سلکشن؛ رخدادهایی که بهتر است بدانید! سلکشن؛ رخدادهایی که بهتر است بدانید! | آوتاف
خانه / اخبار داغ / سلکشن؛ رخدادهایی که بهتر است بدانید!

سلکشن؛ رخدادهایی که بهتر است بدانید!

برترین‌ها: استقبال خوب مخاطبان از خبرهای علم و فناوری ما را با نظر شما عزیزان همراه‌تر کرد. بر آن شدیم تا هر آدینه مهم‌ترین اتفاقات دنیای فناوری در هفته گذشته را با هم مرور کنیم. از همراهی گرمتان مسروریم.

واکنش مقامات ایران به طرح جنجالی استارلینک

ایلان ماسک مالک شرکت خصوصی اسپیس ایکس هفته گذشته اعلام کرد با راه اندازی مجموعه ماهواره های استارلینک ماه آینده اینترنت ماهواره راه اندازی می شود که با افتتاح آن تمام نقاط زمین به جز قطب زیرپوشش آن قرار می گیرد و برای کشورهای خاورمیانه از جمله عراق و افغانستان رایگان است.

سلکشن؛ رخدادهایی که بهتر است بدانید!

وزیر ارتباطات در واکنش به احتمال ورود اینترنت ماهواره‌ای از ماه آینده گفت:

*ما برای استفاده از فناوری‌های ماهواره‌ای مقررات سرزمینی داریم و هر شرکتی که بخواهد در این زمینه فعال شود، باید از ما مجوز بگیرد.

*باید بپذیریم که اینترنت ماهواره‌ای پدیده‌ای است که تمام کشورهای دنیا با آن مواجه خواهند شد.

*هدف اصلی منظومه‌های ماهواره‌ای این است که بستر استفاده از اینترنت اشیا را در سراسر دنیا را فراهم کنند.

*در بسیاری از مناطق دورافتاده نه از طریق شبکه موبایل و نه شبکه ثابت قابلیت پوشش‌دهی دارند و اینترنت ماهواره‌ای برای کمک به چنین مشکلاتی راه‌اندازی شده است.

*سازمان فضایی به دنبال ایجاد منظومه ماهواره‌ای بوده و سند آن را استخراج کرده است و مذاکرات بین‌المللی در حال انجام است تا ما نیز به کشورهای دارای منظومه ماهواره‌ای بپیوندیم.

«آخرین آوانتادور»؛ قدرتمندترین لامبورگینی تاریخ

خودروسازی ایتالیایی لامبورگینی Lamborghini، اخیراً جدیدترین نسخه مدل آونتادور را با نام کامل Aventador Ultimae معرفی کرده است که از پیشرانه تنفس طبیعی ۶.۵ لیتری V۱۲ با ۷۶۹ اسب بخار قدرت بهره می‌برد که بدین ترتیب لقب قدرتمندترین لامبورگینی غیر هیبریدی تاریخ را برای آن به ارمغان آورده است.

حتما بخوانید:  دستور روحانی به وزیر اطلاعات درباره جوجه کُشی

سلکشن؛ رخدادهایی که بهتر است بدانید!

«آخرین آونتادور»، ورژن نهایی ابرخودروی V۱۲ است که برای اولین بار در سانتاگاتا بولونیزه ایتالیا متولد شده بود و اکنون به طرز با مسمایی Ultimae (در زبان لاتین به معنای آخرین) نام گرفته است. بیش از یک دهه پس از رونمایی از اولین نسخه لامبورگینی آونتادور با نام LP700-4 در فوریه ۲۰۱۱ و در نمایشگاه اتوموبیل ژنو، آخرین نسل این خودرو وحشی‌تر شده است.

موتور این «گاو نر خشمگین» (اشاره به لگوی لامبورگینی)، در طی سال‌های گذشته عضلات زیادی ایجاد کرده است و اگر مدل Sian الکتریکی را کنار بگذاریم، این خودرو وحشی‌ترین لامبورگینی تاریخ خواهد بود.

عجیب اما واقعی؛ نخستین ربات پیتزاساز در جهان

نوع جدیدی از پیتزا فروشی در منطقه بوبورگ (Beaubourg) در مرکز شهر پاریس، پایتخت فرانسه افتتاح شده که در آن همه فعالیت‌ها از سفارش‌گیری گرفته تا پخت پیتزا و حتی برش زدن و گذاشتن آن در جعبه، توسط ربات‌ها انجام می‌شود.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *