شش زنِ هوادار فوتبال دستگیر شدند شش زنِ هوادار فوتبال دستگیر شدند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / شش زنِ هوادار فوتبال دستگیر شدند

شش زنِ هوادار فوتبال دستگیر شدند

برترین‌ها: به نقل از رسانه فارسی زبان؛ برخی از زنانی که برای ورود بانوان به ورزشگاه‌های فوتبال در ایران تلاش می‌کردند، بازداشت شدند.

براساس گزارش‌های منتشر شده، این افراد روز دوشنبه هفته جاری بازداشت شده‌اند. برخی گزارش‌های تایید نشده حکایت از آن دارد که بازداشت این افراد «با شکایت و درخواست» مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران رخ داده است.

در میان افراد بازداشت شده، پنج تن از کسانی که با گریم در ورزشگاه‌ها حاضر می‌شدند و یک عکاس روزنامه «دنیای اقتصاد» – فروغ علایی – حضور دارند.

زهرا خوشنواز، هدیه مروستی و لیلی ملکی از جمله دیگر افراد بازداشت شده هستند.

بازداشت این افراد در حالی رخ می‌دهد که پیشتر جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال در نامه‌ای به مهدی تاج از او خواسته بود تا زمان برگزاری دور مقدماتی مسابقه‌های انتخاباتی ‌جام‌جهانی شرایط حضور زنان در ورزشگاه‌ها را فراهم کند.

نخستین بازی خانگی ایران روز دهم اکتبر (۱۸ مهر) مقابل تیم کامبوج برگزار خواهد شد.

وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال ایران در پی فشارهای فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، و تلاش‌های فعالان مدنی در ماه‌های اخیر در چند مسابقه به طور گزینشی شرایط ورود تعدادی از زنان را به ورزشگاه فراهم کردند، اما این اقدام از یک سو با انتقاد مقام‌های جمهوری اسلامی روبرو شد، و از سوی دیگر هیئت حقوق بشر فیفا آن را تبلیغاتی خواند.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  تبلیغ مصرف الکل در شبکه سوم سیما!

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *