زیباکلام: تا کِی باید هزینه آمریکاستیزی را بدهیم؟ زیباکلام: تا کِی باید هزینه آمریکاستیزی را بدهیم؟ | آوتاف
خانه / اخبار داغ / زیباکلام: تا کِی باید هزینه آمریکاستیزی را بدهیم؟

زیباکلام: تا کِی باید هزینه آمریکاستیزی را بدهیم؟

برترین‌ها:  دکتر صادق زیباکلام، استاد علوم‌سیاسی دانشگاه تهران، در جوابیه‌ای خطاب به مدیرمسئول روزنامه “کیهان” نوشت:

جناب آقای حاج حسین شریعتمداریمدیرمسئول روزنامه وزین کیهان با سلام و عرض احترام

در شماره ۲۶فروردین آن جریده شریفه در پاسخ به توئیتی که بنده در خصوص یک وکیل آمریکایی که برای دولت ایران کار می‌کند مطالبی را علیه اینجانب مرقوم داشته بودید.

صورت مساله به این شکل بود که ایشان و همکارانشان موفق می‌شوند یک میلیارد و ۶۰۰میلیون دلار دارایی‌های ایران در لوکزامبورگ را آزاد نمایند. بنده در توئیتم نوشته بودم اگر یک وکیل ایرانی برای دولت آمریکا کار می‌کرد؛ کمترین اتهامش همکاری با دولت متخاصم می‌شد.جنابعالی در پاسخ آن توییت، تکرار مطالب همیشگی را فرموده بودید. از جمله اینکه “رژیم آمریکا مورد ستایش و تمجید بنده است و به‌جای آنکه از حقوق مردم کشورم دفاع کنم، مدافع و توجیه‌گر جنایات آمریکا علیه ایران بوده‌ام”. مرقوم داشته بودید: “علیرغم دفاع از آمریکا، هیچوقت هم مجازات نشده‌ام. و بالاخره، “با بودن امثال بنده، آمریکایی‌ها اساسا نیازی به وکیل در ایران ندارند”.

جناب شریعتمداری بزرگوار! مناقشه پیرامون آمریکا بر سر دو موضوع خیلی روشن است:

نخست آنکه جنابعالی بعنوان مدافع آمریکاستیزی به مردم ایران بفرمایید که دشمنی با آمریکا کدام دستاورد را برای منافع ملی ایران داشته است؟ یک مورد هم بفرمایید کفایت می‌کند. به شرط آنکه مواردی که می‌فرمایید.

جناب شریعتمداری عزیز! ترکیه که برخلاف ما که بر روی دریایی از نفت و گاز هستیم، نه یک کپسول گاز دارد و نه یک بشکه نفت؛ معذالک سالی ۴۱میلیون توریست و ۱۵۰میلیارد دلار صادرات دارد.

حتما بخوانید:  توکلی: اصلاح‌طلبان از موسوی و کروبی برائت جویند

اما یک نظرسنجی ساده هم می‌توان نشان داد که اکثریت مردم ایران که جای خود دارد، آیا حتی ۲۰درصد مردم ایران هم همچنان خواهان تداوم آمریکاستیزی هستند؟

ایام به‌کام بادصادق زیباکلام ۲۸ فروردین۱۳۹۹

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *