سرپیچیِ ۷۰درصد پزشکان از قانون نصب کارتخوان سرپیچیِ ۷۰درصد پزشکان از قانون نصب کارتخوان | آوتاف
خانه / اخبار داغ / سرپیچیِ ۷۰درصد پزشکان از قانون نصب کارتخوان

سرپیچیِ ۷۰درصد پزشکان از قانون نصب کارتخوان

خبرگزاری ایسنا: در حالی مهلت تعیین شده برای ثبت‌نام دستگاه‌های کارتخوان توسط صنف پزشکان به پایان رسیده است که آمارها گویای ثبت نام فقط ۳۰ درصد از پزشکان در این طرح بوده است؛ با این حال سازمان امور مالیاتی تا این لحظه واکنشی به این سرپیچی آشکار از قانون نداشته است.

مهلت تعیین شده برای ثبت کارتخوان در مطب پزشکان در حالی امروز (یکم مهرماه) به پایان می‌رسد که به گفته مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و نظارت سازمان امور مالیاتی تا روز قبل فقط ۳۰ درصد از پزشکان در این راستا اقدام کرده بودند. بر این اساس حدود ۷۴ هزار پزشک ملزم به نصب کارتخوان در مطب‌های خود شده‌اند اما از این تعداد فقط ۲۲ هزار و ۵۰۰ نفر در سامانه سازمان امور مالیاتی ثبت نام کرده‌اند.

سرپیچی ۷۰درصد پزشکان از قانون نصب کارتخوان

به نظر می‌رسد صنف پزشکان تهدیدهای سازمان امور مالیاتی را جدی نگرفته و آن طور که از واکنش‌های سازمان امور مالیاتی هم برمی‌آید، این نهاد مالیاتی هم قصد ندارد خود را این صنف قدرتمند درگیر کند.

واقعیت این است که پزشکان علاوه بر اثرگذاری اجتماعی بالایی که دارند، به لحاظ سیاسی هم از نفوذ و قدرت بالایی برخوردار هستند. داشتن فراکسیونی مستقل در مجلس شورای اسلامی با عنوان “فراکسیون بهداشت و درمان” تنها یکی از ابزارهای قدرتمند این صنف در دستگاه سیاستگذاری کشور است.با این حال به نظر می‌رسد دستگاه‌های نظارتی نباید از موضوعی به اهمیت مالیات‌ها آن هم در سال سخت اقتصادی به سادگی عبور کنند.

با این حال، همه این موارد نباید باعث شود که یک صنف در برابر قانون پافشاری کند، مخصوصا اگر این قانون به مالیات مربوط باشد که در این شرایط اقتصادی بودجه اقتصادی کشور بسیار به آن وابسته است. از طرف دیگر اگر صنف پزشکان موفق شوند از زیر بار قوانین مالیاتی شانه خالی کنند احتمالا دیگر اصناف نیز به تبع آنها زیر بار نصب دستگاه کارتخوان در دفاتر خود نخواهند رفت.

حتما بخوانید:  توئیت ترامپ درباره احکام اعدام معترضین آبان

هادی خانی -مدیرکل دفتر بازرسی ویژه، مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی- درباره اقدامات سازمان در خصوص ساماندهی دستگاه کارتخوان (POS) برای پزشکان اظهار کرد: بنده امروز بسیار متاسفم از اعلام این خبر که با وجود تعامل خوب سازمان با قشر تحصیل‌کرده پزشکان و تمدید دوباره فرصت، پزشکان در آزمون شفاف‌سازی اقتصاد کشور و اعتماد سازی مردم به شفافیت اقتصادی کشور نمره خوبی را دریافت نکرده‌اند و این درحالی است که انجام این فرآیند ۱۰ تا ۱۵ دقیقه از وقت پزشکان را خواهد گرفت.

خانی همچنین گفت: افرادی که تا مهرماه به اجرای قانون تمکین نکنند، از نظر سازمان یک استعداد بالقوه و بالفعل فرار مالیاتی محسوب می‌شوند و اگر فرار مالیاتی بر آنان محرز شود، بر طبق قانون با آنان برخورد خواهیم کرد. انتظار داریم که برای تحقق اهداف شفاف‌سازی کشور پزشکان همراهی بیشتری با ما داشته باشند. همچنین کسانی که تا پایان مهرماه به قانون تمکین نکنند دو درصد از درآمد آنان به عنوان جریمه مطالبه خواهد شد که غیر قابل بخشش است. افرادی که در فضای مجازی برای جو سازی تلاش کردند و یا پزشکان را به عدم همکاری با سازمان امور مالیاتی تشویق کردند، این افراد در اولویت دفتر مبارزه با پولشویی قرار خواهند گرفت.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *