علم‌الهدی: نظام در سال ۸۸ تا پرتگاه سقوط رفت علم‌الهدی: نظام در سال ۸۸ تا پرتگاه سقوط رفت | آوتاف
خانه / اخبار داغ / علم‌الهدی: نظام در سال ۸۸ تا پرتگاه سقوط رفت

علم‌الهدی: نظام در سال ۸۸ تا پرتگاه سقوط رفت

ایرنا: نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی سکوت خواص را بازکننده میدان برای دشمن توصیف و بیان کرد: آنچه در سال ۸۸ نظام را تا لب پرتگاه سقوط کشاند، سکوت خواص بود.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی روز سه‌شنبه در همایش گرامیداشت سالروز نهم دی ماه “روز بصیرت و میقاق امت با ولایت” در مدرسه عالی علمیه نواب مشهد افزود: کسانی که روزی در کنار امام خمینی (ره)، پشتیبان انقلاب اسلامی بودند و فتنه بنی صدر را از بین بردند در این ماجرا سکوت کردند.

علم الهدی: نظام در سال ۸۸ تا پرتگاه سقوط رفت

وی ادامه داد: فتنه سال ۸۸، فتنه‌ای بود با طراحی انگلیس و پشتیبانی آمریکا که می‌خواستند ستون خیمه نظام را ساقط کنند. در آن سال بعضی از خواص حوزوی، حتی بزرگانی که در صدر مراجع و گروههای سیاسی سطح بالا بودند و افرادی که حرف و نظر آنها برای مردم راهنما بود، در مقابل فتنه سکوت کردند.

امام جمعه مشهد گفت: اگر بصیرت‌افزایی معجزه‌آسای رهبری و رشد سیاسی مردم نبود بلایی بر سر ما می‌آمد که در صدر اسلام آمد. تمام دوران تاریخ اسلام تاکنون هر ضربه مهلکی که بر پیکر دین وارد شده، عامل اصلی آن بی‌بصرتی خواص بوده است.

وی افزود: در صدر اسلام سکوت خواص، امر را برای مردم مشتبه کرد. اگر خواص وارد عرصه نشوند و نخبگان در عرصه نباشند، دشمن با یک فتنه همه چیز را از هم می‌ریزد. در صدر اسلام هم اگر بصیرت‌افزایی حضرت زهرا(س) نبود اساس مکتب ساقط می‌شد.

آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه به نخستین سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی نیز اشاره و بیان کرد: این شهید عزیز در تداوم مبارزه و جهاد خود به فرماندهی تبدیل شد که امت اسلام را از چنگ دشمن نجات داد. او جبهه نبرد را تا کنار دریای مدیترانه پیش برد و نقش مهمی در حفظ جبهه مقاومت ایفا کرد. آن شهید فردی دارای بصیرت و انقلابی بود.

حتما بخوانید:  سبقت استقلال از پرسپولیس در قائم‌شهر

وی ادامه داد: ما هم در کارنامه سربازی خود برای امام زمان(عج) باید ببینیم چقدر بصیرت داشته‌ایم و برای مردم بصیرت‌افزایی کردیم و جریانهای سیاسی را در پای ولایت نگه داشتیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در ادامه همچنین بر اهمیت نقد در حوزه‌های علیمه تاکید و بیان کرد: نقد انقلابی بدون تحلیل و بررسی انقلابی غلط است. نقد کردن اشکالی ندارد اما نباید با منصوب ولایت مقابله کرد.

همچنین در همایش گرامیداشت سالروز نهم دی ماه “روز بصیرت و میقاق امت با ولایت” در مدرسه عالی علمیه نواب مشهد، کتاب “مشروعیت تشکیل حکومت در عصر غیبت” شامل سلسله درسهای حوزوی و تقریرات آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی رونمایی شد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *