عضو خبرگان: کتاب فیلسوفان غربی، کتب ضاله است عضو خبرگان: کتاب فیلسوفان غربی، کتب ضاله است | آوتاف
خانه / اخبار داغ / عضو خبرگان: کتاب فیلسوفان غربی، کتب ضاله است

عضو خبرگان: کتاب فیلسوفان غربی، کتب ضاله است

خبرگزاری رسا: عضو خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه جامعه نیاز به یک اقدام اصلاحی دارد، گفت: البته برای اصلاح، نباید درگیر مفاهیم مدرنیته بشویم؛ اصلاح یکسری مراحل دارد که باید طی شود.

حجت الاسلام محمد مهدی میرباقری در شب آخر هیأت ثارالله به یادآوری مباحث قبل پرداخت و گفت: عالم در مدار اسماء حسنی تصحیح می‌شود؛ اینکه ما بنشینیم و دور هم فکر کنیم تا برای زندگی راهکاری پیدا کنیم، غلط است؛ نقش انبیا «یُعَلِّمُکُمْ مَا لَمْ تَکُونُوا تَعْلَمُونَ» است.

وی افزود: اینکه می‌گویند انبیاء آمدند تا ما را به جایی برسانند درست نیست؛ بله، آمدند تا ما را رشد دهند ولی اینکه خیال می‌کنیم به نقطه ای می‌رسیم که خودمان تشخیص می‌دهیم و نیاز به کسی نداریم صحیح نیست.

رییس فرهنگستان علوم و فرهنگ اسلامی قم با اشاره به آیه ۲۹ سورۀ فتح اظهار داشت: امت باید همراه حضرت باشند تا رشد کنند. امیرالمؤمنین(ع) وقتی به اصحابش نگاه می کرد از میزان رشدی که کرده بودند به شگفتی می‌افتاد؛ البته این رشد در همراهی با حضرت اتفاق می‌افتد و ما هیچ‌گاه مستغنی نیستیم.

وی با اشاره به نقش یهودیان داخلی و خارجی تصریح کرد: اگر بخواهیم در راه بندگی حرکت کنیم، باید در این طریق راه قرار بگیریم؛ دشمنان در صدد این هستند که این حلقه وصل را بردارند؛ می‌گویند یک دستورالعملی است که آمده و ما خودمان می‌فهمیم و پیاده می‌کنیم؛ این حرف‌ها سخنان یهودی گونه است و یهود بیرونی، هم انبیا و هم اوصیاء را نفی می‌کنند و یهود درونی اوصیاء نبی اکرم را رد می‌کنند.

حتما بخوانید:  ذوالنور: دولت سیزدهم زیر میز برجام نمی‌زند

میرباقری: کتاب فیلسوفان غربی، کتب ضاله است

استاد برجسته حوزۀ علمیه، جایگاه قرآن و امام را یکسان دانست و تأکید کرد: حضرات معصومین(ع) هم سخنان‌شان از قرآن است و هم عمل‌شان؛ امام مصلح است و برنامۀ اصلاح او کتاب است و اصلا ولایت آنان یعنی ولایت کتاب؛ پرستش بر مبنای امام که «حبل الله» انسان را نجات می‌دهد؛ اینها همه حول محبت امام شکل می‌گیرد.

وی در توضیح اصلاح‌گری و مصلح بودن گفت: اصلاح یعنی برگرداندن عالم به توحید، و فسق یعنی خروج از این مدار؛ فاسقان در مقابل مکتب الهی مکتب سازی می‌کنند و اصلا کار را به جایی می‌رسانند که دنیا پرستی مکتب می‌شود و پای آن نظام می‌سازند.

حجت الاسلام میرباقری افزود: برای فساد دانشگاه درست می‌کنند، تولید علم می‌کنند. برای مثال نظریه‌ای که برای خانواده می‌دهند و هم‌جنس‌گرایی را ترویج می‌کنند؛ ساختار سازی می‌کنند و نظام سیاسی و اقتصاد درست می‌کنند تا موازنه به نفع خودشان رقم بخورد.

نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری در تبیین اصل اصلاح گفت: ما نیاز به یک اقدام اصلاحی در حد امت داریم و برای اصلاح، نباید درگیر مفاهیم مدرنیته بشویم؛ اصلاح یکسری مراحل دارد که باید طی شود.

وی با اشاره به سورۀ کافرون و در تشریح سیرۀ اصلاحی نبی‌مکرم اسلام(ص) ابراز داشت: پیغمبر به کفار می‌فرماید «لکم دینکم و لی دین»، این یعنی من دینم را به شما نمی‌دهم و سعی می‌کنم با شما جهاد کنم، نه اینکه عیسی به دین خود، موسی به دین خود، بلکه به این معناست که من به دنبال شما نمی‌آیم و کار به جایی می‌رسد که «جاهدهم به جهادا کبیرا».

حتما بخوانید:  خشم پرسپولیسی‌ها از استوری بازیکن استقلال

حجت الاسلام میرباقری ادامه داد: برای اینکه ما در آنان استهاله نشویم، حضرت جهادی به وسعت تاریخ را به وجود آوردند و امر شدند به «قاتلوهم حتی لا تکون فتنه».

وی در تبیین آیه سورۀ کافرون عنوان کرد: «لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ»، حضرت با طرح آمده و در این راه تربیت نیرو می‌کند [اشاره به آیه ۲۹ سورۀ فتح]؛ و در این راه قتال است، قاتلوهم حتی لا تکون فتنه که بعضی گفتند مصداق ظاهر این آیه حضرت بقیه الله است؛ در جای دیگر نیز می‌فرماید «قاتلوا ائمه الکفر»، با سران‌شان بجنگید و عهد هم نبندید زیرا «انهم لا ایمان لهم»؛ پس در سورۀ کافرون پیغمبر نمی‌خواهد که هرکسی مسیر خودش را برود بلکه می‌خواهد همه را به دین خود دربیاورد.

رییس فرهنگستان قم با بیان اینکه باید علوم و مسائل را به قرآن عرضه کنیم نه اینکه قرآن را به سراغ اینها بیاوریم، اظهار داشت: امروز حوزه‌های علمیه باید مفاهیم نوین را به قرآن عرضه کنند نه اینکه مسائل را به دست آنان بدهند تا با ادبیات مدرن به ما برگردانند، علامه طباطبایی می‌فرماید باید مسائل را به نزد قرآن ببریم و مسائل را با آن حل کنیم.

وی در پایان به نقد روش حوزۀ علمیه در رابطه با انبوه خوانی پرداخت و گفت: متاسفانه در حوزه علمیه تولیدات فیلسوفان نجس غربی خوانده می‌شود؛ این کتاب‌ها کتب ضاله است و انسان تا وقتی فرقان ندارد، نباید به سراغ آن برود؛ اگر فرقان نباشد ما تبدیل به فضلایی می‌شویم که ابزار عرفی سازی دین هستیم؛ بله، حوزه‌ها مکلف‌اند که بر این علوم مشرف شوند و سخن درست را به آنها عرضه کنند و جامعه سازی نیز اینگونه است ولی این ها یک فرایندی دارد که باید طی شود

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *