سقط درمانی جنین ناقص‌الخلقه اجباری نیست سقط درمانی جنین ناقص‌الخلقه اجباری نیست | آوتاف
خانه / اخبار داغ / سقط درمانی جنین ناقص‌الخلقه اجباری نیست

سقط درمانی جنین ناقص‌الخلقه اجباری نیست

ایرنا: معاون پزشکی آزمایشگاهی اداره کل پزشکی قانونی خراسان رضوی گفت: اجباری در سقط درمانی وجود ندارد و مادرانی که می خواهند جنین ناقص‌الخلقه خود را نگه دارند می‌توانند به بارداری ادامه دهند.

دکتر حمید عطاران افزود: طی سال گذشته ۸۱۷ مجوز سقط درمانی در پزشکی قانونی خراسان رضوی صادر شده است و ۱۹۴ درخواست سقط درمانی که حدود ۲۰ درصد از کل تقاضاهای سقط درمانی در خراسان رضوی را شامل می شود رد شده است.

سقط درمانی جنین ناقص‌الخلقه اجباری نیست

وی اضافه کرد: مجوز سقط درمانی به علت نقایص جنینی در اعضا و جوارح داخلی، اختلال ژنتیکی و کروزومی پس از تشخیص قطعی صادر شده است به نحوی که ادامه بارداری و نقص خلقت و عقب ماندگی جنین موجب حرج مادر بوده است.

معاون پزشکی آزمایشگاهی اداره کل پزشکی قانونی خراسان رضوی گفت: سقط درمانی به گونه ای است که مادر برای استفاده از حق قانونی به پزشکی قانونی مراجعه کرده و ابتدا تحت بررسی سه پزشک متخصص قرار می گیرد.

عطاران افزود: در ادامه این فرآیند مدارک دوباره توسط کارشناسان پزشکی قانونی بررسی می شود و پس از قطعیت تشخیص مجوز صادر می شود.

سالانه ۱۵۰ هزار نفر به پزشکی قانونی خراسان رضوی مراجعه می‌کنند.

خدمات سازمان پزشکی قانونی خراسان رضوی در استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی از طریق چهار مرکز فعال پزشکی قانونی در مشهد و ۱۸ مرکز دیگر در شهرستان‌های این استان به عموم مردم ارائه می‌شود.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  وقتی دنیا برعکس شد؛ کتک خوردن معلم سرکلاس!

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *