علیرضا فیروزجا تغییر تابعیتش را تایید کرد علیرضا فیروزجا تغییر تابعیتش را تایید کرد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / علیرضا فیروزجا تغییر تابعیتش را تایید کرد

علیرضا فیروزجا تغییر تابعیتش را تایید کرد

ایسنا: علیرضا فیروزجا موفق به کسب مدال نقره مسابقات سریع شطرنج قهرمانی جهان شد. او پس از این رقابت‌ها با بیان اینکه قدردان زحماتی که در ایران برایم کشیده شده هستم، گفت که از این پس برای فرانسه بازی خواهد کرد.

فیروزجا با درخشش در روز پایانی پس از ماگنوس کارلسن از نروژ در رده دوم مسابقات سریع شطرنج قهرمانی جهان ایستاد. ۵۰ هزار دلار، جایزه نقدی نایب قهرمان این بخش از رقابت‌هاست.

او در این مسابقات سرگئی کاریاکین، سوپر استاد بزرگ روسیه، و نایب قهرمان جهان در سال ۲۰۱۶ که قهرمان سابق شطرنح برق‌آسای دنیاست را شکست داد. دیگر پیروزی ارزشمند او در دور پایانی مقابل شهریار ممدیاروف از جمهوری آذربایجان (نفر هفتم حال حاضر جهان) رقم خورد.

فیروزجا پس از پایان این رقابت‌ها در پاسخ به اینکه آیا انتظار کسب مدال در این رقابت‌ها را داشته است؟ گفت: در روز دوم خیلی بد بازی کردم و نیاز داشتم که روز سوم خیلی خوب بازی کنم. خوشحالم که توانستم این کار را انجام دهم. این با ارزش ترین موفقیتی است که به دست آورده‌ام.

او درباره احساسش از اینکه دیگر با پرچم ایران بازی نخواهد کرد، گفت: مشکلاتی بر سر راهم قرار داشت اما قدردان زحماتی هستم که در ایران برایم کشیده شد.

اولین سوپر استاد بزرگ ایران در پاسخ به اینکه کدام کشور را برای ادامه فعالیت‌های شطرنج خود انتخاب کرده است؟ گفت: احتمالاً برای فرانسه بازی خواهم کرد زیرا اکنون آنجا زندگی می‌کنم.

پیش از این مهرداد پهلوان زاده رییس فدراسیون شطرنج ایران در گفت‌وگو با ایسنا،‌ در خصوص تغییر تابعیت احتمالی فیروزجا و حضورش در فرانسه اظهار کرده بود: فیروزجا در حال حاضر اقامت فرانسه را دارد و ممکن است تغییر تابعیت او حتی برای آمریکا نیز باشد و بخواهد زیر پرچم فرانسه یا آمریکا در مسابقات شرکت کند اما در شرایط کنونی از نظر قانونی تغییر پرچم برای فیروزجا وجود ندارد و حداقل تا شهریور ۱۴۰۰ باید زیر پرچم ایران در مسابقات حضور پیدا کند.

حتما بخوانید:  مردم مثل چینی‌ها، دوچرخه‌سوار بشوند

پهلوان زاده اضافه کرد: بنابراین امکان تغییر تابعیت برای او در شرایط کنونی وجود ندارد مگر این که هیات رییسه فدراسیون جهانی رای نهایی را صادر کند که این ورزشکار می‌تواند تغییر تابعیت دهد، در غیر این صورت شرایط قانونی برای تغییر تابعیت او وجود ندارد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *