عذرخواهی پژمانفر از مردم بابت نوسانات بازار عذرخواهی پژمانفر از مردم بابت نوسانات بازار | آوتاف
خانه / اخبار داغ / عذرخواهی پژمانفر از مردم بابت نوسانات بازار

عذرخواهی پژمانفر از مردم بابت نوسانات بازار

ایسنا: نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: به عنوان یک نماینده مجلس از همه مردم و به ویژه تولیدکنندگان عذرخواهی می‌کنم. اصلا قابل دفاع نیست که وضعیت عرضه نیازهای مردم اینگونه باشد و این نوسانات غلط شکل بگیرد.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر امروز، ۲۰ شهریور ماه، در مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت که در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، در خصوص نوسانات قیمت‌ها اظهار کرد: به عنوان یک نماینده مجلس از همه مردم و به ویژه تولیدکنندگان عذرخواهی می‌کنم. اصلا قابل دفاع نیست که وضعیت عرضه نیازهای مردم اینگونه باشد و این نوسانات غلط شکل بگیرد. تلاش ما این است که به دور از یک فضای سیاسی به این مسائل بپردازیم و گوشه‌ای از این کار را بگیریم.

عذرخواهی پژمانفر از مردم بابت نوسانات بازار

وی ادامه داد: امروز یک بی‌انصافی صورت می‌گیرد و آن هم این است که برخی اتفاقات را مربوط به یک مجموعه می‌دانیم، به عنوان مثال امروز گران شدن کالاها را به شدت از سمت تولیدکننده می‌دانند، با وجود اینکه بخش قابل توجهی از این مسائل تنها متوجه تولیدکننده نیست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مورد افزایش قیمت‌ها با مجموعه‌های تولیدی مکاتبه کردیم که آنالیز قیمت‌ها نسبت به محصولات را برای ما بفرستند تا مجلس نسبت به قیمت نهایی نظارت داشته باشد.

پژمانفر عنوان کرد: ما در خصوص اجاره دادن مجموعه‌های تعطیل شده به شرکت‌های نوپا در حال پیگیری از وزارت صنعت و معدن هستیم تا آن‌ها بتوانند با دو پروانه خدمات خود را ارائه کنند. این کمکی موثر در ارتباط با موضوع تولید است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس یازدهم سعی ما بر این است که در کمیسیون اصل ۹۰ از ظرفیت مجلس برای اصلاح طرز کار دستگاه‌ها استفاده کنیم. اصل نودم قانون اساسی یک ماموریت فراقوه‌ای را به مجلس واگذار کرده و آن ماموریت این است که مجلس در طرز کار خود و دیگر قوا وارد شود و هر طرز کار اشتباهی را اصلاح کند. بخش قابل توجهی از مشکلاتی که در کشور ایجاد شده در طرز کاری است که در روند اقدامات داریم.

حتما بخوانید:  هوای اردبیل بحرانی شد؛ شهر نیم‌متر زیر برف رفت

وی بیان کرد: به طور میانگین ۴۰۰ تا ۵۰۰ شکایت در هر ماه به ما می‌رسد. ما تلاش کردیم شکایاتی را که جنبه شخصی دارد در پروسه حداقلی پاسخ دهیم. ما امروز یک کمیته درست کردیم که در موضوع فولاد، پتروشیمی، نهاده‌های دامی، ارز و بانک فعالیت می‌کند و علاوه بر این هیچ محدودیتی در پیگیری و احضار مسئولان نداریم و حتما این کار را می‌کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: استان خراسان مزیت‌هایی در ارتباط با موضوع تولید دارد. مجموعه صنعت و معدن، اتاق تعاون و به طور خاص خانه صنعت و معدن باید کمک کنند تا با توجه به شرایط بخش‌های مختلف، از این مزیت‌های نسبی استان در بحث تولید استفاده شود.

یکی از اولویت‌های کمیسیون اقتصادی مجلس، مالیات بر عایدی سرمایه است

در ادامه محمد صفایی، نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: ما حدود ۱۱۶ سال است که دست‌مان در جیب نفت بوده و این باعث شده شکافی بین دولت و ملت اتفاق بیافتد، زیرا دست دولت در جیب خودش است و نیازی ندارد.

وی افزود: دولت‌ها در بحران‌ها از ظرفیت مدنی استفاده کرده اما در شرایط عادی از این ظرفیت غفلت می‌کنند. امروز این مساله بر ما تحمیل شده و این یک فرصت بسیار طلایی است، در غیر این صورت ما به صورت اختیاری به سراغ این فرصت نمی‌رفتیم. ما امروز در کمیسیون اقتصادی عزم راسخ برای اصلاح نظام مالیاتی کشور داریم.

این نماینده مجلس در خصوص اصلاح نظام مالیاتی کشور تصریح کرد: یکی از اولویت‌های ما در کمیسیون اقتصادی مالیات بر عایدی سرمایه است که در ایران از آن غافل هستیم. فردی در سال گذشته ۷۰۰۰ خودرو معامله و چند میلیارد تومان سود کرده اما یک ریال مالیات نداده، همین مسائل در مورد افرادی که زمین، ملک و مسکن نیز معامله کرده‌اند نیز وجود دارد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *