طالبان: تهدیدی علیه مرز ایران ایجاد نخواهد شد طالبان: تهدیدی علیه مرز ایران ایجاد نخواهد شد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / طالبان: تهدیدی علیه مرز ایران ایجاد نخواهد شد

طالبان: تهدیدی علیه مرز ایران ایجاد نخواهد شد

خبرگزاری تسنیم: «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان با اشاره به تصرف گذرگاه مرزی «اسلام قلعه» گفت که از خاک افغانستان هیچ تهدیدی علیه کشور ایران صورت نخواهد گرفت.

وی افزود: به مقامات ایران اطمینان می‌دهیم که به خاک کشور همجوار ما ایران هیچ مشکلی ایجاد نخواهد شد.

سخنگوی طالبان اظهارداشت که گمرک‌های مرزی بهتر از گذشته و با نظم بیشتر به فعالیت خود در اسلام قلعه ادامه خواهد داد.

طالبان: تهدیدی علیه مرزهای ایران ایجاد نخواهد شد

مجاهد تاکید کرد: به مردم ایران اطمینان می‌دهیم که حسن همجواری را رعایت خواهیم کرد و به اصول هر دو کشور با احترام برخورد خواهد شد و از ایران هم چنین توقعی را داریم.

روز گذشته برخی از مقامات محلی و بسیاری افراد در فضای مجازی از تصرف گذرگاه اسلام قلعه در مرز ایران و افغانستان خبر دادند.

با این حال برخی مقامات محلی در ولایت هرات نیز امروز تایید کردند که این گذرگاه مرزی به طور کامل در اختیار طالبان قرار گرفته است.

گفته می‌شود که از روز گذشته که درگیری‌ها در اسلام قلعه تشدید شد، برخی از نیروهای امنیتی و حتی تعدادی از کارمندان گمرکات اسلام قلعه به مرزهای ایران پناه آورده‌اند.

«شهاب‌الدین دلاور» سرپرست هیئت سیاسی طالبان امروز به خبرنگاران در مسکو گفت: به همسایگان افغانستان و همه کشورهای جهان اطمینان می‌دهیم که تهدیدی علیه آن‌ها از خاک افغانستان صورت نخواهد گرفت.

وی مدعی شد که دست‌کم ۸۵ درصد خاک افغانستان تحت تسلط طالبان است و در این مناطق تمام مدارس، بیمارستان‌ها، ادارات دولتی و نهادها فعال هستند.

دلاور همچنین اظهار داشت که همکاری جهانی و مؤسسات کمک‌کننده باید فعالیت‌ها و کمک‌های خود را در مناطق تحت کنترل طالبان ادامه دهند و این گروه حاضر است که به تمام نگرانی‌ها پاسخ دهد و آن‌ها را برطرف کند.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  جام‌جم به رئیسی، روحانی و لاریجانی: حرف بزنید

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *