فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ در آستانه بازگشت فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ در آستانه بازگشت | آوتاف
خانه / اخبار داغ / فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ در آستانه بازگشت

فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ در آستانه بازگشت

ایسنا: با گذشت بیش از پنج ساعت از زمانی که سرویس‌های فیس‌بوک،‌ اینستاگرام و واتس‌اپ با قطعی مواجه شده بودند، اکنون این سرویس‌ها مجددا در حال برقراری هستند.

در حالی که در ساعات گذشته، سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های زیرمجموعه شرکت فیس‌بوک با قطعی و اختلال گسترده مواجه بودند، در عین حال متیو پرینس، مدیر کلاودفلر اعلام کرد: مشکل BGP‌های فیس‌بوک در حال حل شدن است و این بدان معناست که سرویس‌ها در حال بازگشت هستند.

قطعی فیس‌بوک و اینستاگرام در حال رفع شدن

هم‌اکنون دسترسی به اینستاگرام در ایران هم مجددا امکان‌پذیر شده است.

در ساعاتی که فیس‌بوک با یکی از بزرگ‌ترین اختلالات خود مواجه بود، اخباری مبنی‌بر احتمال هک این شبکه مطرح شد و برخی هم علت این قطعی را مشکلات تکنیکی مطرح کردند. این در حالی است که کارشناسان، تنظیم پروتکل دروازه‌ای مرزی (BGP) را دلیل این اختلال دانسته‌ عنوان کردند که سندی برای ادعای حمله هکرها وجود ندارد.

نیوزویک نوشت، کاربرانی که از اینستاگرام و واتس‌اپ استفاده می‌کنند گزارش کرده‌اند که سرویس‌های فیس‌بوک در حال بازیایی است، اما این کار با کمی کندی برای تمامی کاربران در حال انجام است. قطعی گسترده فیس‌بوک، اینستاگرام، واتس‌اپ و فیس‌بوک مسنجر، به‌طور کلی در آمار آمده و نشان می‌دهد ۱۰.۶ میلیون گزارش قطعی از سراسر جهان منتشر شده، بیشترین گزارش از آمریکا با ۱.۷ میلیون و سپس آلمان با ۱.۳ میلیون گزارش بوده است.

آخرین اخبار حاکی است که واتس‌اپ هم در کل دنیا به مرور در حال بازگشت به شرایط عادی است و گزارش‌هایی از اتصال مجدد این شبکه دریافت می‌شود.

ادامه دارد

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  محور هراز به سمت شمال زیر بار ترافیک کرونا!

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *