به ۲۵۰ هزار تومان رسیده است و به دلیل لاکچری بودن، قیمت این گیاه در نرخ‌نامه درج نمی‌شود.

* واحدهای صنفی در سطح شهر همانند مردم نقش مصرف‌کننده را دارند. یعنی مغازه‌ها پل ارتباطی میان مردم و تجار هستند. آنها زنجبیل را با قیمت گران می‌خرند و با لحاظ کردن سود مصوب ۳۰ تا ۳۵ درصدی به مردم می‌فروشند.

* قیمت زنجبیل در آذر ماه در حالی گران شده است که اواسط مهر ماه امسال قیمت هر کیلو زنجبیل به ۱۱۰ هزار تومان می‌رسید. همچنین قیمت این گیاه دارویی سال گذشته حداقل ۲۵ هزار تومان و حداکثر ۸۰ هزار تومان بود.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  احتمال معرفی وزیر زن برای آموزش و پرورش

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *