صحبت‌های پخش نشده فردوسی‌پور و اینفانتینو صحبت‌های پخش نشده فردوسی‌پور و اینفانتینو | آوتاف
خانه / اخبار داغ / صحبت‌های پخش نشده فردوسی‌پور و اینفانتینو

صحبت‌های پخش نشده فردوسی‌پور و اینفانتینو

ورزش سه: عادل فردوسی‌پور آخرین بار در ۲۶ بهمن ۹۴ مصاحبه‌ای با جیانی اینفانتینو که در آن زمان دبیر کل یوفا و نامزد اصلی فیفا بود، انجام داد ولی شنبه هفته قبل که او به‌عنوان رئیس فیفا به ایران سفر کرده بود، مجری برنامه نود گفت‌وگویی جدید با اینفانتینو داشت ولی این بار اظهارات او اجازه پخش پیدا نکرد.

در گفت‌وگوی جدید اینفانتینو که قرار بود دوشنبه شب هفته قبل از برنامه نود پخش شود ولی این کار انجام نشد، او راجع به مسائل مختلفی صحبت کرده که مهم‌ترین آن به بحث تعلیق فوتبال ایران مربوط می‌شود.

رئیس فیفا در مصاحبه‌اش که تنها ۱ دقیقه و ۳۴ ثانیه آن امشب در فضای مجازی پخش شده و متن آن در زیر آمده، به مداخله مجلس و دولت ایران به کار مهدی تاج در فدراسیون فوتبال اشاره کرده که مشروح اظهارات او را می‌خوانید:

فردوسی‌پور: جیانی! فکر می‌کنم جنجال‌های اخیر درباره آقای تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ما به گوشت خورده باشد که دولت یا بهتر است بگویم مجلس، قوانینی در مورد بازنشستگی وضع کرده که می‌تواند مانع از ادامه کارش شود. وضعیت را چطور می‌بینی؟

اینفانتینو: ما موضع خیلی خیلی شفافی در این رابطه داریم که موضوع فیفاست؛ با آقای تاج هم در این باره صحبت کردیم؛ او هم با گروهش در فدراسیون نشان دادند که چه کارهایی می‌شود انجام داد؛

نتایجی که فوتبال ایران به آن رسیده، در قیاس با گذشته بی‌سابقه است؛ ایران حالا جزو قدرت‌های فوتبال آسیا و دنیاست و این مسئله که مجلس دارد از طریق یک مصوبه در اداره فدراسیون فوتبال دخالت می‌کند، از جانب فیفا قابل پذیرش نیست؛ برای فیفا، فدراسیون‌های فوتبال در سراسر دنیا، نهادهای غیر دولتی و غیر سیاسی محسوب می‌شوند و به همین دلیل هیچگونه دخالتی از جانب پارلمان‌ها، از طریق مصوبات و مداخله در اداره فدراسیون‌ها پذیرفته نیست و نخواهد بود و به نظرم نباید اتفاق بیافتد؛

حتما بخوانید:  سردار فدوی: نوعروسان فرزند بیاورند، در خطریم

البته ما مثل همیشه در کمال احترام این را برای مجلس مطرح می‌کنیم که نباید این قانون را به فدراسیون فوتبال تحمیل کند، چراکه پیامدهای جدی برای فوتبال ایران به دنبال خواهد داشت و این اتفاق نباید بیافتد و ما هم نمی‌خواهیم چنین اتفاقی بیافتد.

فردوسی‌پور: اما خب مجلس معتقد است که فدراسیون فوتبال ایران با اینکه یک نهاد دولتی نیست، اما مثل هر نهاد یا سازمان دیگر آنها نیز باید از قوانین کشور تبعیت کنند؛ آنها می‌گویند که طبق قوانین ما، آقای تاج بازنشسته به حساب می‌آید و نمی‌تواند به‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال کارش را ادامه دهد.

اینفانتینو: البته ما باید این مسئله را تحلیل کنیم، اما در نگاه اول این دقیقا چیزی است که ما به آن می‌گوییم دخالت؛ دخالت یک دولت یا مجلس در اداره فدراسیون. وقتی یک قانونی تصویب می‌شود و چنین تاثیر مستقیمی می‌گذارد، مثل حالا که آقای تاج را وادار به استعفاء می‌کند یا اینکه بخاطر یک قانون، بدون رای‌گیری و بدون استعفاء از فدراسیون برود، از دید فیفا مداخله محسوب می‌شود و ما این موضوع را تحمل نخواهیم کرد که این می‌تواند منجر به تعلیق شود.

فردوسی‌پور: تعلیق فعالیت‌های فوتبالی؟

اینفانتینو: فعالیت‌های فوتبالی ایران؛ تمام فعالیت‌های بین‌المللی؛ مردان، زنان، پسران، دختران، جوانان، فوتسال، فوتبال ساحلی و … .

فردوسی‌پور: هرگونه فعالیت فوتبالی.

اینفانتینو: هرگونه فعالیت فوتبالی؛ چنین اتفاقی حتی برای یک مدت کوتاه، می‌تواند سال‌ها فوتبال ایران را عقب بیاندازد و این چیزی است که ما مسلما نمی‌خواهیم.

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *