شرکت دارویی فایزر واکسن کرونا تولید کرد شرکت دارویی فایزر واکسن کرونا تولید کرد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / شرکت دارویی فایزر واکسن کرونا تولید کرد

شرکت دارویی فایزر واکسن کرونا تولید کرد

خبرگزاری ایسنا: شرکت داروسازی فایزر می‌گوید واکسن کرونای این شرکت در بیش از ۹۰ درصد موارد از انتقال ویروس کرونا پیشگیری کرده است.

فایزر می‌گوید: نتایج اولیه مرحله سوم کارآزمایی بالینی که هنوز در جریان است، نشان می‌دهند این واکسن در ۹۰ درصد موارد در پیشگیری موفق بوده است.

این شرکت آمریکایی همچنین گفت در آخرین مرحله کارآزمایی بالینی هیچ عارضه جانبی جدی‌ای مشاهده نشده است.

فایزر این واکسن آزمایشی را با همکاری شرکت بیواِن‌تِک ساخته است.

مدیر عامل اجرایی شرکت فایزر گفت: ما گام قابل توجهی برای دستیابی به واکسن موثر جهت مقابله با این بیماری برداشته‌ایم تا به پایان یافتن این بحران جهانی کمک کنیم.

در مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن فایزر به ۴۳ هزار و ۵۰۰ نفر در شش کشور دنیا تزریق شده است.

شرکت‌های سازنده قصد دارند درخواست صدور مجوز اضطراری کنند که تا آخر این ماه میلادی از این واکسن استفاده شود.

بجز این واکسن چند واکسن دیکر هم در مرحله سوم و نهایی کارآزمایی بالینی هستند اما این اولین واکسنی است که چنین نتایجی داشته است.

در بسیاری از کشورهای دنیا شمار مبتلایان به کرونا، کسانی که در بیمارستان بستری می‌شوند یا به مراقبت‌های ویژه نیاز پیدا می‌کنند بسرعت رو به افزایش است.

آمار ابتلا در دنیا به ۵۱ میلیون نفر نزدیک می‌شود و بیش از یک میلیون و ۲۶۰ هزار نفر هم جان‌باخته‌اند.

فایزر می‌گوید بر اساس برآوردها، تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی ۵۰ میلیون و در سال ۲۰۲۱ تا ۱/۳ میلیارد دوز واکسن را در تمام دنیا عرضه خواهد کرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد کمتر از ۱۰ درصد افرادی که در آزمایشات مربوط به این واکسن شرکت کرده اند به کروناویروس آلوده شده‌اند.

حتما بخوانید:  پاسخ منفی AFC به نامه فدراسیون فوتبال

به گزارش بی بی سی، طبق اعلام این شرکت داروسازی، واکسن تولیدی هفت روز پس از دریافت دوز دوم واکسن و ۲۸ روز پس از اولین دوز دریافتی مصونیت در بدن ایجاد می‌کند.

واکنش «ترامپ» و «بایدن» به خبر اثربخشی واکسن جدید کرونا

 خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌اِن‌بی‌سی نوشت: نامزد جمهوریخوهان در انتخابات سوم نوامبر ۲۰۲۰ در آمریکا و مدعیِ دموکرات پیروزی در این رویداد، هر دو به خبر اثربخشی واکسن جدید کرونا واکنش نشان دادند.

دونالد ترامپ نامزد جمهوریخوهان در انتخابات سوم نوامبر ۲۰۲۰ در این در پیامی توئیتری خصوص اعلام کرد: بازار بورس رشد کرد. واکسن کرونا به زودی! گزارش‌ها از اثربخشی ۹۰ درصدی حکایت دارد. اخبار بسیار عالیست!

شرکت دارویی فایزر واکسن کرونا تولید کرد

از سوی دیگر، «جو بایدن» مدعی پیروز انتخابات ریاست جمهوری در امریکا نیز در این باره اعلام کرد: خبر خوبی است؛ اما استفاده گسترده از آن برای عموم مردم تا چند ماه آینده طول خواهد کشید.

گفتنی است، شرکت آمریکایی فایزر و شرکت آلمانی BioNTech اعلام کردند مرحله سوم آزمایشات گسترده‌ای که روی واکسن جدید انجام شده حاکی از آن است که این محصول تا ۹۰ درصد در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر بوده است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *