عربستان: تمایلی به تغییر نظام در ایران نداریم عربستان: تمایلی به تغییر نظام در ایران نداریم | آوتاف
خانه / اخبار داغ / عربستان: تمایلی به تغییر نظام در ایران نداریم

عربستان: تمایلی به تغییر نظام در ایران نداریم

خبرگزاری فارس: نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل، در مصاحبه به روزنامه «ایندیپندنت عربی»، نشست‌های فوق‌العاده مکه در آخر ماه مبارک رمضان را برای مقابله با رفتار ایران توصیف کرد.

عربستان: تمایلی به تغییر نظام در ایران نداریم

«عبد الله بن یحیى المعلمی»:

* همه امیدوارند جنگی رخ ندهد اما این به رفتار ایران بستگی دارد. امیدوارم به سمت جنگ نرویم چون به سود هیچ کس نیست… من اطمینان دارم که سران عربستان سعودی تمایلی به جنگ ندارند. اما اگر تحمیل شود «ما مرد جنگ هستیم» همانطور که این حرف از سعود الفیصل وزیر خارجه فقید نقل شده است.

* «ایرانی‌ها مرتکب خطای بزرگی می‌شوند اگر گمان می کنند که دخالت‌شان اگر موفقیت محدودی در لبنان، عراق، یا دیگر کشورها کسب کرد، می‌توانند این را در چارچوب امت عربی تکرار کنند هر چند که متأسفانه امت عربی اکنون دچار ضعف و چنددستگی است اما پایگاه محکم امت عربی، عربستان سعودی است و این کشور دژی مستحکم در برابر بلندپروازی‌های هر کسی که بخواهد به مقدسات امت عربی و آرزوهای آن تعرضی بکند، باقی می‌ماند».

* (در خصوص خرسندی خود را از نقش او در محاصره ایران در منطقه مخفی نکرد و حتی هیجان خود برای اجرای عملیاتی علیه ایران): تصمیم‌گیری در آمریکا روندی سخت و پیچیده دارد و صرفا رئیس‌جمهور تصمیم‌گیرنده نیست. رئیس جمهور ترامپ فشار دیپلماتیک و نظامی و اقتصادی زیادی دارد وارد می‌کند و این چیزی است که در دولت‌های قبل (امریکا) وجود نداشت. امیدواریم این فشار به تغییر در رفتار رژیم ایران منتهی شود.

* ما تمایلی به تغییر نظام ایران رنداریم. این مسئله مربوط به مردم ایران است اما تمایل داریم که رفتارش تغییر کند. از جمله ابزارهای فشار بر ایران، افزایش تحریم‌های اقتصادی و محاصره دیپلماتیک است. آمریکایی‌ها برای این تلاش خود را به کار گرفته‌اند و چیزی است که از آن استقبال می‌کنیم چون ما هم می‌خواهیم که این فشارها موفق شود تا از جنگ اجتناب کنیم».

حتما بخوانید:  توضیح درباره کمک ۱۸ میلیون یورویی اروپا به ایران

* عرب‌ها با اجماع بزرگ در دو کنفرانس سران عربی که اخیرا در ظهران عربستان برگزار شد و در تونس (اجلاس سالانه سران عرب) بیانیه‌هایی صادر کردند که رفتار ایران در منطقه را محکوم می‌کند… فکر نمی‌کنم عرب‌ها در مقابله با دخالت‌های ایران دچار اختلاف‌[نظر] باشند. بله شاید در شیوه و تاکتیک اختلاف نظر داشته باشیم اما مسئله اساسی مقابله، فکر می‌کنم بر سرش اجماع عربی هست و ان شاء الله در نشست سران عربی در مکه ، این را خواهیم دید.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *