طالبان: هیچ تسلیحاتی از ایران دریافت نکرده‌ایم طالبان: هیچ تسلیحاتی از ایران دریافت نکرده‌ایم | آوتاف
خانه / اخبار داغ / طالبان: هیچ تسلیحاتی از ایران دریافت نکرده‌ایم

طالبان: هیچ تسلیحاتی از ایران دریافت نکرده‌ایم

خبرگزاری مهر: «قاری محمد یوسف احمدی»، سخنگوی گروه طالبان افغانستان با انتشار بیانیه‌ای در پایگاه رسمی این گروه ادعای مقامات آمریکایی در ارتباط با دریافت سلاح از ایران را به شدت تکذیب کرد.

سخنگوی طالبان در این بیانیه گفته است ادعای اخیر مقام آمریکایی «برایان هوک» در ارتباط با تحویل سلاح از ایران به طالبان که در راستای جعل اخبار است، به شدت رد می‌شود.

قاری محمد یوسف احمدی در این بیانیه اعلام کرد که طالبان تمام تسلیحات خود را از جهادهای پیشین و ذخایر تسلیحاتی متعدد در بخش‌های مختلف افغانستان در اختیار دارد و همچنین بخش زیادی از تسلیحات مدرن نیز در نبرد با دشمنان به غنیمت گرفته شده است.

به گفته سخنگوی طالبان، آمریکا با طرح ادعاهای بی اساس به دنبال منحرف کردن افکارعمومی جهانی و مردم آمریکا نسبت به شکست بزرگ در جنگ افغانستان هستند.

سخنگوی طالبان همچنین از آمریکا خواسته است تا با حقیقت کنار آمده و شکست در افغانستان را بپذیرد.

پیش از این برایان هوک مسئول گروه ویژه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا با نمایشی برنامه‌ریزی شده و نشان دادن قطعاتی از تسلیحات، مدعی شده بود این تسلیحات از سوی ایران در اختیار گروه طالبان قرار گرفته است.

این ادعا با واکنش سفارت ایران در افغانستان روبرو شد و سفارت ایران اعلام کرد که طرح این اتهامات در راستای تلاش آمریکا برای برهم زدن روابط دو کشور دوست و همسایه عنوان شده است.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  افتتاح پلاسکو، ۴سال پس از آتش‌سوزی مهیب

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *