عذرخواهی دولت دانمارک از محقق ایرانی عذرخواهی دولت دانمارک از محقق ایرانی | آوتاف
خانه / اخبار داغ / عذرخواهی دولت دانمارک از محقق ایرانی

عذرخواهی دولت دانمارک از محقق ایرانی

خبرگزاری ایسنا: مدیر طرح چشمه نور ایران،با اشاره به تلاش های وزارت امور خارجه برای حل مشکلات پیش آمده برای وی در دانمارک گفت: دولت کپنهاگ به صورت شفاهی از وی به خاطر برخورد زشتی که با این استاد دانشگاه در فرودگاه کپنهاگ شده عذر خواهی کرده است و به زودی مکاتبات لازم جهت عذرخواهی کتبی طرف دانمارکی انجام خواهد شد.

عذرخواهی دولت دانمارک از محقق ایرانی

جواد رحیقی اظهار کرد :در سال ۲۰۱۰ به عنوان یک شخصیت علمی در لیست تحریم‌ها قرار گرفتم. پس از امضای برجام این تحریم‌ها به طور کلی لغو شد. در فاصله کمی پس از رفع تحریم ،به دعوت دولت آمریکا برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی انجمن آمریکایی برای پیشرفت علم American Association for the Advancement of Sciences که در واشنگتن برگزار شد دعوت شدم.پس از آن نیز به عنوان مدیر طرح ملی چشمه نور ایران به دفعات به اروپا سفر کردم.

مدیر طرح چشمه نور ایران، با بیان این که این طرح بزرگ که با همکاری و مشاوره دانشمندان و کارشناسان اروپایی و حتی آمریکایی انجام می‌شود در سطح بین‌المللی بسیار قابل احترام است و در اجرای آن با چند آزمایشگاه اروپایی همکاری داریم که در بررسی طراحی‌ها و مراحل تحقیق و توسعه به ما کمک می‌کنند.

ادامه داد :در راستای پی گیری اجرای این طرح چندی پیش با چند نفر از همکاران طرح به یکی از آزمایشگاه‌های بزرگ اروپا رفته بودیم و در مسیر ترانزیت از دانمارک، پلیس فرودگاه دانمارک بدون هیچ توجیه و چارچوب قانونی اقدام به دستگیری من کرد، که البته با پیگیری ریاست پژوهشگاه دانش‌های بنیادی، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کپنهاک و وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در اسرع وقت آزاد شدم.

حتما بخوانید:  هزینه هر ثانیه تبلیغ در تلویزیون؛ ۱۹ میلیون تومان

این عضو هیات علمی پژوهشگاه دانش های بنیادی با بیان این که پس از مدتی مسئولان دولت دانمارک به خاطر اشتباه رخ داده از من رسما عذرخواهی کردند و مقدمات ادامه‌ی سفرم را فراهم کردند ،تاکید کرد :این رفتار دولت دانمارک با یک فرد که صرفا فعالیت علمی کاملا شفاف و روشن دارد و از همکاران اروپایی متعددی که به کشور ما مرتبا رفت و آمد می‌کنند، در اجرای طرح چشمه نور ایران استفاده می‌کند، خلاف عرف بین‌الملل و قابل سرزنش است.

وی افزود : اتفاق رخ داده در حال پیگیری بیشتر است و به زودی مکاتبات لازم در جهت عذرخواهی کتبی طرف دانمارکی انجام خواهد شد.

مدیر طرح چشمه نور ایران در ادامه با تشکر ازتلاش های محمد جواد لاریجانی وعلی اکبر صالحی برای رفع این مشکل گفت : رییس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی نیز با ارسال نامه‌ای به وزیر امور خارجه شخصا از وی به خاطر پی گیری های انجام شده جهت حل این مشکل تشکر و تقدیر کرد و من در این جا لازم می دانم که از سرعت عمل و رفتار حرفه‌ای سفیر ایران و همکارانشان در کپنهاگ برای حل این مسئله تشکر و قدردانی کنم.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *