سازمان لیگ، کرونای فولاد و استقلال را تایید کرد سازمان لیگ، کرونای فولاد و استقلال را تایید کرد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / سازمان لیگ، کرونای فولاد و استقلال را تایید کرد

سازمان لیگ، کرونای فولاد و استقلال را تایید کرد

خبرگزاری تسنیم: سهیل مهدی در مورد اتفاقاتی که در روزهای گذشته در مورد دیدارهای نساجی – فولاد خوزستان و پارس جنوبی – استقلال و لغو این دو دیدار رخ داد، گفت: یک بحث انجام بازی بود که به هر دلیلی اگر بازی انجام نشود، گزارش بازی را از عوامل مسابقه دریافت کنیم. به همین دلیل تمام تشریفات بازی را انجام دادیم. البته ضرورتی به گرم کردن تیم‌ها و داوران نبود که انجام شد.

وی افزود: یک بحث دیگر هم موضوع شیوع ویروس و تعدادی بود که این دو باشگاه انجام دادند و به نظر می‌رسید به حد نصاب لازم برای لغو بازی رسیدند. این موضوع الآن از دست ما خارج شده است و به ارکان قضایی سپرده شد.

سرپرست مسابقات سازمان لیگ که میهمان حضوری برنامه فوتبال برتر بود تصریح کرد: صرف نظر از مسائل پزشکی در اجرا یک اتفاقات دیگر رخ می‌دهد. ما بالغ بر ۶۰ صفحه دستورالعمل اجرایی برای پروتکل‌های بهداشتی نوشتیم و آن را را توضیح دادیم. به طور کلی دستوالعمل تک تک افراد برای برگزاری مسابقه طبق پروتکل اعلام شده است.

مهدی با بیان اینکه رعایت بخشی از پروتکل‌ها و کنترل آن در حوزه اختیارات سازمان لیگ نیست، عنوان کرد: من اجازه ندارم محل تردد بازیکنان را چک کنم. این مسئولیت ارکان دیگر است. مگر از تیرماه به بعد هیچ بازیکنی به آرایشگاه یا رستوران نرفته است؟ من خودم هم رفته‌ام، این به مسئولیت اجتماعی هر شخص برمی‌گردد. در زمان ورود به مسئله ورزشگاه‌ها اما هر کسی موظف است پروتکل‌ها را رعایت کند. همانطور که نمی‌توانیم نقطه کرنر را تغییر دهیم، الان هم نمی‌توانیم بگوییم یک نفر ماسک نمی‌زند یا پروتکل را رعایت نمی‌کند.

وی افزود: سعی کردیم در سریع‌ترین زمان‌ها مسائل پزشکی را ابلاغ کنیم. در بحث مسائل بهداشتی خیلی از مسائل در پروتکل‌ها نبود ولی سعی کردیم آن‌ها را به مرور زمان حل کنیم. ببینیم بقیه کشورهای صاحب فوتبال چه می‌کنند. من خودم امروز دستورالعمل پیشگیری AFC را دریافت کرده‌ام. تمام دنیا الان به سمتی رفته‌اند که بازی‌ها را برگزار کنند. از خیلی کشورها که فیفا لیست آنها را منتشر کرده است عقب‌تر نیستیم. در آسیا از بین لیگ‌های مهم فقط امارات لیگش را لغو کرده است.

حتما بخوانید:  کمین استقلال و پرسپولیس برای نقل و انتقالات

سرپرست مسابقات سازمان لیگ در واکنش به این پرسش که در صورت ابتلای چند بازیکن از یک تیم بازی‌های آن تیم تعلیق می‌شود، یادآور شد: به تعداد نیست، باید تعداد از کل تیم، بازیکن و کادرفنی ۲۵ درصد باشد که بازی یک تیم معلق می‌شود. یعنی از کسانی که با تیم قرارداد دارند و نامشان در لیست ارائه شده به سازمان لیگ قرار دارد.

وی در رابطه با ایرادات این قانون و اینکه ممکن است چند نفر از تدارکات یک تیم کرونا داشته باشند، گفت: به هر حال اینها کسانی هستند که معرفی شدند. ما تعداد سقف مشخصی نداریم. نزدیک به ۵۰ کارت برای هر تیم صادر می‌شود که ۲۵ درصد آن می‌شود نزدیک به ۱۳ نفر. دو تیم استقلال و فولاد هم که بازی‌های‌شان لغو شد این شرایط را داشتند و به حد نصاب ۲۵ درصد رسیده بودند.

مهدی در ادامه توضیح داد: تمام گزارشات مسابقات چه بازی انجام شود و چه نشود، و چه شبهه داشته باشد و چه نه، به کمیته انضباطی می‌رود. نیازی هم به سوت بازی که مربیان تیم نساجی می‌گفتند نیست، همان که گزارش داوران و ناظر بازی داده شود، کفایت می‌کند.

وی در واکنش به صحبت‌های محمد علوی و اینکه این مربی اعلام کرد تست ۱۰ نفر از اعضای این تیم پیش از بازی با ماشین‌سازی مثبت بوده است، گفت: از طرف فولاد تا قبل از بازی با ماشین‌سازی چیزی دریافت نکردیم. شاید به فدراسیون پزشکی مدارک‌شان را دادند ولی با توجه به اینکه ما با فدراسیون پزشکی در ارتباطیم، این موضوع هم بعید است و مدارکی به ما ارسال نشده است.

حتما بخوانید:  فداکاری خواهر ۱۳ساله در راه نجات برادرش

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ تصریح کرد: با آقای آذری هم چند روز قبل صحبت کردم، او به ما گفت که چند بازیکن کرونایی داریم، ولی من گفتم چون به حد نصاب نمی‌رسید باید به قائمشهر بروید. ما فقط شفاهی در مورد هشت نفر کرونایی صحبت کردیم. بعد هم در روز بازی ما به تیم فولاد نامه زدیم و گفتیم که کرونایی آن‌ها به ۲۵ درصد رسیده است. الان هم بحث اجازه بازی نیست، خود فولاد آماده بازی بود.

مهدی گفت: به هر حال ما باید گزارشات‌مان را تنظیم کنیم و دلیل عدم برگزاری مسابقه تنظیم شود. ما از ناظر و داور خواستیم گزارشش را تنظیم کند. قانون می‌گوید اینطور باشد.

وی در خصوص امضای صورت جلسه بازی عنوان کرد: فرض کنیم تیمی صورت جلسه را امضا نکند، اما در زمان بازی با یک تیم اتوبوس به ورزشگاه بیاید، آن وقت ما باید چه کار کنیم؟ هر لحظه امکان می‌دادیم تیم فولاد وارد زمین شود. وقتی اطلاع دقیقی از تیم فولاد نبود چه کاری باید انجام می دادیم.

مهدی گفت: تقریبا ساعت ۲ ظهر روز بازی نامه به فولاد ارسال شد که تست‌های شما مورد تأیید سازمان لیگ قرار گرفت. بعد با تیم میزبان صحبت کردیم اما آنها گفتند که تعدادی از اعضای تیم فولاد در شهر ماندند. تیم میزبان این شبهه را داشت که امکان دارد تیم فولاد در زمان بازی به ورزشگاه بیاید! ما به فولاد اعلام نکردیم بازی‌‌اش لغو است، ما فقط اعلام کردیم که جواب تست‌های کرونای آنها مورد پذیرش سازمان لیگ قرار گرفته است! تا آخرین لحظه هم این امکان وجود داشت که تیم فولاد با بازیکنان امید یا بازیکنان دیگر خود وارد زمین شود.

حتما بخوانید:  رقیب استقلال از رقابت‌های لیگ آسیا کناره‌گیری کرد

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره تیم استقلال و بازی این تیم مقابل پارس جنوبی اظهار داشت: در جلسه صبح روز شنبه که با تیم استقلال داشتیم به ما اعلام کردند که شش تست مثبت دارند. گفتند دیگر بازیکنی برای ما نمانده است، منتهی به ما گفتند تست‌های جدید هم در حال آماده‌سازی است. بعد از آن به ما گفتند فرودگاه را ترک کردند و آقای رمضانی اعلام کرد تست‌های جدید گرفته شده که می‌خواهند به ما ارسال کنند. تا ۱۰ شب هم من در سازمان لیگ بودم اما تست جدیدی به دست ما نرسید.

وی افزود: صبح روز بازی تست‌های جدید برای ما آوردند که سقف ۲۵ درصد را برای استقلال پر کرد که فکر می‌کنم ۱۳ عضو این تیم به کرونا مبتلا شده بودند. چند نفر از این افراد در لیست این تیم نبودند و در نتیجه تعدادشان کاهش پیدا کرد. در کنار این، یک تست دیگر از یک مرکز دیگر گرفته شده بود و در نهایت ۲۵ درصد این تیم پر شد. بعد از آن هم به محض اینکه تعداد تست‌های کرونای این تیم تأیید شد به تیم پارس اعلام کردیم استقلال در بازی شرکت نمی‌کند و در هتل هم می‌توانند صورت جلسه را انجام دهند. بحث حضور این تیم‌ها در ورزشگاه به ما مربوط نمی‌شود.

 

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *