سال، سال، این چند سال؛ هر سال دریغ از پارسال! سال، سال، این چند سال؛ هر سال دریغ از پارسال! | آوتاف
خانه / اخبار داغ / سال، سال، این چند سال؛ هر سال دریغ از پارسال!

سال، سال، این چند سال؛ هر سال دریغ از پارسال!

فرهیختگان: در تورم نقطه به نقطه، بازهم اقلام خوراکی با تورم ۵۹.۲ درصدی در صدر افزایش تورم هستند. یعنی در مردادماه امسال اقلام خوراکی‌ای که توسط خانوارها خریداری می‌شود نسبت به مردادماه سال گذشته ۵۹.۲ درصد افزایش قیمت داشته است.

گزینه‌های اندک رئیسی برای مهار نرخ تورم

طبق گزارش مرکز آمار ایران بیشترین افزایش نرخ تورم ماهانه مربوط به خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها با ۴٫۶درصد و پس از آن مربوط به هتل و رستوران با ۳٫۸ درصد و حمل‌ونقل ۳٫۶ درصد است. در بخش اقلام خوراکی و آشامیدنی، سبزیجات (هویج‌فرنگی، کاهو و قارچ)، با نرخ تورم ماهانه ۶٫۴ درصدی، رکورددار افزایش تورم ماهانه است. پس از آن، شیر، پنیر و تخم‌مرغ با ۵٫۹ درصد، نان و غلات با ۵٫۸ درصد، گوشت قرمز و گوشت ماکیان با ۵٫۶ درصد، گوشت سفید و فرآورده‌های آن با ۵/۵ درصد و ماهی و… با ۵٫۴ درصد در رتبه‌های بعدی افزایش تورم ماهانه قرار دارند.

در تورم نقطه به نقطه، بازهم اقلام خوراکی با تورم ۵۹٫۲ درصدی در صدر افزایش تورم هستند. یعنی در مردادماه امسال اقلام خوراکی‌ای که توسط خانوارها خریداری می‌شود نسبت به مردادماه سال گذشته ۵۹٫۲ درصد افزایش قیمت داشته است. البته لازم به ذکر است در تورم نقطه به نقطه رستوران و هتل (غذاهای سروشده در رستوران)، با تورم ۶۳٫۱ درصدی بالاترین نرخ را دارند که این امر از سویی به قیمت اقلام خوراکی وابسته است و از سوی دیگر به افزایش فعالیت این واحدها نسبت به مدت مشابه سال گذشته بستگی دارد که تقاضاها در افزایش قیمت نقش داشته است.

بین اقلام خوراکی، تورم روغن و چربی‌ها با ۱۰۲ درصد، در رتبه اول قرار دارد. پس از آن، سبزیجات (هویج فرنگی، کاهو و قارچ) با ۸۳٫۶ درصد، ماهی‌ها و صدف‌داران با ۷۳٫۹ درصد، چای، قهوه و نوشابه و آبمیوه با ۷۰٫۷ درصد، شیر، پنیر و تخم‌مرغ با ۶۷٫۵ درصد و شکر و مربا و عسل با ۶۲٫۹ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. پس از اقلام خوراکی، پوشاک و کفش با تورم ۵۴٫۸ درصدی در رتبه سوم قرار دارند.

حتما بخوانید:  گام بلند رئال و سیتی برای حضور در نیمه‌نهایی

مبلمان منزل با ۵۴٫۲ درصد، تفریح و امور فرهنگی با ۴۵٫۲ درصد، حمل‌ونقل با ۴۴٫۳درصد، بهداشت و درمان با ۴۳٫۷ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. در تورم سالانه، حمل‌و‌نقل با ۶۱٫۳ درصد، مبلمان و لوازم خانگی با ۶۰٫۲ درصد، اقلام خوراکی و آشامیدنی با ۵۷٫۴ درصد، تفریح و امور فرهنگی با ۵۲٫۳ درصد، پوشاک و کفش با ۴۹٫۵ درصد و هتل و رستوران با ۴۷٫۲ درصد در رتبه‌های بعدی نرخ تورم قرار دارند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *