طالبان: پنجشیر در محاصره است طالبان: پنجشیر در محاصره است | آوتاف
خانه / اخبار داغ / طالبان: پنجشیر در محاصره است

طالبان: پنجشیر در محاصره است

یورو نیوز: احمد مسعود، فرمانده نیروهای جبهه مقاومت افغانستان در واکنش به خبر محاصره دره پنجشیر گفت این منطقه را تسلیم طالبان نخواهد کرد.

خبرگزاری رویترز نوشت احمد مسعود تأکید کرده است که گفتگو تنها راه حل است، اما در صورت شکست مذاکرات، نیروهای او آماده نبرد هستند.

طالبان: پنجشیر محاصره شد؛ مسعود: تسلیم نمی‌شویم

مسعود که نیروهایش شامل بقایای نیروهای منظم ارتش و نیروهای ویژه هستند، خواستار مذاکره برای تشکیل یک دولت فراگیر برای افغانستان شده، اما قول داده است که در صورت تلاش نیروهای طالبان برای ورود به دره پنجشیر، مقاومت خواهد کرد.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفته است که گذرگاه سالنگ در بزرگراه اصلی که از جنوب افغانستان به شمال می‌رود، باز بوده و نیروهای مقاومت در دره پنجشیر محاصره شده‌اند. اما ظاهرا در حال حاضر هیچ درگیری خاصی در این منطقه وجود ندارد زیرا او تأکید کرده است که «امارت اسلامی» در تلاش است تا مشکلات را به صورت «مسالمت‌آمیز» حل کند.

در همین حال، امرالله صالح معاون اول رئیس جمهوری پیشین افغانستان نوشته‌ است که شاهراه سالنگ به دست نیروهای مقاومت بسته شده‌ است.

در طول شامگاه یکشنبه تا بامداد دوشنبه گزارش‌های تأیید نشده‌ای از بروز درگیری در حومه دره پنچشیر منتشر شد.

پنجشیر از دیرباز به عنوان یکی از پایگاه‌های نبرد با طالبان شناخته می‌شده است. در هفته‌های اخیر پس از پیشروی‌های طالبان در کشور، جبهه مقاومت ملی به رهبری احمد مسعود، پسر احمد شاه مسعود که در سال ۲۰۰۱ به دست القاعده ترور شد، و نیز امرالله صالح، معاون پیشین رئیس جمهوری، مقاومت علیه طالبان را از سر گرفته است.

حتما بخوانید:  ماجرای فیش حقوقی دومِ نمایندگان مجلس

ورودی دره پنجشیر تنها از راه تنگه‌ای باریک امکان‌پذیر است که رزمندگان مقاومت در ارتفاعات اطراف آن را زیر نظر دارند.

جبهه مقاومت ملی افغانستان می‌گوید برای «درگیری طولانی مدت» حاضر است. با این حال این گروه نیز همانند طالبان برای مذاکره اعلام آمادگی کرده است.

طالبان: حکومت تازه به زودی اعلام موجودیت می‌کند

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان به شبکه طلوع‌نیوز افغانستان گفت که گفتگو با رهبران سیاسی ادامه دارد و «به زودی» یک حکومت تازه شکل خواهد گرفت.

مجاهد با اعلام خبر دیدار مسئولان طالبان با نمایندگان گروه‌های مختلف گفت: «مسئولین سیاسی ما با سران اینجا که در کابل هستند دیدار کردند.»

طالبان: پنجشیر محاصره است

وی گفت که در این گفتگو به نمایندگان گروه‌های دیگر «اطمینان» داده شده که در حکومت شریک شوند زیرا نظر و مشورت آنها «مهم» است.سخنگوی طالبان تأکید کرد: «گفتگو در این زمینه همچنان ادامه دارد و انشاالله امیدواری است که زودتر بتوانیم حکومت را اعلام (موجودیت) کنیم.»

شهاب‌الدین دلاور، عبدالسلام حنفی، خیرالله خیرخواه و عبدالرحمان فدا از اعضای رهبری دفتر سیاسی طالبان روز گذشته با برخی از مسیولان دولت پیشین أفغانستان از جمله عبدالله عبدالله، حامد کرزی و گلبدین حکمتیار دیدار کرده‌اند.

عبدالله، این دیدار را سازنده دانسته و گفته است که روی تشکیل روند سیاسی همه شمول و فراگیر بحث شده‌ است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *